Mojo Pin Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Hei. Installerte Norton Internet Security 2006. Det funker helt greit, men for ca ei uke siden oppsto det problemer. Jeg trykker på liveupdate, og får først denne beskjeden her og her. Jeg velger "Remove these entries from the host files(Recomended)", men får opp en feilmelding om at det ikke gikk: her. Jeg trykker "ok", og live update fortsetter som før. Men jeg kan ikke koble meg opp til symmantec, her. Jeg har heller ikke tilgang til http://www.symantec.no eller .com Noen som kan hjelpe meg ? Endret 10. februar 2006 av gHETTo Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Det første jeg ville prøvd var en re-innstallasjon av hele NIS 2006, så får du se om du får samme feilmelding da. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 vel, forsøkte det.. Nå er alt føkka opp.. må nok formatere Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Forrige helg fikk jeg "beskjed" om å innstallere Norton SystemWorks av "nettverksansvarlig" her i blokken som jeg bor.(Vi er 5stk som deler en kraftig bredbåndslinje) Jeg har såvidt brukt pc'en disse ukedagene pga mye jobbing, men har merket at rulling i åpne vinduer i bl.a IE og FF har gått svært tregt. I går var jeg tidlig ferdig på jobb så jeg foretok flere virus-søk med bl.a Housecall, Panda activescan, Bitdefender og Ewido både i sikkermodus og vanlig modus pga at jeg trodde jeg hadde fått virus som gjorde at alt minne ble brukt opp(har 1024MB minne). Så i går kveld var jeg ganske nær en formatering selv. Det jeg gjorde var rett og slett å avinnstallere hele Norton SystemWorks, og etter det ble maskinen min helt normal igjen. Jeg foretok en opprydning i registeret med CrapCleaner(www.ccleaner.com), og etter det har ALT fungert normalt. Så før du formaterer bør du foreta en registerrensing i tillegg til avinnstallasjonen som allerede er gjort. Edit: Jeg ser at programmet også har vært inne og stilt på ytelsen på minnet.(System/Avansert/Ytelse/Innstillinger/Avansert,Bruk av Minne). Der sto den på Systembuffer i stedet for Program. Endret 11. februar 2006 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) okei, takk.. Skal prøve dette. Men det virker som om det er noe på maskinen som blokkerer det : "LU1860: LiveUpdate has detected a potentiale security compromise on your computer: One or more Symantec LiveUpdate servers exist in your windows host files." Endret 13. februar 2006 av gHETTo Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Du vet vel at Liveupdate må avinnstalleres for seg selv i Legg til/Fjern programmer? Søkte hos Symantec på meldingen du fikk opp, og etter mitt syn er det bare å gjøre som anbefalt, slette filene som er der. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Du vet vel at Liveupdate må avinnstalleres for seg selv i Legg til/Fjern programmer?Søkte hos Symantec på meldingen du fikk opp, og etter mitt syn er det bare å gjøre som anbefalt, slette filene som er der. 5600155[/snapback] Selvfølgelig er jeg klar over det. Har slettet og installert "LiveReg" "LiveUpdate" og alt annet på nytt flere ganger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå