Isbilen Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 det er kristen metall når de synger om kristen musikk, det er ikke kristen metall når det er instrumental. Jeg hater forresten alle de som hater. Takk for meg. 5606233[/snapback] Det hørtes ut som en ganske snever sjanger. Bare når de synger om kristen musikk? Metamusikk? Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 hahah.. Ja. Må bli noe sånt som metamusikk! Lenke til kommentar
O.J Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 jøss, dette forumet har alle slags tråder. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hater "lyder" som jeg ikke klarer å kalle musikk 5589790[/snapback] den er jeg enig i!! Lenke til kommentar
Toa Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Vanskelig å hate noe som helst, men det er en del musikk jeg verken evner eller har interesse for å sette meg inn i. Det finnes seriøse og talentfulle folk innenfor de fleste genrer, men det spørs om det alltid er verdt energien i å prøve å forstå hva de vil få fram med musikken. Spesielt RnB er ikke min greie. Og latino-pop er horribelt. Dansband er forsåvidt elendig, men jeg ser komikken i det, og kan gjerne se på dansband svisj bare for å slenge sarkastiske bemerkninger sammen med venner. hehe (vi ler ikke MED de, men AV de) Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 musikk jeg hater : Dansband musikk Pan fløyte musikk Klassisk musikk Country mye mer, men jeg kommer ikke på no akkurat nå PS! jeg HATER amy diamond! HATER HENNE! /kill Amy diamond 5604122[/snapback] Hva er galt med den musikken da? Det er avslappende. Hva er det du ikke likemed Amy Diamond? 5604664[/snapback] Jeg syns ikke det er avslappende, jeg syns det er irriterende. Hva jeg ikke liker med Amy Diamond? trenger jeg virkelig å svare på det? 5605192[/snapback] Hun har passebra musikk. Er bare en vanglig artist som prøver å dele sin musikk med andre. Hva er galt med det? Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Misliker sterkt trance og techno og slik musikk med "repeating electric noises" som etter hvert minutt legger til en ny tromme eller ny pipelyd. Annen musikk jeg misliker sterkt er rap, av den grunn at de ved første øyekast ser ut til å vere sinte og at de hater å spille musikk (gjelder blackmetal også), samt at det er stygt å høre på en som bare ramser opp alle mindre pene ord de kan. Det jeg liker er god gammeldags tungrock med smilende mennesker som gjør imponerende ting med et instrument. Kan spesielt nevne Iron Maiden. Bach er også bra, men ikke helt samme stilen Glemte å si at technoremixer av gamle klassikere er det mest forkastelige av musikk som finnes. Endret 15. februar 2006 av Suncurtain Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 skal man diskutere hva som er dårlig musikk, blir man sittende til man kreperer. Ja, dårlig smak er faktisk er definert, men men. Liker man det ikke, så kan man vel bare si det. klart det alltid vil være noen som ikke er enige! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 *snip*Hun har passebra musikk. Er bare en vanglig artist som prøver å dele sin musikk med andre. Hva er galt med det? 5609274[/snapback] Å si at Amy Diamond kan synge er det samme som å si at George Bush er glup. Begge prøver og prøver, men får det liksom ikke helt til. "What's in it for me, i really gotta NIOWWW"<--- skoleeksempel på hvordan man IKKE skal synge. Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Jo, jeg har hørt hvitmetal før uten å vite det faktisk, men jeg fant det ut litt senere. Bandet heter Arvinger og er et Kristent Viking metal band Arvinger, "Ut fra favn" heter sangen: Igjen legger vikinger ut fra havn Med seier i Jesu Kristi navn I svunnende tider vi fryktede var Men nå et bud om frelse vi har Chorus La seilene fylles av vekkelsens vind Ja, reis deg nå kriger, i stråleglans skinn Europa skal merkes med Kristi blod Og sjeler omvendes til Kvitekrist-tro Vi kjemper og kjemper med alt hva vi eier Selv døden for oss er en knusende seier For Kristus en viking har alt å vinne En dag vil han seierskronen finne Denne sangen heter "Hyllest" En lovsang stiger opp til Fader I det høye Min Herre og min Gud, min klippe og min borg Chorus En gang skal jeg nå frem til himmelporten Der skal jeg prise han I all evighet Se opp på korsets tre, der henger han jeg priser Hans blod det vasket meg, hans død ble meg til liv Tragisk spørr du meg! Endret 15. februar 2006 av Ljå Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Jeg ble faktisk litt trist av å lese de tekstene der. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) jeg misliker sterkt techno, electronica, trance (og all annen elektronisk musikk), rap og rnb! hvorfor? fordi det er musikk for simple-minds 5585657[/snapback] Jeg synes folk generelt sett burde være litt mer open-minded. Selv om jeg missliker samtlige sanger innenfor en sjanger, så hater jeg ikke musikksjangeren. Jeg hater heller ikke folk som hører på musikk som jeg missliker. Siden jeg er i "hate-tråden"; Jeg missliker fordomsfulle mennesker generelt, som ofte har som kjennetegn å "hate" ditt, og "hate" datt. Mennesker som skal prakke "sin" musikksmak og "sin" personlighet på alle andre, mens de mener at alle andre som har andre meninger, interesser og musikksmak enten er dumme, eller "simple-minded". Endret 15. februar 2006 av jh_ Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Er enig der. Å begrunne hat mot en musikkstil med at musikken er for "simple-minds" er muligens det dummeste jeg har lest. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 *snip*Hun har passebra musikk. Er bare en vanglig artist som prøver å dele sin musikk med andre. Hva er galt med det? 5609274[/snapback] Å si at Amy Diamond kan synge er det samme som å si at George Bush er glup. Begge prøver og prøver, men får det liksom ikke helt til. "What's in it for me, i really gotta NIOWWW"<--- skoleeksempel på hvordan man IKKE skal synge. 5609425[/snapback] Hehe. Her kommer vi inn på hver sin smak. Skal nok være enig med deg at akkurat den setninger kunne hun skiftet litt på. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) det er kristen metall når de synger om kristen musikk, det er ikke kristen metall når det er instrumental. Jeg hater forresten alle de som hater. Takk for meg. 5606233[/snapback] Et så dårlig forsøk på å kvarrulere har jeg ikke sett siden kidsa i barne hagen sa at pappa'n min er sterkere enn din. For det første så skrev jeg partier med instrumental, og for det andre så må ikke tekstene til et "hvitmetal band" være kristen relaterte. TAKK TIL DEG. Og siden vi _anstrenger oss_ for å kverrulere : det er kristen metall når de synger om kristen musikk De synger ikke om kristen musikk, de lager eventuelt kristen musikk. @ Ljå : Finnes sikkert tragiske svartmetal band også, må bare leite litt? Men for all del : Hat i vei Endret 15. februar 2006 av dub Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Jeg HATER kvinner/menn/grupper som synger, og bare spiller på kropp. Sånne som egentlig ikke kan synge, og i alle fall ikke spille noe! EDIT: ops... Fra Silje: Endret 15. februar 2006 av medlem-77217 Lenke til kommentar
Pazman Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Jo, jeg har hørt hvitmetal før uten å vite det faktisk, men jeg fant det ut litt senere.Bandet heter Arvinger og er et Kristent Viking metal band Arvinger, "Ut fra favn" heter sangen: Igjen legger vikinger ut fra havn Med seier i Jesu Kristi navn I svunnende tider vi fryktede var Men nå et bud om frelse vi har Chorus La seilene fylles av vekkelsens vind Ja, reis deg nå kriger, i stråleglans skinn Europa skal merkes med Kristi blod Og sjeler omvendes til Kvitekrist-tro Vi kjemper og kjemper med alt hva vi eier Selv døden for oss er en knusende seier For Kristus en viking har alt å vinne En dag vil han seierskronen finne Denne sangen heter "Hyllest" En lovsang stiger opp til Fader I det høye Min Herre og min Gud, min klippe og min borg Chorus En gang skal jeg nå frem til himmelporten Der skal jeg prise han I all evighet Se opp på korsets tre, der henger han jeg priser Hans blod det vasket meg, hans død ble meg til liv Tragisk spørr du meg! 5609524[/snapback] Ehh? Vikinger, altså hedninger synger om Jesus Kristus? Jeg blir litt satt ut av den håpløse dobbeltmoralen her. Kirken har jo til alle tider sagt: "Hedninger er ut"... Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Jeg misliker metal. Sorry at S-tasten tok overhånd. Endret 15. februar 2006 av Stine Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Ånei, ikke du Stine... Skal vedde på du er en eller annen fjortiss-jente som hører på Vg-lista, absolute music og Peaches! Du har sikkert sagt at du misliker metal tusen ganger her inne på musikk... Get it? Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 -og forresten så skriver en "missliker" med en (1) s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå