Gå til innhold

Trøbbel med USB 2.0 på ASUS A7V133-VM

Gunsmoke

Anbefalte innlegg

Hei

Prøvde å installere et PCI kort med USB 2.0 hub, kjøpt på Biltema :whistle: Jeg fikk installert det, men systemet ble veldig ustabilt ved at Windows fryser og en må resette maskinen. Av og til klarer ikke Windows å fullføre oppstarten... etc.

Hovedkortet som er av eldre type ASUS A7V133-VM, som er et microATX hovedkort.

Tenkte at her må en prøve å oppdatere bios, pga av nyere hardware. Lastet ned nyere bios som heter versjon 1008 (den orginale heter versjon 1002A)

Etter å ha laget en diskett med asus aflash.exe og bios updaten på, tokjeg først backup av den eksisterende bios. Da jeg skulle kjøre den nye biosen, dvs du får spørsmålet om du virkelig ønsker å oppdatere, sto det under:

"WARNING"

The Bios model doesn't match with the one currently used. Continue(Y/N)...

Noe i denne duren gikk meldingen ut på. Ingen av veiledningene til ASUS nevner noe om dette. Noen som har opplevd lignende med ASUS bios oppdateringer??

Noen forslag :cry:

Har tidliger erfaring med MSI HK, som jo ikke engang anbefaler å oppdatere bios med diskett(pga fare for feil på diskett etc) MSI bruker en liveupdate som virker veldig bra, men kan ikke se at ASUS har en slik funksjon på sine hjemme sider( fordi om det står i den online manualen til HK'et... :hmm:

PS -Maskinen fungerer utmerket uten IDE kortet installert....

Takker for svar og syn på dette :w00t:

Endret av Gunsmoke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sjekket at USB 2.0-drivere er installert? Kan jo være krøll med disse?

5586750[/snapback]

USB driverne ser ut til å være riktig installert under enhetsbehandlingen i Windows...

Ellers:

Fikk oppdatert bios :D viste seg at det var innstallert en feil bios fra før(fra et lignende HK fra ASUS), dette ga Warning'en i ved flashing av bios...

USB kortet har jeg gitt opp, mistenker at det er noe galt med kortet. Skal prøve det på en annen PC, før eg eventuelt leverer det tilbake...

Endret av Gunsmoke
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...