4588pkdkrikue5c Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Heisann.. Jeg har ett lite problem.. Jeg bruker ett program kalt WinAVI video converter for å konventere store videofiler over til DVD. Veldig bra program stortsett som du bare kan skrive inn størrelsen på DVD plata og få filmen i god kvalitet over på dvd på under 30 minutter.. Det eneste problemet er lyden.. Jeg har tidligere brukt DVD Architect, men dette må tydeligvis rekomprimere alle filene uansett om de er vob filer eller ei. Derfor bruker jeg nå DVDLab.. Veldig bra program, som er enkelt og slipper konventering.. Men problemet kommer med lyden.. Lyden fungerer topp på Playstation 2, men ikke i de fleste vanlige DVD spillere.. Jeg tror lyden er i AC3 format.. Dette er ganske irriterende, og jeg trakk til konklusjon at grunnen til Playstationet klarer å spille platene er fordi spill bruker komprimerte lydklipp.. Noen som vet hvilket lydformat jeg skal bruke ? Ukomprimert? EDIT : Er det DVDmp2 jeg skal bruke fremfor AC3? Endret 10. februar 2006 av steffenz Lenke til kommentar
avols143 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Hei jeg hadde samma problem som du har. Men nå har jeg veldig bra DVD brenning program. Du kan også prøve den. Lastnet her NeoDVD 7.0 her.... Vennlig Hilsen Endret 14. februar 2006 av avols143 Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Tusen takk! Men dette hjelper ikke så mye ettersom det er konventeringen jeg har problem med.. Er det ingen som vet hvilket lydformat DVD videoer bruker? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Lineær PCM eller MPEG2-audio, med Dolby AC3 som eit alternativ. Kjelde: http://www.mpeg.org/MPEG/DVD/Book_B/Audio.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå