kremt Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg har et Cooler Master Cavalier 3, sort kabinett. For tiden har jeg harddisken opphengt i strikk i DVD plass. Men grunnet installering av viftestyring vil jeg ikke få plass til disken der den er nå med en 80 vifte over. Derfor har jeg tenkt og sette den på høykant, vertikalt, i 3.5" plass. Dette skal skje med hjelp av strips og o-ringer Har noen forslag til hvordan dette kan utføres, så tegn gjerne inn noe på bildet Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Uten_navn.bmp Noe sånt:P Er egentlig bare å prøve seg frem! Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Uten_navn.bmpNoe sånt:P Er egentlig bare å prøve seg frem! 5585970[/snapback] likte tegninga di Lenke til kommentar
Biler_noen? Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Magnusha: du har usansynlige paint skills.. Edit: det så bra ut, men sikker på at det er tryggt? Endret 11. februar 2006 av Biler_noen? Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hehe Det er jo bare å prøve å se om den sitter. Du kan f.eks rive litt i den når du har satt den fast for å se om den holder... Veit at jeg har skills Lenke til kommentar
kolla2k Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Flott kabinett, har selv et cheeftec, funker fett det me:) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 PUH *tørke svetten* Da var det gjort, gitt! Idag har jeg mekket PC i 5-6 timer. Det jeg gjorde, var: Loddet om ledninger til viftestyring, slik at de ble med drevkontakt. Installerte viftestyring, Zalman MFC-1 Installerte Freezer 64 Pro på CPU (Opteron [email protected]) Installerte Silencer 5 Rev 2 på GPU (XFX 7800GT@stock) Flyttet harddisk ned i kabinettet, nå henger den 45 grader på skrå der nede. Installerte 80 mm vifte foran harddisk, med småå o-ringer på hver side av skruene. Installerte 120 mm vifte bak i kabinettet, også der med små o-ringer. Alt i alt ble jeg meget fornøyd med resultatet, mye lavere støynivå. Skal se om jeg kanskje kobler CPU-kjøler på viftestyringen senere. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Jeg vet ikke om du er en veldig nøye og gjennomtenkt person eller om jeg er en lite gjennomtenkt og rask person. men 5-6 timer på dette virka mye. Men det er jo gøy å bruke tid på maskinen. gratis btw;) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Ja, det var litt mye, men jeg måtte også av med fronten mange ganger, det er veldig vanskelig å få på plass de seks skruene som holder fronten, samt at det var litt knot å få skrudd fast viftestyringen, finne ut hvor langt ut den skulle stå og slikt. Byttet dessuten ut ide-kabel og s-ata kabel med slike fra ac-ryan i svart. Måtte også lete en god stund for å finne skrutrekker som passet til de bitte små skruene på skjermkortet, de satt så meget godt fast i den plastikken der. Tok også og testet viftene før jeg installerte dem, samt at jeg avvibrerte viftene med o-ringer. Tok litt tid med viftene, lodding, krympestrømpe, strømpe over der igjen osv. Konklusjonen blir: Ting tar tid! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå