Gå til innhold

OC av 3500+, kan jeg forvente noe bedre.?

Anbefalte innlegg

AMD 3500+ Newscastle. (med HeatPipe & 12cm vifte.)

2Gb TwinMos PC3200 , (de jalla billig brikkene alle har)

K8N Eon Platinum.

ATI X800 256Mb. (Med artic cooling.)

CPU klokk = 10% (CPU temp greit belastet = 47grader)

GPU klokk = 11% (GPU temp 100% last = 59grader.. :D )

GPU minne = 12%

(System Minnet klokket seg selv 5% under CPU klokking... :dontgetit: Men er i utgangspungtet ikke klokket.. )

Kan jeg klare noe mere.?

Er dette en god klokk for dette oppsettet (pga jalla minne).?

Er det egentlig trygt å ha pcn stående nært max overklokking hele tiden.? (redusert levetid.?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør klare mer enn det der, 2.6-2.7 bør være realistisk å klare hvis du har god nok kjøling, vel å merke.

Pass på at ikke RAM og HTT hastighet stopper din overklokking, så bruk divider på disse slik at de ikke kjører raskere enn sin originale hastighet.

Lenke til kommentar

ser du har klokket minnet også.. du har også senket den siste timingen: 2,5-3-3-7 (2,5-3-3-8 standard), ville anbefallt deg å kjøre DE brikkene på standard timings og sette minne divider på slik at de er tilnermet 200mhz.. for de er veldig LITE OC venlig.. noe du kan gjøre er å kjøre Prime95 i 24timer med "options-torturetest-blend" instillingen, denne testen stresser rammen, som gjør at du får vite hva den tåler :cool:

Lenke til kommentar

Takk for gode svar... :D

testet mere i dag...

nå oppe i 2,541GHz, helt stabilt... :)

Går deet ann å tenke sånn...

16% oc * 3500+ = 4060+ ? ( altså at cpu nå tilsvarer en standard 4000+?)

Er 1,65volt core høyt til en slik klokking.?

(er som dere sjønner helt fersk... ;) )

Lenke til kommentar

1,65v er såpass høyt at den kan bli ødelagt i løpet av nokså kort tid. Du taper litt på å underklokke minnet såpass mye, du kunne prøvd å sette multiplier til 10 og fsb til 250 i stedet, men da vil minnet bli litt overklokket. Det er ikke sikkert det klarer det når du har fire brikker, men det kan hjelpe å sette minnet til 3-4-4-8.

Lenke til kommentar
1,65v er såpass høyt at den kan bli ødelagt i løpet av nokså kort tid. Du taper litt på å underklokke minnet såpass mye, du kunne prøvd å sette multiplier til 10 og fsb til 250 i stedet, men da vil minnet bli litt overklokket. Det er ikke sikkert det klarer det når du har fire brikker, men det kan hjelpe å sette minnet til 3-4-4-8.

5587450[/snapback]

Som du ser så er dette en Newcastle, disse har låst Multiplier...

Minnet var et mysterium... :hmm: Jeg har ikke klokket det, det bare "ble med" når jeg klokket CPU... Prøvde å sette ned til 3-4-4-8 men vet ikke hvasom gikk galt da igejn... :p

Jeg er enig i at volten er for høy til hva jeg tørr å kjøre fast... :(

Så tror jeg roer ned settingsene igjen til bare en svak klokking på rundt 5%... ( å da er det jo like greit å ha den på originale settings igjen... :p )

Lenke til kommentar
Som du ser så er dette en Newcastle, disse har låst Multiplier...

Minnet var et mysterium...  :hmm:  Jeg har ikke klokket det, det bare "ble med" når jeg klokket CPU... Prøvde å sette ned til 3-4-4-8 men vet ikke hvasom gikk galt da igejn... :p

Jeg er enig i at volten er for høy til hva jeg tørr å kjøre fast...  :(

Så tror jeg roer ned settingsene igjen til bare en svak klokking på rundt 5%... ( å da er det jo like greit å ha den på originale settings igjen... :p )

5587471[/snapback]

Hm... jeg har også en newcastle... 0.13... og den er riktignok låst på høyere multipliers... men jeg kan sette lavere enn den skal.

Er en 3500+ som har 11x multiplier... men har kjørt den uten nykker på 10x også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...