Gå til innhold

Maxtor Onetouch får maskinen til å henge seg


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har lett en stund etter samme problem på forumet - dog uten hell (var etpar som liknet veldig..) så jeg prøver i all ydmykhet å få hjelp til problemet mitt.

 

Har hatt en Maxtor Onetouch 250GB i ca ett år. Den har fungert absolutt knirkefritt så langt. Men i dag ble det trøbbel:

 

Koblet den til maskinen min på jobb - explorer hang seg. Bootet maskinen og gjorde det meste man bør prøve, men ingenting hjalp. Koblet den så på maskinen til en kollega - samme skjedde der.

 

Nå er jeg hjemme igjen, og det samme skjer på min private maskin.

 

I går kveld funket alt perfekt, men i dag morges skjedde altså det som står nevnt over.

 

Har noen vært borti dette før? Jeg vet at Maxtor har hatt litt trøbbel, men jeg har alltid trodd at "overlever den en måned, så overlever den leenge" var noe som gjaldt stort sett alle disker.

 

Blir takknemmelig for tips som gjør at jeg kan fikse dette selv, hvis ikke er det vel en garantisak. Men det er så trasig å bruke tid på å styre med sending av disken...

 

(leter i skrivende stund etter en firewire-kabel, men hvis det er usb-kontakten som er gåen så er det jo like fullt reklamasjonssak)

 

NB! Transport av disken til jobb foregikk i rolige former, godt plassert i en emballert pose - så det er ikke slag eller støt som har skadet den.

 

Mvh

 

Ole-Jacob

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...