Gå til innhold

Når ble det plutselig 24pinners EATXPWR da?!

6502

Anbefalte innlegg

Her har jeg kjøpt en haug med utstyr, skulle more meg med en dualcore osv..

Tenkte jeg skulle benytte et kabinett og power som jeg har brukt på ATX kort før, men nå er det "plutselig" blitt en 24 pinners plugg, der mitt power har 20!! :realmad:

--

Etter en del Googling ser det ut som om man kan kjøre kortet (A8n-sli) på 20 -pinners kontakt.. I hvertfall så lenge man ikke trenger masse-masse strøm.. :w00t:

Endret av 6502
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut det jeg å, så nå har jeg fått start på sakene! :D

Men, det ser ut til at jeg trenger noe annet for skjermkortet..

7800GT, den 6-pins pluggen i hekken på kortet skal antageligvis ha 0, 3.3 og 5volt (etter fargene å dømme), og det er med en molex overgang, men ingen av de molexene jeg har disse farge-kombinasjonene... Gul-svart-brun.

Så jeg har ikke plugga inn noe der, det fungerer, men jeg får beskjed om at det er strømmangel ..

Lurer på om en Tagan er tingen... stillhet er alfa-omega!

Lenke til kommentar

Mener at skjermkortet kun skal ha +12V og GND. Mitt har en molex-sak (2stk. molex til 1stk 6-pin) med gul, brun og sort. Der har jeg 12V, 0V og 0V og alt fungerer perfekt.

Edit: Men har du Dual core OG 7800GT så MÅ du ha ganske solid PSU!

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Mener at skjermkortet kun skal ha +12V og GND. Mitt har en molex-sak (2stk. molex til 1stk 6-pin) med gul, brun og sort. Der har jeg 12V, 0V og 0V og alt fungerer perfekt.

Edit: Men har du Dual core OG 7800GT så MÅ du ha ganske solid PSU!

5585070[/snapback]

Da er det samme sak som hos meg, på 7800GT'n din, jeg ble bare litt bekymret i og med at fargene var forskjellige. Det står ingenting i de vedlagte papirer om at det er noe spesielt med denne kontakten og den passer jo sammen med en vanlig molex, så det var litt rart, men hvis du kjører sånn som du sier, så kan vel jeg og..

Hvorfor har de ikke farget dem gul, sort, sort... så slipper man slike bekymringer..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...