HPS Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 bestilte en pc for tanten min for ca en uke siden (ny frra dell).. den er komt og funker fint, men reagerte på at det hverken var driver cder med eller win xp cd.. alle installfilene lå på pcen sånn at hun måtte installere det sjøl (utenom xp som var installert..) dette gikk jo greit.. men ka hvis hun må formatere eller noe pga virus? kjekt å ha driver/xp platen då.. hun kjøpte jo pc med winxp home og då regna vi med det fulgte med cd også.. Fulgte heller ikke med noen "instruksjonsbok".. bare et tynt lite hefte.. og works cden.. er dette normalt hos dell? når eg kjøpte pc hos dell for ca 2 år siden fikk eg med alt av cder + xp + "instruksjonsbok".. synst det eg ganske dårlig at dette ikke følger med sjøl om pcen var billig.. (4000). Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Bestilte nettopp en Inspiron 1300 fra Dell...der måtte jeg spesifisere om du vil ha drivercd og/eller cd med xp mot noen tiere i pristillegg, eller om det holdt med hele shaiten liggende på disk. Bestilte XP-plata, drivere finner man nyeste utgave av på nett. Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Hvis du leser i det lille heftet som fulgte med - eller leste når du starta maskinen første gang, så ligger alt du trenger på maskinen. Dell har som de aller fleste andre leverandører overlatt til kunden å brenne ut restore Cd'en selv. De sparer sikkert 3kr på det Men til gjengjeld følger det mer oppdaterte drivere med maskina, siden de ikke trenger å trykke CD'ene. Finnes et-eller-annet program ferdig installert på maskina som automatisk brenner ut restore-cd osv osv - bare å lese det du har fått med maskina av dokumentasjon. |2mmy| Lenke til kommentar
HPS Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 gikk inn på dell sine sider og "bestilte" den på nytt.. så då at man kunne velge med eller uten drivere.. uansett ka man valgte kom cden med drivere med på listen når man kom til "kassen".. synst de burde sende med dette uansett Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Installasjonsfilene til Maskina ligger mest sannsynlig på C:\ en plass. Det gjorde de iallefall på en lærer sin laptop som jeg formaterte for et par måneder siden. Se om du finner en mappe som heter Drivere/Dell eller noe i C:\. Hvis du finner den der så tar du å kopierer den til en annen partisjon/brenner de ut på cd så har du iallefall driverne. Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Er vel bare å sende en mail til dem og forklare misforståelsen din da du bestilte dataen. Jeg tror de er såpass greie at de sender deg cdene. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Eller så ligger det vel en veiviser med brennegreiene på start menyet et sted ? Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Har ikke så god erfaring med Dell selv, så jeg vet ikke helt. Var iallefall sånn at Driverne lå på C:\ på HP maskina jeg formaterte for et par månder siden. Jeg kan ikke huske at det fulgte med noen XP cd der heller. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 HP har samme policy på sine Pavilion-modeller, altså de som er beregnet på hjemmemarkedet. På business-modellene leveres fremdeles alt av CD-er med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå