Gå til innhold

A64, 7800gt, 10-12k

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe ny pc, enten denne helgen eller neste. Eller neste igjen..

Netshop har en del gode tilbud denne uken, men hadde gjerne sett de eller andre superweekend i tillegg.

Skal bruke pcen til spilling, hovedsaklig Source-baserte samt Rome:Total War og kommende TES:Oblivion, og diverse vanlig bruk. I forbindelse med utdannelsen kommer jeg også til å bruke den en del til CAD og rendering.

Har ikke fulgt med så mye på hardwarefronten det siste året, så er åpen for alle innspill.

Handlevogn

Hovedkortet virker billig og bra. Kommer ikke til å ha 10 harddisker så skulle tro det var nok porter for min bruk. Abit er vel ikke blandt de dårligste på overklokking heller?

Er litt usikker på CPU. 3700+ enkeltkjerne er en smule billigere og yter bedre nå, men støtte for dobbelkjerne blir vel bare mer utbredt de neste årene. Greit å ha et mer responsivt system også. Og de fleste CAD/rendering-programmene har vel fordel av dobbelkjerne?

Kan jo kjøpe 3200+ nå og X2 senere, men økonomien virker litt tvilsom selv med prisras når AM2 kommer. Får jo dårligere prosessor i mellomtiden også.

Harddisk må være på minst 250gb, billigst og best mulig. T7K kommer godt ut i tester og har høy datatetthet, eller er jeg helt på bærtur?

Labtectastaturet virker greit og vil helst ha 'flat' tastatur da jeg er vant med laptop. Er dog neppe verdt å betale ekstra frakt for når Logitech UltraX da blir like dyrt.

Er usikker må mx518 og Razer, Razer er dyrere så heller mest mot 518 nå. Pleier å bruke mest håndleddet når jeg styrer musa og da er kanskje Razer bedre? Er vant med gammel, slitt Logitech Optical så overgangen blir stor uansett.

Regner med Mist 500w holder og vel så det.

Så lenge den fungerer og ikke spiser cder tar jeg billigst mulig DVD-brenner. Nec er vel gret?

2GB tilbudet frister veldig. Er vel ikke stort mer å si om det?

Det står mellom POV kortet til Netshop og XFX kortet til Komplett. Er det dumt å spare 400 kr og heller klokke op 50mhz? Kortene har vel samme kjøler såvidt jeg har forstått.

Takk hvis du gadd å lese hele greia , og attpåtil svare :)

Edit: Kabinett/vifter får jeg billig av en kompis, eventuelt også en 19" crt. Hadde vært gøy med en ny lcd, men er jo dyrt. Kommer nok til å handle (mest mulig pga frakt) på netshop.

Endret av Goffis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Rammen er bra, ocz er jo veldig bra merke, så 1k pr gb er ikke verst ;)

Ser ut som en grei pc, så ikke no kabinett da :p Jeg syntes Nexus Breeze har veldig fine kabinetter. Der kan du også velge mellom psu som følger med, 300, 400 eller 500W.

Med 7800gt for du mye for pengene! Hitachi sine hdd er veldig brae, spesielt t7k...

Ser du skal bruke Cad... Skal du bli ingeniør? Tøft... Skal jeg og :)

Lenke til kommentar

Kabinettet er et LianLi miditower, så det er greit.

Ser folk her har hatt litt trøbbel med Abit-kortet, men ikke vanskelig å løse.

Syns det er vanskeligst å velge CPU, rask singlecore eller nesten like rask dualcore? Kommer til å klokke litt etterhvert men ingenting ekstremt.

Skal kanskje bli arkitekt, men ingeniør av noe slag er 2.valget om jeg gir opp det. :)

Lenke til kommentar

Har tenkt en del på det og du kan nok få rett. Men med litt klokking når den tiden eventuelt kommer, og det faktum at grafikkortet står for mesteparten av spillytelsen tror jeg det går bra.

Kommer forhåpentligvis til å skjerpe meg etterhvert og jobbe mer og spille mindre uansett :)

Lenke til kommentar
I dag er det nesten ingen spill som støtter dobbelkjerne, og den dagen de fleste spill gjør det, så vil nok prosessoren likevel være "for gammel".

Tenk om alle plutselig kommer med en patch o.l

Så spill faktisk støtter dualcore..

Da er det alikevel greit å ha det..

5589849[/snapback]

Vel det er nesten ingen som vet hva fremtiden vil bringe. Men mener du at det er verdt å kjøpe noe som du kanskje får bruk for? Jeg bare presentérer alternativene. Men jeg vil minne om at prosessen med å gjøre om et spill til dualcore skal være veldig omfattende, så jeg tror det vil ta tid før mange gjør det.
Lenke til kommentar

Da var alle deler bestilt. Lot meg overtale til å ta Opteron 165 og DFI SLI-D. Kjøper Razer brukt av en som skulle bytte til G5, prøvde den og den passet bra for meg iallfall.

Har en litt uggen følelse etter å ha brukt så mye peng, men gleder meg selvfølgelig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...