Gå til innhold

Skjermkort-problem - spillet lukker seg

Anbefalte innlegg

Jeg spiller Battlefield 2, og fikk i dag noe jeg aldri har fått før. Etter bare 30 sekunders spill så fryser spillet, og jeg må ALT + F4 programmet. Da får jeg opp denne feilmeldingen, og skjermen blir justert automatisk til 800*600.

ati5lc.th.jpg

Jeg har prøvd å avinstallere og reinstallere nyere og eldre patcher, men det hjelper ikke. Hva kan feilen være? Jeg har Radeoen 9800 Pro XT 256 MB med de seneste Catalyst-driverne. Prøvd både 6.1 og 6.2, men det gjør ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen andre programmer som kjører i bakgrunnen, bortsett fra det vanlige i trayen. Jeg har hatt dette problemet én gang før, men da bare "løste det seg selv". Jeg fant uansett feilloggen fra den gang, og der står det:

Hengende program msiexec.exe, versjon 3.1.4000.1823, hengende modul hungapp, versjon 0.0.0.0, hengeadresse 0x00000000.

Hva nå dette er, er jeg usikker på, men alt har som sagt tidligere fungert glimrende tidligere ellers.

Lenke til kommentar
Hmm, må jeg skaffe meg vifte, da? Får du AKKURAT den feilmeldingen?

Isåfall er det rimelig greit, jeg må ha vifte.

5585591[/snapback]

Jeg har fått akkurat samme feilmelding ja, bare ikke fra CCC, siden jeg hadde omegadriverne. Det kom da kortet ble for varmt, eller når jeg klokket for langt og det ble ustabilt. Jeg har aldri hørt om 9800 pro xt? Bare enten 9800 pro eller xt :hmm: . Sjekk i catalyst control center om du finner temperaturmåling. Hvis ikke så kan du sjekke om vifta på skjermkortet fortsatt går rundt, eventuelt om den er full av støv eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe ny vifte i morgen - jeg har aldri overklokket eller noe i den duren.

EDIT:

Sjekket ved hjelp av noe diagnostikk-programmer, og jeg betviler at det er normalt at temperaturen skal ligge på 78-79-80, noe skjermkortet gjør. I tillegg er Fan Duty Cycle på 0, vil det si at den ikke går rundt? Jeg har ikke mulighet til å åpne PC-en når den er på, skjønner dere. Den sitter kinkig til.

EDIT:

Har kjøpt ny vifte, for jeg sjekket i dag tidlig, og viften gikk nesten ikke rundt. Det var altså et vifteproblem, og jeg ligger nå istedenfor på jevnt 45! :w00t:

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...