Gå til innhold

skal kjøpe billig hardware

Anbefalte innlegg

Hei! har lenge sittet på en p3 600mhz maskin, å tenkte jeg skulle oppgradere litt smått, alt ettersom økonomien min...derfor må det altså bli billigt :p

tenkte jeg skulle kjøpe ett hovedkort,å en prossesor til å begynne med.,har også ingen stooooore krav

har funnet meg 1hoved kort,å en prosessor som var veldi billig på komplett

der er prossesoren:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311666&s=sc

å der er hovedkortet:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302513&s=sc

disse delene er definitivt ikke noe av det beste,men har kunn 1600 kr, å bruke på pc deler, å har ikke noen store krav innen pc spilling osv..bare at det funker å spille cs liksom ;)

Menneh, hva som er forskjellen på de forskjellige socket`n til amd? jeg er helt grønn når det gjelder pc :S

å hva står athlon 64 for? jeg må vell ikke innstallere ny windows,for å å få prossessoren her å hovedkortet til å funke?`

Sorry for dumme spørsmål :S Hilsen en Helt grønn pc bruker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt ok og billig, mangler bare denne  http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117212&cks=PRL  ;)

5583592[/snapback]

har 4 256mb brikker som jeg kan bruke ;) er ikke verdens nyeste, er sånn 3200 brikker av noe slag :p så det funker nok greit, for en liten stund vaffal :p

men trenger jeg å kjøpe noe ledninger osv, hvis jeg skal kjøpe hovedkortet å prossesoren?

5583609[/snapback]

Nei, alt følger med...Har du 20 pins hovedstrømtilkobling i PSU ?

Lenke til kommentar
men trenger jeg å kjøpe noe ledninger osv, hvis jeg skal kjøpe hovedkortet å prossesoren?

5583609[/snapback]

Du får vel trøbbel med strømforsyninga i ditt gamle kabinett, tror jeg. Noen retter sikkert på meg dersom jeg tar feil, eller kommer med mer utfyllende info.

Lenke til kommentar

Nei, alt følger med...Har du 20 pins hovedstrømtilkobling i PSU ?

5583632[/snapback]

20 pins? :S hakke peiling på hva dt er engang jeg ass :S hehe..

psu`n på den utdaterte pc`n jeg sitter på nå, er fra 1998-1999 tror jeg..

så er vell ikke 20pins på den tror jeg =/

men har en ekstra psu, som er ca 2,5år gammel..kansje 20pins på den? jeg hakke peiling på pc jeg =S

Lenke til kommentar
å hva står athlon 64 for? jeg må vell ikke innstallere ny windows,for å å få prossessoren her å hovedkortet til å funke?`

Sorry for dumme spørsmål :S  Hilsen en Helt grønn pc bruker

5583577[/snapback]

Alle kloke mennesker vet at det ikke finnes dumme spørsmål :) Athlon 64 står for 64bit. Det betyr at programmer kan kjøre i 64bit istedenfor 32bit som har vært vanlig frem til nå. Ikke tenk noe mere på det da du kan fint bruke 32bit programmer på athlon64 så du behøver nok ikke å installere ny windows. Men det kan oppstå driver problemer med skifte av hovedkort på samme windows installasjon. Mest sannsynlig vil det fungere fint, men hvis du får noe problemer vil en reinstallasjon av windows være lurt. Ellers er det gode og billige komponenter du har valgt, lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...