Gå til innhold

Er det virkelig bZerk det heter?


Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Jeg fikk tak i et LCD display som fulgte med et bZerk kabinett fra Microplex. Jeg hadde da ikke adapteret jeg trengte for og få tak i strøm til det så jeg måtte finne ut det selv.

 

Da jeg søkte litt fant jeg fort ut at bZerk ikke finnes på internett bortsett fra i noen norske nettbutikker. Jeg søkte da på modell nummeret som stod på LCD Displayet og tror du ikke jeg får opp en kinesisk kabinett/PSU produsent.

 

Jeg må bare spørre meg selv om Microplex kjøper inn varer på det "gråe" markedet som jeg har hørt lenge. Jeg ser ellers ingen grunn til og finne på et nytt navn og logo til en produkt serie :nei:

 

link til "Young Year" som det egentlig heter: http://www.youngyear.com/english/web/

 

Håper dette gir økt tvilsomhet til Microplex (nei jeg har ikke noe mot de som nettbutikk, jeg liker de faktisk. Men jeg vil ikke være med å støtte "ulovlige" ting :no: )

 

mvh,

 

Bjarte Kvamme

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke andre nettbutikker er det som selger bZerk da?

 

Grunnen til at jeg fremhever Microplex spesielt er jo at de tidligere har hatt et rykte på seg om at de kjøper ting gjennom "ikkeheltlovlige" kanaler, bl.a Lian Li kabinettene. Lian Li gir ikke support på kabinetter kjøpt gjennom Microplex dette står på siden til Lian Li!

 

 

Ta en titt på siden jeg linker til du ;) Mist er det ikke

Lenke til kommentar

hva er det jeg ser etter på denne sidnen ?

 

er jo normalt og kjøpe produkter og rename di til egen navn i elektronikkbransjen

 

er jo bare og se på lcd/plasma skjermer , er ikke mange av pioneer/sony/LG osv sine skjermer som faktisk inneholder et panel som er laget av di .

Lenke til kommentar
Hvilke andre nettbutikker er det som selger bZerk da?

Digitalimpuls som jeg kommer på akkurat nå, sikkert mange flere...

Ta en titt på siden jeg linker til du ;) Mist er det ikke

Sjekk spesifikasjonene på Mist og Bzerk PSU-ene, 100% likt er vel bare en feil?

Hørt om branding?

 

Uansett, angående Microplex og Lian Li-greiene er det bare tull.

Lenke til kommentar

Rebranding er vel noko av det mest vanlige i internasjonal handel.

Store OEM-produsenter sender ut i store kvanta og så blir det rebranda til dei aktuelle merkene i regionen.

 

F.eks First price-produktene i varehandelen, med litt bakgrunnsjekk så vil det fort vise seg at dette er dei store produsentene som produserer dette også.

 

Eit konkret eksempel er barebone-laptoppene som eg kan konfigurere sjølv.

Netshop har sine, PSdata har sine, men i virkelegheiten er det Asus-maskiner heile bunten.

 

Om det svekker kvalitetsfølelsen om det er kinesiskprodusert så trur eg du skal sjekke litt kvar så og sei alle datadeler blir produsert.

Asia er svaret.

 

Så ein kan faktisk komme i tilfeller der ein betaler heller 100-200 meir for eit kjent merke enn eit ukjent merke, men så er det akkurat same fabrikk som har produsert produktet. Så kvaliteten er nøyaktig det same.

 

Og til det med Lian Li, DET ER Microplex som er den offisielle importøren, advarselen som stod på lian li var at lian li ikkje gav support/garanti på produkter kjøpt på komplett.no/se

Lenke til kommentar

Joda, men at de renamer hele produktet, kabinetter, psuer osv... Kan godt hende det heter bZerk bare i Skandinavia.

 

Det er kanskje bare jeg som whiiiner litt grunnet overdrevne koffein inntak, men uansett.

 

Så hva er bZerk da? Bare et fake produkt navn fordi nettbutikkene ikke vil/gidder og oppgi det orginale navnet?

Lenke til kommentar

Okei, ser nå på PSUene at spesifikasjonene er akkurat de samme og at Microplex faktisk sier at de er basert på MIST Psuene :blush:

 

Virker som jeg har blitt kraftig feilinformert her, er bare og gi seg med engang var faktisk ikke bekjent med at det var så vanlig og rebrande varer.

 

Neste gang jeg tenker på å whiine ut med noe som dette, skal jeg gjøre skikkelig research først :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...