Gå til innhold

Oppussing av Aopen HX08

Anbefalte innlegg

Ja, da har det seg slik at jeg har fått et Aopen HX08 av Support48, som jeg er veldig takknemmelig for...

Kabinettet ligner i allefall veldig :p

Også har jeg fått lurt pappa til å kjøpe ei 4mm sota plexi plate til meg.... :innocent:

Dette skal altså forhåpentligvis mikses sammen til Inanimate (LAN i Modumhallen i vinterferien), hvis det ikke blir altfor mye jobb:P

Er det noen som har noe tips til hva som kan gjøres?

Har sleevet psuen min (NorthQ m/ 140mm vifte), med blå kabelstrømper, og venter på de blåe kontaktene...

Resten av hardware som skal inn, tror jeg:

Asus A8V-E Deluxe HK

3200+ Venice

2gb Twinmos ram

Asus Extreme AX600XT, veldig ekstremt:P

2x200gb WDC hdd, tror jeg

Noen vifter + litt småting

2x UV katoder...

Har også noen UV leds som jeg kan bruke, men vet ikke helt til hva :)

Har svart og klarlakk fra Biltema + den "forkromminglakken;" Sølvkrom, står det på den... Noen som har noen erfaringer med den?

Mer kommer snart; bare å spørre og komme med forslag...

Takker for alle svar :D

Truls

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det sammme slengende + den nyere utgaven.... Fine som serverkabbis om man modder HD skuffene litt.

Tja... En ting som er litt kult med den der er at du kan kappe til klart (funker sikkert med sotet) plexi under beina, slik at plexien er eksakt samme fasong som bunnen på beina. Så etter du inn for eksempel blå dioder i beina slik at plexien lyser.

Vindu på siden er jo en selvfølge, men kan bli litt vanskelig siden sidedørene må trekkes av. Jeg ville ha bygget om dørene slik at de skrues fast slik at man kan ta dem rett av uten å dra dem bak. Der er en utrolig irriterende design på de dørene, hvis man skal gjøre en liten ting inni maskinen så må man koble fra at, dra fram maskinen slik at man får av dørene.

Skal du ha vannkjøling? Raddis i toppen er jo en selvfølge.

Lakke innvendig kan bli bra om du gjør en bra jobb

Bytt ut power og hdd led med blå led

Lenke til kommentar

Kommer det til å se dårlig ut hvis jeg ikke gjør det?

Er sjuk for dagene (feber og svimmel(går over om noen dager, regner jeg med)), så vil helst ikke pusse så mye...

Ellers så skal kabinettet være sort med sota plexi, og UV lys i maskinen, regner med at jeg sleever PSU'en min i UV grønt...

EDIT:

Har to klin like PSUer, bare så ingen begynner å lure på om jeg drar av de blå strølmpene :p

Endret av Trussl
Lenke til kommentar

Jeg pussa ikke helt ned. Bare brukte velding fint sandpapir for å gi litt feste til lakken.

Jeg har ikke bedre bilde enn dette, men jeg synes selv det var akeptabelt.

Eneste tabben jeg gjorde, var å ta for tykke lag om gangen. Så jeg fikk litt renne merker osv.

Så puss litt for å gjøre flaten grovere. Så mange tynne lag til du for et gjevn overflate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...