kilogram Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 EFF kritiserer Google Desktop I den nye betaversjonen av Google Desktop kan du søke på tvers av datamaskiner du eier. EFF advarer nå mot å bruke programmet, siden Google mellomlagrer informasjonen. Les artikkelen her Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Vel, jeg er bekymret for akkurat det samme som EFF, dette er data som rett kan falle i gale hender. Og også google selv har jo all denne dataen, mer enn nok at de kan lese all mailen din synes jeg... AtW Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg stoler på Google, men jeg stoler ikke på Amrikanske myndigheter, så vis Amrikanske myndigheter kan få tak i hva jeg har på pcen ville jeg ikke brukt det. Lenke til kommentar
nercix Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Reagerte litt på at filene mine (dine) skulle kopieres over på Google's server. Det må vell være en annen måte å ordne dette på!? Idéen var iallefall god, gjennomførelsen virker litt "ufin". Lenke til kommentar
G Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Fascinerende saker. Lurer på hvorfor Google behøver å lagre slik informasjon. Forstår jeg riktig i at brukeren har tilgang til å søke informasjon på en tidligere indeksert PC, og det fra en annen PC som kan stå hvor som helst tilknyttet internett? Endret 10. februar 2006 av G Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Fascinerende saker. Lurer på hvorfor Google behøver å lagre slik informasjon. Forstår jeg riktig i at brukeren har tilgang til å søke informasjon på en tidligere indeksert PC, og det fra en annen PC som kan stå hvor som helst tilknyttet internett? 5585899[/snapback] Google lager søkeindeksen på serverne sine fordi man da kan søke på innholdet på en annen pc, selv om den er skrudd av. Og selv om man ikke får tilgang til orginalfilene med full formatering og bilder og andre objekter, får man tilgang til teksten som faktisk er det viktigste i filen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå