Rivers Skrevet 10. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Hvorfor er det så vanskelig å vurdere egne bilder? Poster ihvertfall et til vurdering her som jeg er fornøyd med (første bilde til kritikk på akam). Utbrent oppe til venstre på himmelen og isen, men det gjør kanskje ikke noe. Ingen beskjæring er gjort. EOS 350D og Sigma 18-50 f2.8 @ f5.6, 1/160s, ISO 100 Shift+Ctrl+U og litt justering... ...og en omgang "Shadow/Highlight..." Endret 10. februar 2006 av Rivers Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2006 Hei, Rivers. Du produserer gode ting. Likte best fargeversjonen. Man må ikke bruke s/h ukritisk, og her er trefargen i bryggen verdt å ta vare på. De utbrente områdene betyr ingenting, men du vet jo at jeg ikke er så glad i helt perfekte miljøbeskrivelser. S/h er noen man bør tenke når man tar bildet. For meg har løsningen blitt å ta bilder i raw, men velge s/h i kameramenyen. På den måten får man en fargeoriginal, samtidig som man føler at man tar s/h. Ganse genialt av Canon, men kanskje forvirrende når man kommer hjem igjen og må velge på ny. Fint bilde av en fin brygge. Slike bilder liker jeg veldig godt, og tar en del av dem selv Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. februar 2006 Hei, Rivers. Du produserer gode ting. Likte best fargeversjonen. Man må ikke bruke s/h ukritisk, og her er trefargen i bryggen verdt å ta vare på. De utbrente områdene betyr ingenting, men du vet jo at jeg ikke er så glad i helt perfekte miljøbeskrivelser. 5584299[/snapback] Takker og bukker Foretrekker nok fargeversjonen selv også. Synes brygga har en behagelig og varm farge. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 10. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2006 Enig, finest i farger, men jeg likte også bilde 2 godt. Fint lys på bilde 1. Lenke til kommentar
jonnyloe Skrevet 10. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2006 Det er noe sant i utgangsspørsmålet ditt...og hvorfor er det lettere å vurdere andres bilder? Synes bildet med farger var penest. Synes bildet er bra, men ville prøvd å få fram den varme tonen i treet i enda større grad. JL Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 10. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg likte også disse bildene, men i motsetning til de andre her synes jeg faktisk svart/hvitt bildene gjorde seg best... Fargebildet blir i mine øyne noe "tamt", men i s/h kommer kontrastene tydligere til uttrykk, og de passet godt til den svarte rammen. Lenke til kommentar
synsing Skrevet 11. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2006 Synes svarthvittbrygga (den i midten) var VELDIG fin. Likte den mye bedre enn fargeversjonen som jeg også liker godt. Veldig skarpt, teksturen i treverket kommer mye bedre frem i s/h spør du meg. Fint lys som kommer best frem i den første svarthvitt'en. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 11. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2006 Jeg er helt eni med de to siste og jeg synes at s/h fikk en litt mere "icy" look, ble liksom litt kaldt å se på. Fint stykke arbeid. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2006 Uansett synes jeg det er gøy at s/h er absolutt tilstede også hos den yngre generasjon fotografer, selv om håndtverket er annerledes. Er det noen som har prøvd å printe s/h på cotton-papir? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. februar 2006 Takk for tilbakemeldingene Tror nok s/h er rette visningsformen for dette bildet allikevel (bestem meg nå da... ). S/h bilder er... stillere (?)... enn fargebilder og derfor kanskje mere passendes for dette motivet. Fargebildet i første post er tatt med fargemetning satt til 0 i kamera og ikke justert i ettertid. Øker det nå så får s/h versjonene litt hardere konkurranse Lenke til kommentar
Kerb1 Skrevet 13. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Likte svart/hvitt bilde best! Endret 13. februar 2006 av Kerb1 Lenke til kommentar
kak Skrevet 13. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2006 Motivet var for lyst i farger, det gjorde seg mye bedre i svart/hvitt. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 13. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2006 Det andre fargebildet var mye bedre, likevel syns jeg fargene kunne vært mykere og litt mørkere og samtidig få fram kontrastene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå