Gå til innhold

kjøpt pc hos dell, men fulgte ikke med cder

Anbefalte innlegg

bestilte en pc for tanten min for ca en uke siden (ny frra dell).. den er komt og funker fint, men reagerte på at det hverken var driver cder med eller win xp cd.. alle installfilene lå på pcen sånn at hun måtte installere det sjøl (utenom xp som var installert..) dette gikk jo greit.. men ka hvis hun må formatere eller noe pga virus? kjekt å ha driver/xp platen då.. hun kjøpte jo pc med winxp home og då regna vi med det fulgte med cd også..

Fulgte heller ikke med noen "instruksjonsbok".. bare et tynt lite hefte.. og works cden.. er dette normalt hos dell?

når eg kjøpte pc hos dell for ca 2 år siden fikk eg med alt av cder + xp + "instruksjonsbok"..

synst det eg ganske dårlig at dette ikke følger med sjøl om pcen var billig.. (4000).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du leser i det lille heftet som fulgte med - eller leste når du starta maskinen første gang, så ligger alt du trenger på maskinen.

Dell har som de aller fleste andre leverandører overlatt til kunden å brenne ut restore Cd'en selv. De sparer sikkert 3kr på det :)

Men til gjengjeld følger det mer oppdaterte drivere med maskina, siden de ikke trenger å trykke CD'ene.

Finnes et-eller-annet program ferdig installert på maskina som automatisk brenner ut restore-cd osv osv - bare å lese det du har fått med maskina av dokumentasjon.

|2mmy|

Lenke til kommentar

gikk inn på dell sine sider og "bestilte" den på nytt.. så då at man kunne velge med eller uten drivere.. uansett ka man valgte kom cden med drivere med på listen når man kom til "kassen".. synst de burde sende med dette uansett

Lenke til kommentar

Installasjonsfilene til Maskina ligger mest sannsynlig på C:\ en plass. Det gjorde de iallefall på en lærer sin laptop som jeg formaterte for et par måneder siden.

Se om du finner en mappe som heter Drivere/Dell eller noe i C:\. Hvis du finner den der så tar du å kopierer den til en annen partisjon/brenner de ut på cd så har du iallefall driverne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...