Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke til BOOT en gang

Anbefalte innlegg

Ja, jeg kjøpte 1gb med kingston ram, tok ut gamle rammet, putta inn 2x 512mb kingston, det viste 1024, som da er riktig, men så ville jeg putte inn gamle brikken.

da sto det at jeg hadde 523mb

så fant jeg en bios update som skulle forbedre stabiliteten til kingston ram på hk'et mitt.

men når jeg restarta pc'n så kommer jeg ikke til boot, musa lyser ikke, tastaturet lyser ikke.... skal på nettverk til neste helg, så jeg må få fiksa fort...

Endret av leffern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vg. si hva slags hw du har så kan folk lettere hjelpe .

Men ihh til din hw signatur : Asus K7v600

DDR DIMM sockets .Theese three 184-pin DIMM sockets support up to 3GB system memory using unbuffred non-ECC PC2700/2100 DDR dimms.

(Note:PC3200 maximum to 2 DIMM support only .

Edit:

Dette står i manualen

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Vg. si hva slags hw du har så kan folk lettere hjelpe .

Men ihh til din hw signatur : Asus K7v600

DDR DIMM sockets .Theese three 184-pin DIMM sockets support up to 3GB system memory using unbuffred non-ECC PC2700/2100 DDR dimms.

(Note:PC3200 maximum to 2 DIMM support only .

Edit:

Dette står i manualen

5584709[/snapback]

Din snik, du stjal min kunde... ;)

Lenke til kommentar

reset cmos med kun 2*PC3200 moduler innsatt kanskje hjelper.

Jarmo !

Jeg var faktisk tidlig ute men lastet ned HK manualen fra Asus etter å ha slått opp profilen til leffern for å se om han hadde noe info der .

Post svar kom da litt senere uten at jeg så du var på banen :!:

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Nei nei! det er en jumper som det står cmos ved siden av. Kan være litt vanskelig å finne, men det kan hjelpe. Den resetter CMOS/bios. Flytt jumperen fra plass 1-2 til 2-3 i noen få sekunder, så tar du og plugger inn strøm kontakten og slår på pc'en. Slå den av etter noen få sekunder. Ta ut kontakten og slå av strømmen helt. Nå tar du og flytter den tilbake. Plugg så inn strømmen og slå på strømforsyneren. Slå på pc'en og håp på det beste!

Endret av Saykin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...