SupremeX Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Hei! Jeg går Allmenn GK nå, og vi fikk nylig noen papirlefser om studieretningsfag på VK1. Da jeg kunne tenke meg å gå datateknikk på Høgskolen i Narvik, så må jeg såvidt jeg vet ha 3MZ for å kunne søke. Nå har det seg da slik at matte ikke akkurat er mitt fag. Jeg sliter veldig med matte, hadde 2 nå til jul og har hatt 2 i gjennomsnitt på de tre prøvene vi har hatt. Jeg har også valgt 1MY (praktisk matte) nå, så jeg lurer egentlig på om det er noe vits å fortsette med matte. Slik jeg ser det er det eneste jeg oppnår med å velge matte videre er å plage meg selv, noe jeg naturlig nok ikke har lyst til. Jeg er like usikker og forvirret som posten min er formulert, beklager det. Men kanskje det er noen som har vært i samme situasjon...? Takker for svar. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Ja.. Med deg så går det ca sånn det går med meg i matte :!: Har selv tenkt å velge samfunnskunnskap og mediekunnskap+et jeg ikke vet ennå. Siden du har disse karakterene på matte ville jeg ikke anbefalt deg å gå videre med det . Jeg skal ikke det for å si det sånn Men at det er umulig sier jeg ikke, men det vil vel bli vanskelig! Men hvis du jobber og jobber osvv.... skal det nok gå, men hvis du ikke liker matte i det hele tatt er det egentlig ikke noe vitsi. Du kan heller fortsette på noen fag du liker bedre Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg har ikke særlig lyst til å fortsette med matte, nei. Jeg tenkte å velge samfunnskunnskap, IT og muligens engelsk 5-timerskurs. Sånn som det er nå er jeg egentlig bare gira på og få generell studiekompetanse og bli ferdig med det, men jeg vet ikke. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg har ikke særlig lyst til å fortsette med matte, nei. Jeg tenkte å velge samfunnskunnskap, IT og muligens engelsk 5-timerskurs. Sånn som det er nå er jeg egentlig bare gira på og få generell studiekompetanse og bli ferdig med det, men jeg vet ikke. 5583602[/snapback] Jeg også! Men du burde kanskje snakke med rådgiveren din? Når skal du levere tilbake skjemaet? Jeg skal levere til Mandag Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg må vel kanskje gjøre det, ja. Det er leveringsfrist til 28. februar, så jeg har enda litt tid på meg til å finne det ut. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg må vel kanskje gjøre det, ja. Det er leveringsfrist til 28. februar, så jeg har enda litt tid på meg til å finne det ut. 5584664[/snapback] 28 februar ja! Da har du god tid Lenke til kommentar
eught Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Om du ikke får de spesielle fagene som kreves for et høyere studium kan du som regel ta et forkurs for å få den kompetansen du trenger. Ingeniørstudier krever 3MX og 2FY, men det er mulig å ta forkurs før studiene dersom man ikke har disse fagene. Det er mulig det er litt hardt, men om du uansett ikke er helt sikker på hva du vil gjøre (i og med at du bare går GK nå og har lang tid igjen hvor meninger kan endres) vil jeg anbefale at du tar fag du synes er interessante. Det er veldig lite lurt å ta mer avansert matte om du sliter for å holde 2 i 1MY. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå