Gå til innhold

Brygge i lavt sollys

Rivers

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så vanskelig å vurdere egne bilder? :hm:

Poster ihvertfall et til vurdering her som jeg er fornøyd med (første bilde til kritikk på akam).

Utbrent oppe til venstre på himmelen og isen, men det gjør kanskje ikke noe.

Ingen beskjæring er gjort.

EOS 350D og Sigma 18-50 f2.8 @ f5.6, 1/160s, ISO 100

IMG_1640-Brygge.jpg

Shift+Ctrl+U og litt justering...

IMG_1640-S-Hv.jpg

...og en omgang "Shadow/Highlight..."

IMG_1640-S-HvShdwHglt.jpg

Endret av Rivers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Rivers. Du produserer gode ting. Likte best fargeversjonen. Man må ikke bruke s/h ukritisk, og her er trefargen i bryggen verdt å ta vare på. De utbrente områdene betyr ingenting, men du vet jo at jeg ikke er så glad i helt perfekte miljøbeskrivelser.

S/h er noen man bør tenke når man tar bildet. For meg har løsningen blitt å ta bilder i raw, men velge s/h i kameramenyen. På den måten får man en fargeoriginal, samtidig som man føler at man tar s/h. Ganse genialt av Canon, men kanskje forvirrende når man kommer hjem igjen og må velge på ny.

Fint bilde av en fin brygge. Slike bilder liker jeg veldig godt, og tar en del av dem selv :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei, Rivers. Du produserer gode ting. Likte best fargeversjonen. Man må ikke bruke s/h ukritisk, og her er trefargen i bryggen verdt å ta vare på. De utbrente områdene betyr ingenting, men du vet jo at jeg ikke er så glad i helt perfekte miljøbeskrivelser.

5584299[/snapback]

Takker og bukker :)

Foretrekker nok fargeversjonen selv også. Synes brygga har en behagelig og varm farge.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene :w00t::)

Tror nok s/h er rette visningsformen for dette bildet allikevel (bestem meg nå da... :hrm: ).

S/h bilder er... stillere (?)... enn fargebilder og derfor kanskje mere passendes for dette motivet.

Fargebildet i første post er tatt med fargemetning satt til 0 i kamera og ikke justert i ettertid.

Øker det nå så får s/h versjonene litt hardere konkurranse :wee:

IMG_1640-Brygge-Saturation.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...