goliatmo Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hva i allhverden får vi ut av det det? Blir ikke det som å si "Det er vi som har makta, vi kan gjøre hva faen vi vil og dere kan ikke gjøre en dritt med det!"? Hvis det er tilfellet så skjønner jeg godt at muslimene blir så sinte! Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Men det var jysla dumt at han sa unnskyld, for då forsvant plutseleg vitsen med å trykke tegningane. 5664189[/snapback] Og hva var vitsen med å trykke de? 5671777[/snapback] For å vise den muslimske verden at vi har rett til å gjøre det. 5671855[/snapback] Denne tankegangen minner meg sterkt om trassalderen, som oftest gjeldende blant barn mellom 3 og 5 år. Desverre virker det som endel menn aldri kommer ut av denne, men har en stadig trang til å gjøre ting som "de ikke har lov til", bare fordi de ikke har lov til å gjøre det. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 vi har jo forsåvet lov til det, jeg syns det høres mer ut som om vi skal demonstrere vår makt ovenfor dem fordi vi har USA på vår side. Lenke til kommentar
Viking__ Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Men det var jysla dumt at han sa unnskyld, for då forsvant plutseleg vitsen med å trykke tegningane. 5664189[/snapback] Og hva var vitsen med å trykke de? 5671777[/snapback] Å vise kva muslimane var så sinte for; og for å teste grensene til ytringsfriheten. Hedningeforlaget (eller noke sånt) har testa desse grensene lenge i forhold til kristendommen. Til slutt blei tegneseriane deiras ignorert, og dei mista sin provokative verdi. Kristendommen i Norge blei litt mer liberalisert som ein følge av dette. Kan bruke denne malen på striden rundt Muhammed tegningene. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Men det var jysla dumt at han sa unnskyld, for då forsvant plutseleg vitsen med å trykke tegningane. Og hva var vitsen med å trykke de? Har ikke folk fått med seg det enda? De ble trykket fordi en dansk barnebok forfatter ikke klarte å finne noen som turte å illustrere boken hans om Muhammed. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Da hadde de laget bilder av en vanlig muhamed, ikke en terrorist muhamed!! De beviser jo igeting bortsett fra at vi i norden er stokk dumme Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 "terrorist muhamed" (sic)? Har du hørt om Salman Rushdie, William Nygaard, Theo van Gogh, m.fl.? Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 lol, trodde de spilte klasisk muikk jeg^^ Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Men det var jysla dumt at han sa unnskyld, for då forsvant plutseleg vitsen med å trykke tegningane. Og hva var vitsen med å trykke de? Har ikke folk fått med seg det enda? De ble trykket fordi en dansk barnebok forfatter ikke klarte å finne noen som turte å illustrere boken hans om Muhammed. 5674209[/snapback] De hadde med andre ord ingen god grunn da? Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 joja, de hadde jo en grunn... Men de tegningene hadde ingenting å gjøre med en barnebok! Jeg kunne fint ha tegnet en snill og hyggelig muhamed og satt han i en barnebok uten noe prolem. Lenke til kommentar
Viking__ Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) joja, de hadde jo en grunn...Men de tegningene hadde ingenting å gjøre med en barnebok! Jeg kunne fint ha tegnet en snill og hyggelig muhamed og satt han i en barnebok uten noe prolem. 5675518[/snapback] Men då ville du blitt trua på livet. Edit: ein stor sjanse for at du blir trua, då, i det minste. Endret 27. februar 2006 av Viking__ Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 uhm.. nei! Svar meg på dette: tror du musimene er dumme eller lavere utviklet enn de fra vesten? tror du de mangler sunn fornuft? Du vet vel at selvom de er brune i huden og snakker et fremmed språk, så er alle menesker like inni? Lenke til kommentar
Viking__ Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 uhm.. nei!Svar meg på dette: tror du musimene er dumme eller lavere utviklet enn de fra vesten? tror du de mangler sunn fornuft? Du vet vel at selvom de er brune i huden og snakker et fremmed språk, så er alle menesker like inni? 5675567[/snapback] Nei, men det er jo alltids nokre ekstremister som ikkje ville like det du gjorde. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Der er vi uenige... Men ser du virklig ikke forskjellen på huhammed fremstilt som en snill mann og muhammed fremstilt som en selvmordsbomber? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Der er vi uenige...Men ser du virklig ikke forskjellen på huhammed fremstilt som en snill mann og muhammed fremstilt som en selvmordsbomber? 5675627[/snapback] Du, vet du hvem muhammed faktisk var? Lenke til kommentar
Viking__ Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Der er vi uenige... Så ingen tørde å illustrere ei barnebok pga. grunnløs frykt? Har me glømt Salman Rushdie, William Nygaard og Theo van Gogh allerede? Men ser du virklig ikke forskjellen på huhammed fremstilt som en snill mann og muhammed fremstilt som en selvmordsbomber? Muhammed skal ikkje fremstilles på bilder, det strider mot islams lover. Endret 27. februar 2006 av Viking__ Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Men ser du virklig ikke forskjellen på huhammed fremstilt som en snill mann og muhammed fremstilt som en selvmordsbomber? Muhammed skal ikkje fremstilles på bilder, det strider mot islams lover. 5675673[/snapback] Feil, står ingenting om det i koranen. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) jada, men som sagt så er muslimene som alle andre mennesker så de tøyer reglee litt... Hvis ikke hadde de ikke latt ungene sine synge "Å abra habra ham har fire sønner..." i barnehagen! smoothie: en krigs høvding, ja? Men den han er er et symbol for gode verdier som en burde følge (no modifisert, akkuratt som bibelen..) Endret 27. februar 2006 av goliatmo Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Vi har diskutert dette i klassen, å det som irriterer meg mest det er at folk vet så lite! Det irriterer meg rett å slett. Folk kan være ekstremt uviten og trangsynte. Men skal fortsette å lese til en prøve i morgen, kos dere Lenke til kommentar
Viking__ Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Men ser du virklig ikke forskjellen på huhammed fremstilt som en snill mann og muhammed fremstilt som en selvmordsbomber? Muhammed skal ikkje fremstilles på bilder, det strider mot islams lover. 5675673[/snapback] Feil, står ingenting om det i koranen. 5675688[/snapback] Då ligger det vel til muslimsk tradisjon, då. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå