Gå til innhold

Forskjell på Harddisker! 2Mb og 8Mb Cache!

venomzorg

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen?! hva er Ytelse forskjellen?! Merker man forskjell? går kopiering fortere?!

Hvorfor er WD bedre enn IBM? IKKE si fordi at IBM har mye feil! vil vite Ytelses forskjeller!

takker for svar, mvh Anders

Shieftec Aliminium Midi....:smile:

amd xp 1800..................:smile:

Gainword gf3 ti200..........:smile:

3x 256ddr pc2100...........:grin:

120Gb + 60Gb IBM 7200rpm....:grin:

Zalman CNPS 6000 CU....:grin:

bærbar: 1.1Ghz,512mb ram, 20gb

[ Denne Melding var redigert av: venomzorg på 2002-09-17 12:26 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si en ting først, dumme nisse...

Hw.no har allerede en test som viser forskjellen mellom 2mb og 8mb cache....

Imb liker jeg ikke pga. varmen, når det gjelder ytelse er de sikkert ganske lik.

Men pga. varmen øker sjansen for et disk crash

Lenke til kommentar

Jeg tror IBM'en er litt raskere enn WD 2MB'en men blir vel stort sett slått av WD 8MB'en.

Sjekk testen på WD 2MB vs. 8MB på linken over, eller sammenlign med IBM'en også på databasen til http://www.storagereview.com

Jeg tror ikke IBM'en blir så mye varmere enn WD'ene, men den er tydeligvis bygd av mer skjøre komponenter så de har større sansynlighet for å kræsje enn WD. (OK, jeg skjønner det ikke er noen bekymring for deg, du har sikkert ingen viktige filer du ikke tar backup av)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-17 14:01, skrev zemtex:

kan vi alle si "kabinett vifter" ???
:grin:
Mine 80Gb SE disker holder fin fin temperatur med en papst vifte på lav rpm forran....

helt riktig =) ... kabinett vifter foran hd'n er en fin ting, bruker titan vifter selv... 5 stykker, kabinettet er KALDT. :razz:

Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-09-17 14:07, skrev lavizh:

helt riktig =) ... kabinett vifter foran hd'n er en fin ting, bruker titan vifter selv... 5 stykker, kabinettet er KALDT. :razz: .

Hva er vitsen at det er kaldt? Poenget er jo bare at det ikke skal være FOR varmt. Så lenge temperaturene holder seg under ca 50 grader på komponentene så er det ingen vits å kjøle mer. Det fører KUN til mer støy.
Lenke til kommentar
Quote:

tore- skrev (2002-09-17 12:34):

Må si en ting først, dumme nisse...

Hw.no har allerede en test som viser forskjellen mellom 2mb og 8mb cache....

Imb liker jeg ikke pga. varmen, når det gjelder ytelse er de sikkert ganske lik.

Men pga. varmen øker sjansen for et disk crash

Tore du trenger ikke kalle han for en dum nisse. Og IBM har alltid vert den raskeste disken, Men du merker ikke forskjellen du ser det i test programmene. Det var en dårlig exsempel for å ikke bruke IBM.
Lenke til kommentar

kindings:

Mulig det, men forskjellen er der. husker ikke hva som var forskjellen (kopiering eller aksesstid eller w/e), men si at du vinner et par matcher CS fordi hdd'en ikke henger seg opp, eller sparer 1t på kopiering av en (IBM?) annen disk som holder på å gå til *******, da er det verdt det... :smile:)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-17 16:40, skrev venomzorg:

belager at jeg ikke så denne testen!

men en ting til! Hva er !Faresone! på Varme på en IBM disk?! det er en 120gb 7200rpm hvis dette har noe og si!

Jeg sjekket akkurat spec'en for å svare på en annen post:

IBM sier i spesifikasjonene sine:

Ambinent temperature (Operating) +5 - +55 C

Ambinent temperature (Non-Operating) -40 - +65 C

Ambient emperature betyr omgivelse-temperatur, altså tempen på luften rundt harddisken. Selve harddisk-temperaturen under bruk vil ligge ca 19 grader høyere enn omgivelsestemperaturen i følge tester på nettet.

Disken skal altså tåle opp mot 75 C under bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...