Arnt555 Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Goddag. Jeg fikk omsider et nytt hovedkort etter mye frem og tilbake med en lokal databutikk. Problemet er som følger: Maskinen funker helt fint i begynnelsen, helt til jeg kommer til en meny hvor det står at Windows XP ikke kunne starte. Så får jeg muligheten til å velge mellom hvordan Windows skal starte: Diverse sikkerhetsmodus "Siste Windows konfigurasjon som virket" og Windows på vanlig måte Jeg har prøvd alle mulighetene, da loader den litt, så vises en blå skjerm i en brøkdel av et sekund, deretter starter maskinen på nytt.. Jeg prøvde også å starte med en gammel harddisk med Windows 2000 på, men det gikk heller ikke. Da kom det en blå skjermen opp igen og der stod det at jeg burde fjerne alle harddisker som nylig var lagt til. Har noen opplevd noe liknende? Har jeg koblet feil? PS. Jeg var ikke sikker på hvor jeg skulle poste dette, så jeg postet det her. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Da er enten konfigurasjonen på bios eller noe feil, eller så kan det være en defekt på hovedkortet. Ta kontakt med butikken der du kjøpte det og spør om de har noen råd, eventuelt om de kan teste kortet, slik at du selv slipper å teste kort og slikt. Lenke til kommentar
lOvebakken Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 eller så må du rett og slett reformatere Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Ehmm ! Du har alstså byttet hovedkort og dermed chipsett , og forsøker å starte en "gammel" windows installasjon med annerledes chipsetdrivere innlagt med ditt nye hoverdkort . Litt ifo om hw og detaljer om gammelt/nytt vil være nytting for at du skal få kvalifiserte svar/hjelp. Endret 10. februar 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Prøvd med reinstall av XP? OT: Skjønner ikke hvorfor så mange skal prøve seg på å bruke en gammel XP installasjon, selv legger jeg inn XP omtrent en gang i måneden. Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Det fungerer ikke å bruke gammel installasjon av operativ system ved bytte av hovedkort. Slik er det bare. Ingen av driverene som stemmer overens. Lenke til kommentar
Arnt555 Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 huff.. Jeg visste ikke at jeg måtte installere XP på nytt. Takk for rask svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå