Gå til innhold

Spørsmål om brytere

Anbefalte innlegg

Hei.

Tror jeg skal bestille noen brytere fra elfa.se nå til workloggen min, og lurer da litt på noen ting..

Om jeg skal kutte strømmen på sata, slik at disker kan hotswap'es, da trenger jeg en 2polet bryter slik at jeg kan kutte både 12V og 5V, og da la begge jordledningene sitte igjen? (bruker en molex -> sata strømadapter, så det blir da å kutte strømmen på molexsiden av kabelen).

For å lage en start knapp og en resetknapp, så trenger jeg to 1polet trykkstrømbryterere, stemmer det?

Og en siste ting, har elfa de kablene med den "jumpersaken" som man kobler på power_sw og reset_sw pins'ene på hovedkortet? For atm har jeg ingen pc jeg kan stjele de ifra.. :p

Regner med jeg kan bruke denne kabelen her?

Og sist, men ikke minst, hvilken av de bryterene her liker dere best?

l1382.jpg varenr: 35-070-01

l1380.jpg varenr: 35-069-53

PS: bryteren skal festes i 8mm plexi :)

edit: Med nærmere ettertanke skulle denne kanskje vært plassert i Elektronikkdelen av dette forumet..

Endret av clvn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
edit: Med nærmere ettertanke skulle denne kanskje vært plassert i Elektronikkdelen av dette forumet..

5582875[/snapback]

Tror denne er feilposta, post den i elektro kategorien i stede så har du mye støre sjangse for å få svar. for dette har tros alt med elektronik å gjøre ;)

5591448[/snapback]

;)

Men man har vel ikke mulighet til å flytte slikt selv.. Uansett tror jeg egentlig det jeg skrev stemmer ganske bra, gikk GK elektro i fjor, sååå.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...