vegjoh Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Hei! En kompis av meg har denne bærbare PCen. Jeg har forsøkt å hjelpe han litt med å få denne maskinen opp på nettverk, men det viste seg å ikke være så helt enkelt. Det trådløse nettverket er veldig ustabilt (koblet opp mot Linksys WRT54G). Hvis vi kobler til maskinen med nettverkskabel, så får vi den opp på nettverk. Ping er ok, kan hente filer og sånt, men internett er det ikke snakk om! Internett fungerer greit via trådløst nettverk (bortsett fra ustabiliteten der). Jeg har dobbelt- og trippelt-sjekket innstillinger, samt testet min bærbare (god gammel HP ) med samme innstillinger på samme kabel, og der er alt som det skal være. Er det noen andre som har lignende problemer med denne maskinen? Mvh Vegard Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Sjekket for spyware osv? Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Sjekket for spyware osv? 5586140[/snapback] Det har jeg gjort, ja. Maskinen skal være fri for spyware og virus. Med tanke på ustabiliteten på nettverk/internett, har ikke denne maskinen vært mye på internett. Installasjonen av XP Home, med SP2, er for øvrig gjort av Acer, og første gang jeg forsøkte å koble til LAN, var så godt som ingenting utenom Acers programmer installert. Vegard EDIT: Jeg kan jo legge til at jeg sendte en mail til Acers support (å komme fram på telefon var helt umulig). Han jeg fikk svar fra da, karakteriserte problemet som "veldig merkelig" og listet opp en del elementære ting som jeg selvsagt har sjekket både to og tre ganger. Tipset også om driveroppdatering, noe som heller ikke førte meg videre. Endret 11. februar 2006 av vegjoh Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) I fare for å være som Acer-support og liste opp flere elementære ting: Har du forsøkt å skifte kanal? Kan være at mange sender på samme kanal i området. Og har du hatt muligheten til å teste med en annen router? Du kan evt laste ned Network Stumbler (har ikke link for øyeblikket, men er lett tilgjengelig og gratis). Det er et diagnostisk verktøy for trådløse nettverk, hvor du får sett kontinuerlig oppdatering av signalstyrke, andre trådløse nettverk som kan skape interferens etc. Kanskje det kan hjelpe deg å finne ut hvor problemet ligger. Olav Endret 11. februar 2006 av olav1974 Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 I fare for å være som Acer-support og liste opp flere elementære ting: Har du forsøkt å skifte kanal? Kan være at mange sender på samme kanal i området. Og har du hatt muligheten til å teste med en annen router? Du kan evt laste ned Network Stumbler (har ikke link for øyeblikket, men er lett tilgjengelig og gratis). Det er et diagnostisk verktøy for trådløse nettverk, hvor du får sett kontinuerlig oppdatering av signalstyrke, andre trådløse nettverk som kan skape interferens etc. Kanskje det kan hjelpe deg å finne ut hvor problemet ligger. Olav 5586588[/snapback] Hei! Da var vi over på trådløst, ja. Vi har forsøkt andre kanaler, og jeg kjenner de fleste og har oversikt over det meste av trådløse nett i området. (Og i dette området er det kun jeg/vi som har nett nå) Annen router er testet. 2x Linksys WRT54G, 1x Linksys WAP54G. Ikke fått testet annet enn linksys, men det Orinoco 11Mbps PCMCIA-kort som jeg bruker i min maskin har alltid fungert fint for meg. Skal teste NetStumbler. Har det liggende og har brukt det før, men har liksom glemt det av. Men. Når det er sagt, så hadde vi mer lyst å få disse kabel-greiene til å fungere. At trådløst kan være litt ustabilt, det er man klar over, men kabel derimot.. Den bærbare maskinen står omtrent på samme plass hele tida hjemme. Det jeg gjorde i dag, var at jeg fant fram et PCMCIA Ethernet-kort. Dette satte vi i Acer'en, og på noen minutter var vi på nett. Konklusjonen min må bli at det er noe rart med det integrerte nettverkskortet. Hvis noen har en logisk forklaring, må de gjerne komme med den Vegard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå