andrvas Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Sitter å redigerer på en ny film, og har tenkt å spille av det ene klippet i slow motion. Bruker Pinnacle Studio 9, og ser at når jeg bruker slow motion funksjonen som er innebygd, blir bildet veldig kornete og uskarpt. Er dette programmets feil, eller er det en annen faktor som spiller inn? Lurer på om det isåfall finnes et program som kan lage skikkelig slow motion uten et stort kvalitetstap. Lenke til kommentar
chma Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Det blir kornete når du eksporterer og eller? Har ikke brukt Studio, men kan være at det skal være dårligere kvalitet når du prøver å spille av tidslinja, med tanke på evnt hardware folk måtte ha. EDIT: Bruker selv Avid Liquid 7 og slowmotion blir smoothe nok, avhenger litt av lys og bevegelsen til objektet og litt hva kameraet(om det var auto) valgte som lukker tid. Endret 10. februar 2006 av chma Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg lurer faktisk på det samme, noen som vet? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Det blir kornete når du eksporterer og eller? Har ikke brukt Studio, men kan være at det skal være dårligere kvalitet når du prøver å spille av tidslinja, med tanke på evnt hardware folk måtte ha. 5585249[/snapback] Eksporterte ett enkelt klipp i slow motion, såg at kvaliteten ble fin nå. Er nok sikkert bare noe innstillinger i programmet som skalerer ned kvalitet mens man redigerer, slik at ikke alt skal bli treigt som sirup. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg bruker Magix Edit Pro, og der er det ikke noe problem. Kan ikke se at bildet er dårligere på sakte kino og fullskjerm. Jeg kan sette ned inntil halv fart, og lyden strekkes også, og den er i samme tonehøyde som før, den er automatisk frekvensjustert. En utrolig finesse. Skal hastigheten senkes til under halv fart, må jeg koble fra lyden. Oppretting av skjeve bilder er også utrolig enkelt med dette billige programmet. Lenke til kommentar
chma Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Det blir kornete når du eksporterer og eller? Har ikke brukt Studio, men kan være at det skal være dårligere kvalitet når du prøver å spille av tidslinja, med tanke på evnt hardware folk måtte ha. 5585249[/snapback] Eksporterte ett enkelt klipp i slow motion, såg at kvaliteten ble fin nå. Er nok sikkert bare noe innstillinger i programmet som skalerer ned kvalitet mens man redigerer, slik at ikke alt skal bli treigt som sirup. Takk for hjelpen 5585658[/snapback] Jupp, for allt jeg vet i studio er det mulig det kan stilles inn så man får en mellomting, grei kvalitet uten å bli sirup. Siden det er snakk om studio er det og mulig det er god margin i forhold til at dette studio blir brukt av allt fra elkjøp kunder med 3-4 år gammel pc og nyere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå