Goliath Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Syntes det er ekkelt og helt jævli å se menn som drar til Thailand for å hente en kone. Hvordan orker Thai-jenter å gifte seg med en ekle menn? Joa, livet i Norge er helt sikkert mye bedre enn slummen i Bangkok men de selger jo seg selv.. Hva syntes du? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hvis det kan bidra til å hjelpe et menneske som sitter "i slummen" som du sier så er jo det greit.. Men de velger seg nok en person som kanskje ikke de har de "kravene" som vi i de vestelige landene har for krav, kjærlighet osv. hvis de er i slummen og trenge hjelp, da velger de den mannen som de tror kan forsørge en igjennom livet. Kan hende jeg bare prater babbel her nå Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 jo, det er sant som du sier men det må jo være ekkelt for en søt thai-jente å gifte seg bort til en evnt. ekkel mann..de selger jo seg selv til dem: de blir forsørget mens mannen for en dame å kose på/vise frem. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Sålenge damene ikke blir tvunget så ser jeg ikke problemet. Det må jo tydeligvis være bedre enn slik de alt har det ettersom de går med på det. Jeg lurer mer på hvordan mennene orker det fordi jeg har til gode å se en eneste fin thai dame. Endret 11. februar 2006 av invictus Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 altså, tvungen og tvungen.."i nød spiser fanden fluer" ... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Sålenge damene ikke blir tvunget så ser jeg ikke problemet. Det må jo tydeligvis være bedre enn slik de alt har det ettersom de går med på det. Jeg lurer mer på hvordan mennene orker det fordi jeg har til gode å se en eneste fin thai dame. 5586268[/snapback] De finnes, men de er en skjelden vare ja. Folk drar vel dit fordi man vet nettopp at sjangsen er stor for å finne noen fordi forsørgerbehovet er såpass stort at man kan finne noen å være glad i der nede siden ikke alle lever under de beste vilkårene sammenlignet med f.eks verdens beste land (les: norge). Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 thai-jentene blir jo dratt inn i frivillig tvangsekteskap da..og har heller ennå ikke sett en eneste "normal" mann som har thai-kone.. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Jeg synes denne tråden virker litt fordomsfull. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 og har heller ennå ikke sett en eneste "normal" mann som har thai-kone.. 5586307[/snapback] Det har jeg sett opptil flere eksempler på. Flere av dem er lykkelige også etter at kona har fått norsk statsborgerskap og ingen kan presse henne tilbake til Thailand Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Jeg synes denne tråden virker litt fordomsfull. 5586327[/snapback] På hvilken måte da om jeg tør spørre? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Jeg tror de menn er lei av norske kvinner som krever det og det, hvis de ikke får det de vil så går de bare uten å arbeide med forholdet. Jeg vil helst ha en som er medgjørlig, og har vilje og seriøs forhold, mange norske kvinner klager og sutrer, det merker jeg selv. F.eks fordeling av husarbeid. Menn merker detaljer på utsiden av hus, bil, hage, om taket må skiftes ut og pengeforbruk, kvinner merker detaljer på renhet i huset, mat, og sånt. Jeg merker også noe annet, de norske jenter vet ikke hva skal si, lite innsatsvillige, går rundt og er usikker ofte, og blir irritert og krever likestilling, men det er umulig for menn og kvinner har hver sine spesialistfelt, kvinner er egentlig mer følsomme, forsiktige, osv. Endret 11. februar 2006 av Qwseyvnd Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Statistikker viser at svært mange ekteskap mellom norske menn og utenlandske kvinner oppløses ved skilsmisse etter 3 år. For da er nemmelig tiden inne for at man ikke blir lempet ut av landet igjen, men får varig oppholdtillatelse... Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Kunne aldri tenkt meg et forhold der man nesten ikke kan kommunisere med hverandre. I beste fall kan hun sikkert litt dårlig engelsk. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Statistikker viser at svært mange ekteskap mellom norske menn og utenlandske kvinner oppløses ved skilsmisse etter 3 år. For da er nemmelig tiden inne for at man ikke blir lempet ut av landet igjen, men får varig oppholdtillatelse... 5586510[/snapback] seriøst? har du noen kilde til dette, eller er dette bare ord som har gått munn til munn og skiftet innhold underveis? Jeg synes også dette er litt ekkelt, men når jeg tenker over det litt nøyere så er det ikke så ekkelt, ser for meg at de kan vokse sammen og bli glad i hverandre. Tror ikke storparten av disse mennene er så ekle, de er nok mer stuslige og stakkarslige trauste menn som er veldig forvirret over denne plutselige likestillingen og liker damer som ikke har de samme verdiene som majoriteten av norske kvinner har. Eller så er de ikke forvirret i det heletatt, men får seg rett og slett ikke dame fordi de er så stuslige og ikke har snakket med folk på mange år, da er det kanskje like greit at man ikke har noe språk å snakke sammen på? Eller så kanskje de ikke er stuslige i det heletatt, de er bare eldende trauste enstøinger som har vært ensomme og alene hele livet og har stortrivdes med dette, men så plutselig vil de ikke være alene lengre.. også klarer de ikke komme seg ut på sjekkern "godt oppi åra" og finner derfor ikke noen dame her og drar dit i steden. Utseende har nok ikke all verdens betydning for disse karene. Tror mer dette er en siste utvei og siste skrik i håp om å få oppleve noe i nærheten av kjærlighet. Så det er ikke ekkelt, det er tragisk Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Statistikker viser at svært mange ekteskap mellom norske menn og utenlandske kvinner oppløses ved skilsmisse etter 3 år. For da er nemmelig tiden inne for at man ikke blir lempet ut av landet igjen, men får varig oppholdtillatelse... 5586510[/snapback] De tre første årene må de søke om arbeids/oppholdstillattelse hvert år, etter 3 år får de oppholdstillattelse på vilkår(de slipper å søke hvert år så lenge de oppfyller kravene) dvs. Den kan trekkes tilbake hvis den som har fått oppholdstillattelse ikke tilfredsstiller kravene, hvis de skiller seg skal tillatelsen trekkes tilbake. Statsborgerskap kan søkes etter 4 år (hvis hu er gift med en nordmann) det gis nesten aldri statsborgerskap etter så kort tid. Normalt fåes statsborgerskap etter 7 år. Det med skilsmisse etter 3 år stemmer nemlig godt vil jeg tro, da er jo spørsmålet hvem som utnytter hvem. Det er vel ikke vi som skal dømme folk, ihvertfall ikke sette alle i en boks. Kjenner mange som har det kjekt sammen og er oppriktigt glad i hverandre. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Det kom et par veldig gode poenger tidligere i tråden her. For det første så er det svært synd med disse ekteskapene som bare skal til for å få oppholdstillatelse. Norge trenger ikke flere snyltere. Jeg vet alikevel at dette ikke er tilfellet alltid da jeg kjenner til vellykkede forhold av denne typen. På en annen side så hadde Qwseyvnd et godt poeng. Jeg kan godt fortstå at norske menn vil ha damer fra den kulturen der. Norske damer er bortskjemte og har liten respekt for forhold sammenlignet med damer fra enkelte andre kulturer. Jeg har selv noen dårlige forhold bak meg som et resultat av at den kvinnelige delen av forholdet plutselig fant ut at å ha flere menn samtidig da man er i forhold er helt ok. Slike hendelser kunne uten problemer fått meg til å vurdere ei dame fra et land hvor denslags er mer absurd. Mange av disse mennene som drar dit etter dame er nok helt ok personer, men mangler kanskje utseendet og har fått slite for det i Norge i alle år hvor damene er vant til å se mannlige modeller på hvert hjørne (en liten overdrivelse, men like så fullt sant). Det er jo ingen tvil om at de fleste ønsker noen å han noen å være glad i, men hvis man ikke får det til i Norge så hvorfor ikke dra til en kultur hvor man plutselig er den mest attraktive, og hvor damene har respekt for et forhold? Disse mennene har antagligvis blitt mobbet her i norge for sitt utseende, og da er det liten vits å mobbe videre da de finner lykken utenlands. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hva får deg til å tro at thai damer er så mye mer trofaste? Er like ille de min venn.. om ikke enda verre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå