larsern92 Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 så er det min tur til å vise noe av det jeg har gjort.. jeg og en kamerat har hatt en hub liggende men i dag ble fristelsen på å fikse dem opp for stor så vi satta i gang.. eneste problemet hittil var at jeg glemte å lagre bildene jeg tok med webcamen på datan så har bare et bilde fra nette.. dag 1. vi de monterte hele huben å loddet på kontakter på en strøm forsyning så gikk vi ut i garasjen å begynte å pusse av all lakken det gikkk stort sett greit bortsett fra at vi gikk tomt for pussepapir da vi var under halveis ideen: fikse en gammel strømforsyning fra en data forde den vi hadde til den var sprengt (kanskje ikke så rart det var noe galt med den når vi fant den i konteinern bak expert ) legge inn plexi glass å on/of bryter, restet bryter, vifter, vifte styrer (som jeg lager selv) og et utak for en kabel til et kontroll panel til den som gjør at jeg kan rse den og se diodene o.l. fra et annet sted. vi skal også lakke den (har noen forslag til en farge?) kommer oppdate i morra eller i løpet av helga med fler bilder Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) ja og da siden jeg er din venn så hahaha drit bra Endret 10. februar 2006 av iver.no Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Kom med bilder fort da! Lenke til kommentar
larsern92 Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 kommer i morra eller i overi morra Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Hmm ja:P men det er lit bøgga her nå ass:( Lenke til kommentar
larsern92 Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 jaja har tatt litt bilder nå da som dere får se på kom gjerne med komentarer... ja detta skal jeg ha en bryter foran den ene grønne da så skal den funke som en vifte styrer bare veldig veldig forekla... strømforsyninga lodda på kontakten å fant ut at det ikke var -5v på den så må nok bytte eller?... rsknappen min skal ha den å vettu noe må jo jeg ha å koble til:P vifta ganske støvete men skal fikse den skal sikkert hya en kulere å bedre en gang men datan min er første prioritert:P det var alt for denne gang kommer oppdateringer snart regner jeg med;) Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Så greit ut, men skjønte ikke så veldig mye av den greia øverst :S Kan du forklare litt nærmere, og med litt mer bruk av unktum og sånn? Samma med PSU, hva var problemet`? Og hva betyr rsknappen? Øyvind Lenke til kommentar
spyro Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Ja bruk mere punktum, det er to knapper til venstre for høyre shift, det er en bred knapp med en pil på. Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hmm ja flere bilder kommer sener av: kabinettets nåverende form :!: opdatersen i løpe av uken Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Og hva betyr rsknappen? 5585652[/snapback] Reset knappen tipper jeg Lenke til kommentar
larsern92 Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 den øverste er det noen vifte kontakter på der skal jeg koble til vifter og på den andre siden er det bare to sånne grønne koblingssplinter der skal strømmen inn å da vil viftene starte psuen var sprengt så vi har tatt en vanelig psu fra en data å satt på kontakten til hubben rsknappen/restartknappen skal restarte huben vis den blir bøgga eller noen kødder så kan jeg åsså kødde litt neida skal bare vere til å restarte hubewn med Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Lite respons her ja Et så bra prosjekt hehe:P stå på Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hva med noen oppdates?? Lars du kan jo fortelle om pussinga?? Lenke til kommentar
larsern92 Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 har ikk updata noe serlig for jeg gikk nførst tomm for pusse papir til den ene pusse maskinen så ble den andre maskinen ødelagt litt kjipt men men alt kan jo ikke vere helt bra her i verden...har noen bilder nå men de ekke så bra men legger den ut så får dere se på dem tar gjerne i mot tilbakemeldinger til prosjektet de ekke helt bra men.... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Spennende prosjekt det her ja =) litt anneledes worklog, må følge med Lenke til kommentar
larsern92 Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 på grunn av at strøm forsyninga var ødelagt å jeg ikke har rå til en ny å derfor må bruke en vanelig data strømforsyning må jeg bygge helt nytt kabinett tror jeg har ikke fått gjort så mye i det siste men kommer nok update snart... Lenke til kommentar
mkon Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Hva skal man med en hub nå tildags? Sist jeg testa en hub var 5 år sia.....og den blinka konstant på crash og collision :!: Endret 16. februar 2006 av darkz Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hmmm tror vi glemmer noe lars?? Lenke til kommentar
larsern92 Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 hva man skal med hub? lane og koble sammen datar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå