hulder Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Jeg har en Klin ruter fra Clas Ohlson. På bruksanvisningen på svensk foran står det: Brandvägg/bredbandsdelare. Navn: Klin Modellen er: NE-4904SX Jeg har søkt på google etter liknende problem og det ser ut til at det er flere som har det, men jeg fant ingen svar på problemet. F. eks: her Jeg har kobla 2 PC'er til ruteren, men det er veldig problematisk med tilkobling på nettet. Nettet detter ut omtrent hele tiden og jeg har sjekka noen innstillinger på ruteren og kanskje rota det til litt, men jeg tror ikke det egentlig. Skal jeg stenge av brandväggen? Jeg har denne Endret 11. februar 2006 av hulder Lenke til kommentar
Einar n Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Jeg har en Klin ruter fra Clas Ohlson. På bruksanvisningen på svensk foran står det: Brandvägg/bredbandsdelare. Navn: Klin Modellen er: NE-4904SX Jeg har søkt på google etter liknende problem og det ser ut til at det er flere som har det, men jeg fant ingen svar på problemet. F. eks: her Jeg har kobla 2 PC'er til ruteren, men det er veldig problematisk med tilkobling på nettet. Nettet detter ut omtrent hele tiden og jeg har sjekka noen innstillinger på ruteren og kanskje rota det til litt, men jeg tror ikke det egentlig. Skal jeg stenge av brandväggen? Du har sansynligvis msn messenger oppe, slår du av dette kommer den til å virke normalt. Har en kamerat med samme problem. Har ikke funnet noen måte å fikse det på Einar Endret 10. februar 2006 av Einar n Lenke til kommentar
hulder Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Hva mener du med oppe? Nede ved siden av klokka? Tviler på at det er det, siden problemet ikke bare er med MSN. Hva er en brannvegg foressten? Kan man slå den av? Da mener jeg ikke vanlig brannmur, men den jeg har. Burde jeg kjøpe en ny en eller burde denne være god nok? Endret 10. februar 2006 av hulder Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Brannveggen i routeren kan stå på. Det er kun spesielle programmer som behøver porter åpnet i den. (Som f.eks Bittorrent, FTP server osv). Hvis det går stor trafikk på linjen kan routere kjøres 'i senk', men jeg vet ikke om dette er tilfellet hos deg. Et eksempel på noe som kan skape problemer er bittorrent eller world of warcraft. Hvis det er problematisk å koble seg på nett, bør du sjekke om tilkoblingsegenskapene i routeren er tilpasset din ISP (ADSL leverandør). Lenke til kommentar
hulder Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Brannveggen i routeren kan stå på. Det er kun spesielle programmer som behøver porter åpnet i den. (Som f.eks Bittorrent, FTP server osv). Hvis det går stor trafikk på linjen kan routere kjøres 'i senk', men jeg vet ikke om dette er tilfellet hos deg. Et eksempel på noe som kan skape problemer er bittorrent eller world of warcraft. Hvis det er problematisk å koble seg på nett, bør du sjekke om tilkoblingsegenskapene i routeren er tilpasset din ISP (ADSL leverandør). 5584974[/snapback] Ruteren som jeg har kalles brändvegg på svensk, og da betyr vel at det er en brannvegg. Hva menes med det? Er det forskjell mellom den og en ruter da? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Brannvegg har 'alle' routere. Den beskytter mot inntrenging fra internett. Det er ganske likt den du har på PC (i software). De aller fleste har på den måten to brannmurer uten at det egentlig er nødvendig. Endret 10. februar 2006 av la7dfa Lenke til kommentar
hulder Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Brannvegg har 'alle' routere. Den beskytter mot inntrenging fra internett. Det er ganske likt den du har på PC (i software).De aller fleste har på den måten to brannmurer uten at det egentlig er nødvendig. 5585009[/snapback] Hvor detter nettet ut hele tiden? Det er ekstremt problematisk å være 2 PC'er på nettet. Lenke til kommentar
hulder Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Hva kan dette skyldes? Hvorfor er nettet helt fucka med 2 PC'er kobla til ruteren? Til og med 1 PC.... Blir snart gaaaaaaaaaal.... Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Hvilke programmer (som bruker internett) er aktive når routeren kutter? Lenke til kommentar
hulder Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Hm..MSN, Norton Internet Security, Norton Antivirus Auto-Protect, Deamon... Jeg har jo hatt med meg dataen min andre steder, hos venner, der kobla jeg opp til disses ruter og alt funka fint. Detter en bærbar PC, og må få med at jeg har IP telefoni fra Telio og bredbånd fra Los. Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 kjøp deg en kvalitetsruter,så slipper du å sutre... Lenke til kommentar
hulder Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 kjøp deg en kvalitetsruter,så slipper du å sutre... 5585263[/snapback] Har på en måte fått det med meg, men gjort er gjort og jeg vil gjerne fikse dette. Noen som vet noe jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Einar n Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) kjøp deg en kvalitetsruter,så slipper du å sutre... 5585263[/snapback] Har på en måte fått det med meg, men gjort er gjort og jeg vil gjerne fikse dette. Noen som vet noe jeg kan gjøre? 5585327[/snapback] Skru av msn så slutter routern å kødde med deg ^^ høyreklikk på msn ikon og trykk "Avslutt", bare test det vet det høres usannsynlig ut men har som sagt en kamerat med NØYAKTIG samme problem. msn får din router til å klikke helt, har du msn oppe klikker internett for alle dine programmer. Einar Endret 10. februar 2006 av Einar n Lenke til kommentar
hulder Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Takk for tipset, skal prøve imorra så sier jeg hvordan det gikk Lenke til kommentar
hulder Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Takk for tipset, skal prøve imorra så sier jeg hvordan det gikk 5586458[/snapback] Jeg prøvde, men det hjalp ikke. Var hos Clas Ohlson idag og byttet den imot en 200,- dyrere ruter (trådløs). Den funker helt perfekt!! Da sier vi at dette er løst Lenke til kommentar
tjernobyl Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Takk for tipset, skal prøve imorra så sier jeg hvordan det gikk 5586458[/snapback] Jeg prøvde, men det hjalp ikke. Var hos Clas Ohlson idag og byttet den imot en 200,- dyrere ruter (trådløs). Den funker helt perfekt!! Da sier vi at dette er løst 5587539[/snapback] Jag har exakt samma problem och exakt samma router. Det tycks vara MSN som orsakar det. Så fort jag börjar snacka med någon så går nätet ner. enda lösningen är att skaffa ny router alltså? ;/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå