TLZ Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Ah, ok. Beklager, jeg misforstod. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Så om det er 90% for pengene og 10% for sex, drugs & rock 'n roll, så er det bra musikk? Eller 50% penger og 50% fordi vedkommende liker å synge? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg har sagt det jeg trenger å si. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg hører på hva som helst av musikk, men hvis noen gjør det kun for pengene så ville jeg muligens ikke ha fult så høyt respekt for den artisten. Gidder ikke å filtre hva jeg gir sjangs av musikk, bra musikk er bra musikk på grunn av at det er bra musikk, ikke noe annet. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 musikk jeg hater : Dansband musikk Pan fløyte musikk Klassisk musikk Country mye mer, men jeg kommer ikke på no akkurat nå PS! jeg HATER amy diamond! HATER HENNE! /kill Amy diamond 5604122[/snapback] Hva er galt med den musikken da? Det er avslappende. Hva er det du ikke likemed Amy Diamond? 5604664[/snapback] Jeg syns ikke det er avslappende, jeg syns det er irriterende. Hva jeg ikke liker med Amy Diamond? trenger jeg virkelig å svare på det? 5605192[/snapback] Hun har passebra musikk. Er bare en vanglig artist som prøver å dele sin musikk med andre. Hva er galt med det? 5609274[/snapback] Du syns hun har passe bra musikk, jeg syns det låter helt jævlig. Smaken er som baken, right? Du sier hun bare er en vanlig artist, og det syns jeg er litt skummelt, når det har blitt vanlig at småjenter med dårlig stemme (som har blitt triksa og fiksa på pc'en, så det låter bra) flyr rundt å synger om ting de ikke veit noe om. Hu synger om kjærlighet osv, men hva veit vel en 13 år gammal jente om kjærlighet? Men for all del, fyr opp Amy Diamond skiva di på full guffe og rock rock on! Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 hat hat hat :D:D Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Dansband er forsåvidt elendig, men jeg ser komikken i det, og kan gjerne se på dansband svisj bare for å slenge sarkastiske bemerkninger sammen med venner. hehe (vi ler ikke MED de, men AV de) 5608732[/snapback] Artig lek for to eller flere deltakere: Danseband-rimord-bingo! Man trenger minst en danseband-låt (Svisj sikrer store mengder) Poenget med spillet er rett og slett å gjette hva det neste rimordet blir. Eksempel (rimord i kursiv): Nei, så tjukk du har blitt Nå har du pinadø lagt på deg **** <--- dere skal gjette hvilket ord dette er før det blir sunget. Regler for poenggivning får dere nesten finne på selv. Å gjette ordene er ikke direkte vanskelig, men man må være kjapp i avtrekkeren. Kan sikkert med fordel gjøres om til drikkelek. Ha det gøy! Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Det er ingenting galt i å få litt penger ut av det og, siden det tar veldig mye tid å lage musikk. Men kun for å tjene penger, det blir for dumt. 5615336[/snapback] Har du noen eksempler på kjente band som er "only for the money and fame"? Bare nysgjerrig? Ettersom de _fleste_ artister har gått noen år med kun utgifter så har jeg vanskelig for å se at de artistene/bandene du henviser til eksisterer. Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 master p og puff daddy aka diddy... spesielt puffy, latterlig fyr. businessmann, ikke musiker...... Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Det er ingenting galt i å få litt penger ut av det og, siden det tar veldig mye tid å lage musikk. Men kun for å tjene penger, det blir for dumt. 5615336[/snapback] Har du noen eksempler på kjente band som er "only for the money and fame"? Bare nysgjerrig? Ettersom de _fleste_ artister har gått noen år med kun utgifter så har jeg vanskelig for å se at de artistene/bandene du henviser til eksisterer. 5617716[/snapback] Har vel ingen konkrete artister å vise til, siden jeg holder meg langt unna slikt uansett Metallica f.eks da, om du ser Some Kind of Monster så sier de omtrent rett ut: Vi er ikke venner lenger, klarer ikke å være i samme rom. Men vi gjør alt vi kan for å takle det og komme igjennom det for å lage ett nytt album for å tjene penger til Metallica kontoen. De sier Metallica kontoen mer enn de sier bare Metallica, blir kvalm. Jeg overdriver kanskje med det men det er budskapet de sender. Og resultatet de ender opp med er elendig (St.Anger). Om de ikke er venner lenger så skal de splittes å starte andre band prosjekter. Ikke leie inn en psykolog eller hva han ene fyren er så de kan takle å være i samme rom lenge nok til å lage ett album, for igjen å tjene penger til denne Metallica kontoen. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg synes nå resultatet ikke var så værst, ikke knallbra, men noen gode låter var det. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Musikken jeg hører på er som regel såpass "dyp" og spesiell at det må ligge noe personlig i det, og ikke bare "give me money pliz!11". 5615336[/snapback] Jeg hører også på veeeldig dyyp og spesiell musikk.. alt jeg hører på ligger det noen kjempedype tanker bak. Seriøst, hør hvor teit det hørest ut å si noe slikt Gi meg noen eksempler på noe av denne dype musikken da? Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 akuratt nå så kom jeg på at jeg hater metallica Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg sa det ikke for å virke kul eller noe hvis det er det du kommer å hakker på, men for å indikere at det antageligvis ligger noe personlig i det Og jeg tørr og påsta at det er dypere tekster enn sanger som "I'm a Slave 4 U" av Britney Spears f.eks. (Britney Spears kjøper sang tekster til og med så så personlig er det ) Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Så man kan ikke skrive dype tekster men samtidig være ute etter penger? Er alle pengegriske mennesker tomme skall som ikke kan lage noe annet enn happyhappyjoyjoy-musikk? Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Det er egentlig ikke noen typer musikk jeg ikke tåler, det er mer enkelte musikkere jeg ikke tåler. Av den simple grunn at jeg mener deres musikk er stygg. Nickelback - Tragisk Crazyfrog - Burde saksøke proddusenten Jenny Jensen - Hun tar Tragisk Dansband til et helt nytt nivå Oleivars - hadde ikke stemt på dere i Melodi grand prix, ikke det at jeg tror dere kommer til å delta men. Thats the way i feel. :smile: Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Så man kan ikke skrive dype tekster men samtidig være ute etter penger? Er alle pengegriske mennesker tomme skall som ikke kan lage noe annet enn happyhappyjoyjoy-musikk? 5618233[/snapback] Hvorfor skal du kverulere så ille? Det finnes garantert mange heartbreak sanger der ute som er skrevet for å hale inn penger og ikke fordi man har opplevd kjærlighetssorg selv og skrevet om det. Men når man lager en type musikk som en veldig liten gruppe mennesker liker så er det vel ikke pga du vil tjene penger, da ville man vel heller studert VG-lista i noen uker og laget noe ut av hva man hadde blitt inspierert av der kanskje. Avant-Garde Metal f.eks. er veldig spesiell musikk og er vel ikke for "mesteparten". Du er nok ikke ute etter penger når du slenger inn saksofon og gammeltelefon ringetone lyder i den harde metallen. Jeg gidder ikke å rote mer med det her, jeg får da ha min mening. Det fins selvfølgelig untakk og rundehjørner på mine meninger så jeg orker ikke 40 spørsmål for å avsløre alle dem. Om du vil spørre meg om noe mer så... PM Og som jeg kom fram til i en tidligere post, det er vel ikke hat, er mer at jeg har veldig lite respekt for det. (cheesy end of discussion) Musikk er sjelens språk, ikke biznizz Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg skjønner godt hva Skate4life mener. Ta for eksempel diverse boyband som dominerte 90-tallet, i en tid da det kommersielle apparatet hadde kommet i gang for fullt. Plutselig poppet det opp en mengde spesialkonstruerte boyband med rykende ferske låter fra hitfabrikken til deres pengesterke label. Det er greit nok at det går ann å like musikken, men det går da visselig ann å hate den også, slik Skate4life sier han gjør. Om han gjør det, får vel være hans mening, eller hur Psilocybe? Ikke kom her å si at du ikke skjønner hva han mener, slik du har prøvd å gi inntrykk av i en mengde poster. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Det jeg snakker om. Takk for at en forstår i alle fall Lungemannen. La oss finne 5 kjekke unge menn med ok stemme som aldri har møtt hverandre før. En søt, en kjekkas, en litt moden, en som mamma ikke vil godta osv osv, altså en for hver smak hos småjentene. Få de til å fremføre låter som "The Word is Going to an End (but I don't care as long as I got you)" sleng ett bilde av dem på coveret og vent på at pengene skal rulle inn. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg hører på hva som helst av musikk, men hvis noen gjør det kun for pengene så ville jeg muligens ikke ha fult så høyt respekt for den artisten. Gidder ikke å filtre hva jeg gir sjangs av musikk, bra musikk er bra musikk på grunn av at det er bra musikk, ikke noe annet. 5615583[/snapback] Enig. Hvorvidt musikken er bra har ingenting med sjangeren å gjøre, eller følelsene bak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå