Gå til innhold

Muhammed saken, deres meninger!?


Anbefalte innlegg

Tidlig krøkes. . .

Bilde

Barn helt ned i fireårsalderen var blant demonstrantene som i dag blant annet trampet på det danske flagget i den palestinske byen Hebron på Vestbredden.

Hundrevis av palestinere deltok i demonstrasjonen i Hebron og ropte «Død over jøder og Danmark». Noen av barna bar ei kiste innsvøpt i det danske flagget.

Fireåringer demonstrerte mot Danmark

Hjernevasking på sitt beste.

5599308[/snapback]

:roll:

 

 

Demonstrantene kastet stein på et Edwards-college, en prestisjetung skole som ble grunnlagt av kristne misjonærer under det britiske koloniveldet.

 

Jaha, glad faren min er Kopter, og ikke araber.

Endret av Lord-Myrrah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det er muligens her misforståelsen ligger. Det du beskriver er utidige og krenkende angrep på enkeltpersoner. Islam er en maktinstitusjon, og kan som sådan kritiseres. Skal du kritisere Imamer, politikere eller andre autoritetspersoner, får du gå på sak. Da er å ønske dem til helvete eller kalle dem hore av en lavpannet karakter som sier mer om avsenderen.

5602250[/snapback]

 

I vår kultur. Men muslimer blir krenket av karikaturer av profeten.. det burde man ta hensyn til i sin kritikk syntes jeg. Thats all.

Lenke til kommentar

Det var ikke riktig å vise de bildene, det er jeg enig i. Muhammed er etter det jeg har skjønt så hellig at det går for det samme å tegne han, og brenne det norske flagget.

Men når muslimene begynner å angripe/brenne og ødelegge ambasader, som er norsk jord er det et tegn på at få der nede er gode i huet!

Hadde de tatt det opp på en mere sivilisrt måte, hadde de vel fått en ordentlig unskyldning ganske fort. Men når de tyr til handlinger som kan regnes som krigsærklæring, ser jeg ingen grunn til å la de leve...

Ettersom jeg også har fått med meg virker det ikke som de godtar unskyldningen de har fått, og vil ha de ansvarlige henrettet osv...

Dette er jo også en trussel mot Norge. Hadde vi vert USA hadde det snart ikke vert noen muslimer igjen, Men jeg syntes ikke at vi skal sitte her og høre på hva de vil/skal gjøre mot oss. Send hæren ned dit for å rydde opp, å angripe ambasader er jo en krigshandling, så hvorfor ikke kjempe tilbake?

Lenke til kommentar
Det var ikke riktig å vise de bildene, det er jeg enig i. Muhammed er etter det jeg har skjønt så hellig at det går for det samme å tegne han, og brenne det norske flagget.

Men når muslimene begynner å angripe/brenne og ødelegge ambasader, som er norsk jord er det et tegn på at få der nede er gode i huet!

Hadde de tatt det opp på en mere sivilisrt måte, hadde de vel fått en ordentlig unskyldning ganske fort. Men når de tyr til handlinger som kan regnes som krigsærklæring, ser jeg ingen grunn til å la de leve...

Ettersom jeg også har fått med meg virker det ikke som de godtar unskyldningen de har fått, og vil ha de ansvarlige henrettet osv...

Dette er jo også en trussel mot Norge. Hadde vi vert USA hadde det snart ikke vert noen muslimer igjen, Men jeg syntes ikke at vi skal sitte her og høre på hva de vil/skal gjøre mot oss. Send hæren ned dit for å rydde opp, å angripe ambasader er jo en krigshandling, så hvorfor ikke kjempe tilbake?

5604576[/snapback]

Viss vi sender hæren ned dit vil vi bli sprengt av feige selvmordsbombere.

Kanskje en hydrogenbombe vil gjøre susen?

Lenke til kommentar

*riste på hodet*

 

Tu30r6: du høres ut som en ekstremist

 

De som angrep ambassader var ekstremister. Du vil angripe alle muslimer, pga det et par ekstremister gjorde? Det er ekstremt.

 

Det som er så teit med denne debatten er at det er ekstremistene på hver sin side som driver den. Fornuftige mennesker har for lengst forsonet seg. F.eks. da redaktøren i Magazinet etter dialog med norske muslimer ba om unnskyldning.

 

Slik retorikk hjelper ikke for annet en å mane til mer hat.

Lenke til kommentar

Muslimene har en tendens til å se på helheter snarere enn delene. For å forstå hvorfor reaksjonene ble som de gjorde så kan det være greit å lese Jihad vs Mcworld av Benjamin R. Barber, eller The clash of Civilization.

Hvis du gjøre noe mot en muslim, så kan ikke han bare ta hevn mot deg, men mot hele familien din. Det vil si at hvis en nordmann sier/gjør noe mot en muslim, så ser muslimen det som om alle normenn mener det, i litt ekstrem forstand.

Lenke til kommentar
Hvis du gjøre noe mot en muslim, så kan ikke han bare ta hevn mot deg, men mot hele familien din. Det vil si at hvis en nordmann sier/gjør noe mot en muslim, så ser muslimen det som om alle normenn mener det, i litt ekstrem forstand.

5605378[/snapback]

 

Og dette skal vi respektere? Eller frykte? Skal vi gå rundt å holde kjeft fordi noen kan gjøre noe mot hele nasjonen vår?

Lenke til kommentar

Du kan respektere det, eller du kan la vær. Det er opp til deg. Det er det vi kaller frihet her i vesten. Men du kan ikke ignorere faktum at andre har et mer komplekst syn på rettferdighet, som ikke virker logisk for oss. Hva du og jeg og en håndfull andre mener i denne saken har ingen betydning. Men du har all rett til å si din mening.

Lenke til kommentar
Du kan respektere det, eller du kan la vær. Det er opp til deg. Det er det vi kaller frihet her i vesten. Men du kan ikke ignorere faktum at andre har et mer komplekst syn på rettferdighet, som ikke virker logisk for oss.  Hva du og jeg og en håndfull andre mener i denne saken har ingen betydning. Men du har all rett til å si din mening.

5605464[/snapback]

 

Jeg syns ikke det er nok å bare ytre seg når motparten bruker vold. Det er da vi ser at det er på tide å gjøre noe med hele situasjonen. Vi må sette en stopper for at for reagerer med vold og trussler når noe de står for blir krenket. De skal ytre tilbake, ikke slå.

Lenke til kommentar

Det er jo det ekstremistene ønsker, at det blir eskalering av konflikten. Moderate ønsker forsoning, ekstremister ønsker konflikt. Det klokeste er å mane landet det gjelder til å verne om ambassader og utenlandske bedrifter. Det må jo være i deres egeninteresse, ellers trekker vi oss ut, og tar pengene med oss.

Lenke til kommentar
Det er jo det ekstremistene ønsker, at det blir eskalering av konflikten. Moderate ønsker forsoning, ekstremister ønsker konflikt. Det klokeste er å mane landet det gjelder til å verne om ambassader og utenlandske bedrifter. Det må jo være i deres egeninteresse, ellers trekker vi oss ut, og tar pengene med oss.

5605942[/snapback]

 

Det du sier er min type handling. Jeg har aldri nevnt at vi skal falle ned på deres nivå, det er jeg imot. Vi må vise at det uakseptabelt at de utøver vold og kommer med trusler.

Lenke til kommentar

Det de driver med kan sees på som en form for 4. generasjon krigføring (som William Bill Lind forklarer det) som vi ikke helt vet motmidlet mot. De kjemper en kamp vi ikke kan vinne, men har mye å tape. Denne assymetriske formen for krigføringen må vi tenke godt gjennom før vi prøver å bekjempe. Gjerne bruke nye midler for å utmanøvrere de.

Lenke til kommentar

Muslimene har og vil alltid overreagere ovenfor deres religion. At de skal få herpe med våre hellige symboler (som f.eks det Norske flagg, riks skjoldet) er helt greit, men vi må ikke herpe med dem, for da blir det krig.

 

Idioter og gamle tullinger spør du meg. Tenk om de faktisk prøvde å lese Koranen og tolke den selv, i stede for å la en idiot med en piasavakost til skjegg fortelle hva HAN tolker i Koranen, så hadde det vel kanskje vært litt bedre.

 

Dette er Norge, selv om enkelte ting ikke trenges å lage karikatur av, så er det da ikke så big deal at de tegna en profet.

 

Er nok bare enda en unskyldning for muslimske ekstremister å skyte litt og rope i gatene, drepe og lemleste folk. De har jo ikke bedre å gjøre der nede.

 

Nei, fang hele hurven av ekstremister, plasser dem på en jordplett for dem selv og teppebomb dem til pokker i vold.

Lenke til kommentar
Nei, fang hele hurven av ekstremister, plasser dem på en jordplett for dem selv og teppebomb dem til pokker i vold.

5653350[/snapback]

 

Dette synspunktet er ikke kontroversielt å hevde lenger og virker mest som en undskyldning for å slippe å diskutere saken mere. Så kan de som gidder, gjøre det, ikke sant. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...