FraXinuS Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg skal prøve å ta opp når jeg synger, men jeg får ikke noe lyd inn i maskina. Jeg tror det har noe med instillingene å gjøre. Jeg har et m-audio audiophile 2496 lydkort. Jeg har koblet til keyboardet mitt til midi kabelen og det funker fint både til opptak og avspilling. Så prøvde jeg å koble til mikrofonen på headsetet mitt, men da får jeg ikke lyd. Jeg koblet mikrofonen til lydkortet med en overgang fra rca inputene til en minijack 3,5 mm. Går det an å gjøre det slik? eller er må jeg ha noe annet utstyr? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Tror nok ikke det går... rca vil jeg tippe er en linjeinngang... som betyr at den ikke mater noe spenning ut... mic'en på headsetet er passiv og må kobles til en mic inngang som mater spenning ut for så å lese av signalet som mic'en bryter opp den konstante mate spenningen til Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Ok, så hvilket utstyr trenger jeg for å få tatt opp noe da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå