kalg Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) jeg og en kompis tenkte vi skulle lage hver sin filtjener. vi lurer på hvilken hw vi trenger. lurte på om dette , en slik og en slik kunne gjøre jobben. er det vits med 512mb ram? er det i såfall bedre med 2 brikker på 256? vi vil jo lage dette mest mulig enkelt og billig. støtter ikke noe overkill, men det må jo funke til å se filmer og slikt uten at det er treigt. vet ikke om hw har så mye å si her, eller om det er nettverket det kommer an på. ser ganske mye film, så det er ganske nøye er det merkbar treighet/problemer hvis du for eks. steamer musikk/film over trådløst nettverk? Vanlig nettverk? er det vits å investere i gblan hvis en skal drive å flytte ting mellom "spillpc" og "filtjener/server"? tekte å bare kjøre winxp pro, men vurderer å skaffe win2003 server. det er ikke så mange nybegynner linker om det her, så jeg ble ikke helt klok av å lese dem... Endret 11. februar 2006 av kalg Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Men den du linket til kan man nok ikke se på film og brukes som filserver tror jeg :S tror jeg hadde gått for et rimelig s754 system! f.eks en sempron' og et billig HK. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Bør gå, men Windows er ikke noe lettvekst-operativsystem, så det er egentlig ikke godt å vite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå