andeik Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg skal kjøpe meg et objektiv i 40-60 mm størrelsen. Det skal IKKE være en zoom, men et "fast objektiv". Har noen forslag til et rimelig, men bra objektiv? Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Er vel ikke mye tvil om at det må bli 50 mm f1,8, et bra objektiv til litt over 1.000,- Billigste jeg fant på lager var hos Stretto.no Mye bra erfaring med objektivet, null med butikken Lenke til kommentar
Helolle Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Jeg instemmer i anbefalingen av 50mm f1.8. Jeg har et sånt selv og det er nesten alltid på kameraet (D50). Det er deilig lite, lyssterkt og fantastisk skarpt fra f4 og oppover. Men fullt brukbart på full blender når man "må" ha det. ISO1600 og f1.8 har reddet meg fra blitzbruk mange ganger /Helge Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 50mm/1.8, ja! Mitt eksemplar er riktig brukbart skarpt alt fra f/2.2. Tenker du å fotografere mye portrett, er lysten på makro, og ikke så opptatt av å kunne fikse situasjoner med dårlig lys uten blitz, er nok 60mm/2.8 Micro-Nikkor også noe å vurdere. Mye dyrere, men gode eksemplarer er å få brukt for 2-3000 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå