Gå til innhold

har jeg krav på dekt frakt ved reklamasjon?


Anbefalte innlegg

Jeg leverte for en stund siden et defekt produkt, hvor det var feil på varen. Fikk innvilget retur med en gang(selger forsøkte ikke å reparer/utbedre), og jeg har nå motatt pengene. Jeg har kun fått det varen kostet når jeg kjøpte den, men har jeg ikke krav på pengene for frakten også? Skal jeg sitte igjen med en utgift når produktet ikke fungerte mer?

 

Ville vært greit om dere refererte til spesifikk(e) lov(er) hvor dette står. (Hvis jeg har rett da selvfølgelig.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Står en del på lovdata.no, men slik jeg ser sånne saker dekker reklamasjonen (hvis ikke garantien gir noe ekstra) frakt fra butikk (kjøpssted) til verksted og tilbake. Altså må kunden selv betale det det koster å sende den inn til butikken.

5585365[/snapback]

 

avhjelp skal skje uten kostnad for forbruker. I rest my case :)

 

Men hvordan gjør jeg det med frakt til meg da? La oss si at pakken kostet 1000kr innkludert frakt, og jeg har blitt kreditert 900kr; Jeg har fortsatt krav på 1000kr pluss returfrakt(Hvis da denne kan dokumenteres)?

5585726[/snapback]

 

Var det en reklamasjon med hevingskrav? I så tilfelle skal du ha det du betalte til dem inkl kostander, og den frakten du måtte betale for å sende det tilbake til dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...