aklla Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 hei jeg og en kammerat driver å utvilker ett spill som går ut på at man skal programmere en "pacman" som skal skyten andre "pacman" i en tilfeldig laget laberint... du får altså bare scripte/programere før spillet starter, og la det kjøre under selve "spillingen", den som dør sist har vunnet man må altså programmere hva "pacman" skal gjøre hvis han f.eks ser en dør, hvordan han skal gå osv... er mulig vi trenger noen beta-testere etterhvert... noen interesse for ett slikt programmerings-spill?? den skal forresten støtte alle språk som kan takle noe slik, kommer kanskje nærmere inn på hvordan man skal flytte "pacman" med scriptet/programmet senere... Lenke til kommentar
Kubrick Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Høres ut som et veldig bra konsept Noen andre må jo ha funnet på noe lignende, det vet du kanskje mer om? Lykke til! Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Hva programmerer dere i? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 er ikke helt sikker på hva serveren blir laget i, men klienten blir vel laget i c++ vi skal forresten etter planen ha første test i morgen, jeg gleder meg Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 et ord: forbannagenialt. og en smiley: Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Er det noen form for "hjemmeside" for prosjektet deres? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Minte meg på en måte på Robocode. Husker jeg prøvde dette for noen år siden. Går dog i kun Java her (såvidt jeg vet). Men lykke til med prosjektet! Hold oss oppdatert Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Er det noen form for "hjemmeside" for prosjektet deres? 5588716[/snapback] vi kommer sikkert til å legge mer info på hjemmeside senere, har en side for alle projektene vi har i gjengen vår, men enda ingenting for akkurat dette projektet... smetho: skal holde dere oppdatert etterhvert, er mulig jeg kan sende spillet til noen av dere etterhvert, hvis noen vil beta-teste det... Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Jeg kan gjerne beta-teste spillet. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 liker konseptet og venter på spillet hvilke script språk vil dere bruke? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 hvilke script-språk mener du? skal kode selve spillet i c/c++ og java(kanskje mer) men det som gjør dette spillet bra er at man kan scripte/kode i nesten hva man vil, f.eks bat, batch, c/c++, java, og det meste annet, som er noe "avansert" Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 og det meste annet, som er noe "avansert" 5620980[/snapback] Visual Basic og? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Er noe av poenget at en skal kunne "scripte" med forskjellige språk? Dette gjør jo det hele en del vanskeligere da, kanskje unødvendig vanskelig Men om det er litt av poenget så er jeg med på den... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Skal man være über-nerd2000 så må man vinne i dette spillet ved å bruke asm som kode-språk Det hadde vært imponerende. Skikkelig artig påfunn, så jeg håper at det blir realitet. Har dog noen spørsmål (av ren nysgjerrighet): #1 Blir det noe å hente på å kode inn kunstig intelligens eller avanserte handlinger? Eller er det bare "sett deg i et hjørne og skyt motstanderen før han skyter deg"-spillet ? #2 Har man et eget sett med begrensede ting man kan gjøre? Vil disse forekomme i noen "dokumentasjon", biblioteker, eller kodesnutter som kan brukes i spillet? #3 Vil man kunne se hva som foregår (og kanskje hva den tenker) grafisk? I 2D regner jeg med? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 har dere utvilket en "test-modul" sånn at man kan teste scriptene sine underveis? btw, har dere tenkt å støtte php? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 vi lager ikke støtte for noen språk, det får dere fikse selv, programmet vi lager gir ut informasjon og tar imot, så man kan egentlig spille i hvilks språk som helst, bare det kan komunisere slik vi har laget det (kommer nærmere inn på dette etter beta-testen vi skal ta) så ja, den støtter VB og php Zethyr: man får begrensede ting man kan gjøre, men det er når man skal gjøre det som du styrer, og man kan ikke stå stille lenge, da taper man... selve spillet vil gå veldig raskt, så du kan ikke følge med i "real-time" men serveren kommer til å sende deg en treigere reprise etter spillet er ferdig (1 spill kommer vel til å ta max 10 sec vil jeg tippe på, vi snakker på å ha 1ms tid for scriptet til å reagere mellom hver gang det flyttes er nå ganske få handlinger, man har nå dette å gjøre: "skyt" "vent" "gå høyre" "gå venstre" "snu" og "gå rett frem" er mulig det kommer mer Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 CLisp er vel strengt tatt ett av de tryggeste valgene med tanke på AI. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 det er et artig prosjekt og jeg venter i spenning på betaen, men var jeg dere ville jeg ha kuttet ut muligheten til å vente og snu seg.. hvis dette er mulig kan man bare vente bak en kant å vente på at noen skal gå forbi. hvis man snur seg hele tiden står man jo "stille". Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 for de som syns det blir lenge å vente kan jo ta en titt på "darwin, a game of survival of the fittest among programs" Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Blir jo nesten noe som .NET Terrarium www.terrariumgame.net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå