Gå til innhold

Den store hate tråden

Hydrolift

Anbefalte innlegg

skal man titte litt opp fra sjangeren man har grodd fast i, er det vel et godt tips å begynne litt rolig, med andre ord velge en sjanger som ligner litt. å gå fra metal til rap er vel litt drastisk...men å blande inn litt snill rock og gammel punk i metalsamlinga, kan jo være en start. derfra kan man etterhvert kanskje lukte litt på postrock (og derfra ambient/electronica), indie og new wave, for eksempel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mine ører er ikke rap musikk. Men for all del, folk skal få like det de vil.

Ellers så kan jeg ikke si jeg "hater" så mye musikk egentlig, men radio/tv har en tendens til å velge seg ut to-tre låter og spille dem så ofte som overhodet mulig i en periode på ca tre uker. Dette har den triste konsekvens at jeg legger artisten for hat, uansett om låta i utgangspunktet var bra eller ikke. Jeg blir så lei! Hvem fant opp begrepet "sommerhit"? Det mennesket burde skytes! Og jeg er pasifist, så en slik uttalelse fra meg er sterk.

Lenke til kommentar
I mine ører er ikke rap musikk. Men for all del, folk skal få like det de vil.

Ellers så kan jeg ikke si jeg "hater" så mye musikk egentlig, men radio/tv har en tendens til å velge seg ut to-tre låter og spille dem så ofte som overhodet mulig i en periode på ca tre uker. Dette har den triste konsekvens at jeg legger artisten for hat, uansett om låta i utgangspunktet var bra eller ikke. Jeg blir så lei! Hvem fant opp begrepet "sommerhit"? Det mennesket burde skytes! Og jeg er pasifist, så en slik uttalelse fra meg er sterk.

5688458[/snapback]

Rap er ikke musikk i mine ører heller, har seriøst gitt det en sjanse, men det funker liksom ikke. Klassisk musikk, og metal/hard rock er det som gir meg noe :) Alt fra Brahms til Windir og Porcupine Tree.

Skal man se på MTV, The Voice og hva nå alle de kanalene heter, er det ikke rart man blir lei og legger artister for "hat". De sender stort sett bare mainstream "møl" der :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
jeg misliker sterkt techno, electronica, trance (og all annen elektronisk musikk), rap og rnb!

hvorfor? fordi det er musikk for simple-minds  :yes:

5585657[/snapback]

der tar du faktisk feil. leste en artikkel i illustrert vitenskap der forskere hadde kommet fram til at de som hørte på "metal" var generelt dummere en de som hørte på andre typer. men jeg hører jo på metal selv :)

Lenke til kommentar
der tar du faktisk feil. leste en artikkel i illustrert vitenskap der forskere hadde kommet fram til at de som hørte på "metal" var generelt dummere en de som hørte på andre typer. men jeg hører jo på metal selv :)

5689266[/snapback]

Tviler

Jeg har hørt at folk som hører på rock\metal er mye mere kreative.

Edit: Trur ikke hva man hører på er ett tegn på hvor smart man er, i det hele tatt.

Men jeg trur at rock\metal inspirerer mer generelt, som leder til at folk er mere kreative og handler ut i fra inspirasjonen. Techno og sånn er jo party musikk for det meste. Metal er mye mye mye mye mye mye mye mye mer.

Endret av skate4life
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

5689266[/snapback]

Tviler

Jeg har hørt at folk som hører på rock\metal er mye mere kreative.

Edit: Trur ikke hva man hører på er ett tegn på hvor smart man er, i det hele tatt.

Men jeg trur at rock\metal inspirerer mer generelt, som leder til at folk er mere kreative og handler ut i fra inspirasjonen. Techno og sånn er jo party musikk for det meste. Metal er mye mye mye mye mye mye mye mye mer.

5689601[/snapback]

vel, så får du bli forsker da så du kan backe det opp litt. Ellers så står det på litt tynn is vis du skal motsi det med bare en mening :) lykke til......

Lenke til kommentar
IT'S JUST ENTERTAINMENT FOLKS!

5689689[/snapback]

Det er mye mer enn underholdning for meg i alle fall :)

vel, så får du bli forsker da så du kan backe det opp litt. Ellers så står det på litt tynn is vis du skal motsi det med bare en mening :) lykke til......

5689712[/snapback]

Jeg sier bare det jeg har lest, samme som du gjorde som vist under.

der tar du faktisk feil. leste en artikkel i illustrert vitenskap der forskere hadde kommet fram til at de som hørte på "metal" var generelt dummere en de som hørte på andre typer. men jeg hører jo på metal selv

Hadde jeg husket hvor jeg leste det da så hadde det gjort saken sterkere. Men men

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

vel...hvorfor skrev du da EG TRUR så ofte i innlegget ditt ;)

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
vel...hvorfor skrev du da EG TRUR så ofte i innlegget ditt ;)

5689877[/snapback]

Fordi det jeg leste fikk emg til å tru det? :p

5689909[/snapback]

vis du har lest det omvendte en plass så gjør du lurt i å nevne det så jeg vet at det ikke er bare din mening jeg leser. vel forskere er alltid uenig så vet ikke jeg :)

Lenke til kommentar
Misliker 50 Cent og den type musikk. Hadde ein periode på ungdomsskulen der Dr. Dre og Eminem var fett, men i dag blir eg berre oppgitt av alt saman.

5586271[/snapback]

2 much: bling-bling, yo-ho-wow, nigga, bitches, hoes

ya dig? :roll:

Lenke til kommentar
.. og metal er bare liksom "SAtaaaaan! GRARrarrrraA! HELVETE!", og pop er bare liksom "baby, let me tell you once more, you're the one I adore" og electronica er liksom bare "ploing pling! Scooooteeeer!".

5697565[/snapback]

Det finnes musikknazister overalt, tydeligvis :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...