jogge18 Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Hallais! Sendte inn laptopen min til whitebox for ca. en måned siden grunnet deffekt skjermutgang. Det viste seg ganske fort at de måtte skifte hele hovedkortet som følge av dette og måtte derfor sende den til aopen i nederland for reperasjon. Nå er det som sagt snart over en måned siden whitebox fikk pcen min inn og har endå ikke fått denne igjen. På nettsidene deres står det at reperasjoner tar fra 1-14 virkedager. Hvor lenge skal det gå før jeg må gjøre noe drastisk ? og kan jeg kreve en tilsvarende ny pc ? Må presisere at dette går på garanti ettersom pcen bare er 3 måneder gammel ca. MvH Jørgen Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Søk på forumet, tror du har 99 andre i samme båt som deg. Hvor lenge det skal gå før du må gjøre noe drastisk er jo helt opp til deg. Vi har alle forskjellige grenser. Du kan ikke kreve ny PC så lenge den ikke har inneholdt samme feil 3 ganger uten å blitt utbedret. Lykke til til deg og alle andre som elsker Whitebox pga. deres fantastiske priser! Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Lykke til til deg og alle andre som elsker Whitebox pga. deres fantastiske priser! 5583157[/snapback] Amen. Spesielt morsomt blir det når en begynner å plukke "tilbudene" fra hverandre. De er oftest ikke billigere enn konkurrentene en gang. Ellers så er det slik at man i tilfeller hvor en reparasjon tar mer enn en uke, har rett på lånegjenstand. Send en krass mail hvor du henviser til forbrukerkjøpsloven, så får de nok fingeren ut. Olav Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg ler. De kommer aldri i verden til å låne ut noe som helst om de så får forbrukerrådet både her og der. De kan forresten ikke få fingeren ut. Vet du hvorfor? Fordi prisene er så lave at de ikke har råd til å lønne nok folk og dekke etterspørselen fra kunder som elsker bare lave priser. Ganske enkelt, genialt. Å tjene gode penger er slettes ingen stor kunst om man bare er frekk nok. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Flyttes fra bærbare dataaskiner til webshop/butikkdiskusjon Lenke til kommentar
jasco Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Lykke til til deg og alle andre som elsker Whitebox pga. deres fantastiske priser! 5583157[/snapback] Ellers så er det slik at man i tilfeller hvor en reparasjon tar mer enn en uke, har rett på lånegjenstand. Send en krass mail hvor du henviser til forbrukerkjøpsloven, så får de nok fingeren ut. Olav 5583221[/snapback] Dette gjelder nok bare om man kan dokumentere at man trenger produktet i arbeidssammenheng. Loven sier at produktet skal være reparert 'innen rimelig tid' eller noe i den gata. Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Lykke til til deg og alle andre som elsker Whitebox pga. deres fantastiske priser! 5583157[/snapback] Ellers så er det slik at man i tilfeller hvor en reparasjon tar mer enn en uke, har rett på lånegjenstand. Send en krass mail hvor du henviser til forbrukerkjøpsloven, så får de nok fingeren ut. Olav 5583221[/snapback] Dette gjelder nok bare om man kan dokumentere at man trenger produktet i arbeidssammenheng. Loven sier at produktet skal være reparert 'innen rimelig tid' eller noe i den gata. 5603786[/snapback] Faktisk ikke: "Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres." Som de fleste lover er det rom for tolkning (jmfr siste delen av lovteksten). På meg virker det imidlertid til at forbruker står sterkt i disse sakene. Skolearbeid, som bruk til jobbsøking, nettbank...ikke vanskelig å finne områder hvor det over ganske kort tid vil skape "problemer" for forbruker. Jeg tenker uansett at det å signalisere overfor selger at en har oversikt over gjeldende lovverk kan påskynde prosessen, selv om en kanskje ikke får gjennomslag for enkelte av kravene. Og jeg tror selv ikke Whitebox synes det er morsomt å stadig få forbrukerrådet på nakken (tid er penger etc...) Olav Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 I tillegg er det verdt å få med seg at paragraf 31 og 32 gir kjøper rett til prisavslag, evt. heving av kjøpet hvis avhjelp (retting) ikke skjer "innen rimelig tid". Hva "rimelig tid" er, vet jeg ikke, men det er sikkert andre, evt. Forbrukerrådet som kan si noe om dette. Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Forbrukerrådet hevder ofte at rimelig tid er 2-3 uker med mindre spesielle grunner taler for det, og kunden er enig i å vente. Hadde det vært meg hadde jeg ringt whitebox og hevet kjøpet. Da hadde de nok fått sving på sakene. -Morgan- Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 "Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres." 5604722[/snapback] Hvilken paragraf/lov er dette? Har lett etter hele bolken en god stund... Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hvilken paragraf/lov er dette? Har lett etter hele bolken en god stund... Forbrukerkjøpsloven, paragraf 30. Hele loven kan finnes her hos Lovdata sine sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå