Gå til innhold

Hvor mange minnebrikker (RAM) kan jeg ha?

arokh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husker ikke helt men mener det ene brikkesettet til Uli skal greie 4x512 uten å droppe til 2T. Eller så var det det nye ATI-brikkesettet som ikke er sluppet. Skal google litt og se om jeg finner noe :)

5593039[/snapback]

Trodde det var opp til CPU'ens minnekontroller, og ikke chipsettet?

Lenke til kommentar
Med 2GB @ 300MHZ 2,5-4-4-10 (kan muligens klare strammere) burde ikke 2T være så fælt :)

5599289[/snapback]

Kjøp heller et 2gig kit og et DFI hovedkort. Og klokk til DDR600 :D Det nye Venus kortet som kommer skal visstnok klare det lett :D

5599769[/snapback]

Det er jo faktisk det han sier. :roll:

300 MHz = DDR600.

Lenke til kommentar
Med 2GB @ 300MHZ 2,5-4-4-10 (kan muligens klare strammere) burde ikke 2T være så fælt :)

5599289[/snapback]

Kjøp heller et 2gig kit og et DFI hovedkort. Og klokk til DDR600 :D Det nye Venus kortet som kommer skal visstnok klare det lett :D

5599769[/snapback]

Det er jo faktisk det han sier. :roll:

300 MHz = DDR600.

5600878[/snapback]

Tror ikke alle hovedkort takler 4 brikker på DDR600, iallefall ikke alle CPU'er... Derfor jeg mener han bør heller ha to 1gig brikker... Men jeg kan ta feil, det kan fungere, men da bør HK'et være vennlig :)

Du kan jo kjøpe og prøve!

Lenke til kommentar
Tror ikke alle hovedkort takler 4 brikker på DDR600, iallefall ikke alle CPU'er... Derfor jeg mener han bør heller ha to 1gig brikker... Men jeg kan ta feil, det kan fungere, men da bør HK'et være vennlig :)

Du kan jo kjøpe og prøve!

Hvis du leser artiklene ovenfor så vil du finne ut at gode hovedkort kombinert med >E0 revisjon prosessorer fint klarer 4x512MB, men det er usikkert om det vil funke med 1T.

Dessuten, 1GB brikkene må jo ha rimelig slappe timings selv ved PC3200? Kan ikke skjønne at de skal nå DDR600 med anstendige timings. Kjører brikkene mine på 290MHz @ 2,5-4-4-6 2.7v nå...

Og nei, bytter ikke ut dette flotte kvalitets-kortet med noe UV-farget fjortisskort samme hvor bra det klokker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...