Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Clas Ohlson og feilrate (%)

Anbefalte innlegg

*fanboi mode ON*

Av de produktene jeg har handlet der til nå, kan jeg ikke huske at særlig mange har gått sund, med mindre jeg var eh.. uheldig.

Har bl.a. en solid PC-kabinett krybbe med hjul, som gjør rengjøringen her mye lettere, en kjempesmart liten USB hub, BT dongle som kostet under 170,- m.m. Alt fungerer perfekt.

*fanboi mode OFF*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt en god del tusen hos Clas Ohlson gjennom tiden jeg da..

Jeg har også kjøpt en god del av Cotech, funker finfint, altså 0% i feilrate..

Men da er det verre med Europris, der har de mye søppel... Men enkelte varer er jo bra, Men som regel er det bånn i bøtta

Lenke til kommentar

Har også handlet rimelig mye på "Claser'n". Spesielt når jeg kjøpte meg leilighet for noen måneder siden...

Av ting jeg har kjøpt er oljefylt ovn, antenne, diverse strømforgrenere, timere, lister til å legge ledninger inn i, klokkeradio, penner, div. kontorutstyr, kjøkkenutstyr, lyspærer, ledningsklemmer osv osv osv... Av disse tingene, er det kun én ting jeg ikke er fornøyd med. Av de tre timerne jeg kjøpte, er det en som resetter seg hver gang jeg setter den inn i støpselet. Alt annet jeg har kjøpt, fungerer bra.

Clas Ohlson har som mange nevner også merkevarer i tillegg til "jalla"-produkter. Min erfaring er at jalla-produkter også fungerer tilfredsstillende, mens merkevarene er like bra som om du skulle kjøpt de et annet sted (naturligvis).

Lenke til kommentar

Er ikke noe problem å finne feilprosenten til Clas ohlson.

Den ligger på datasystemene dies, jeg har en kompis som jobbet der og han viste meg da jeg engang var inne på en av deres butikker for å fikse noen pcer på serverrommet. :)

Høyest feilprosenten jeg så var 19%, mesteparten lå vel rundt 6-8% :)

Husker desverre ikke hva det var :(

Lenke til kommentar

Jeg kjøper en del på clas ohlson, men det er brytere og dioder og sånt da. Det er det ikke noe feil, og Wazu har en sånn liten mini-tv han tok med på en speidertur opp i en skog, så bestilte vi pizza (opp til skogen), den funket fett den tv-en

Endret av spyro
Lenke til kommentar
jeg kjøpte en cotech drill (16.8V) og en "fake" dremmel til 298,- og disse har blitt godt brukt og virker enda.....  spørsmålet er om en ekte dremmel hadde virket bedre? tror ikke det... med dremmel så betaler du for merket

5582345[/snapback]

Ja det har noe med at du betaler for merket, har hørt om det i diverse TV-programmer flere ganger.

Lenke til kommentar
Er ikke noe problem å finne feilprosenten til Clas ohlson.

Den ligger på datasystemene dies, jeg har en kompis som jobbet der og han viste meg da jeg engang var inne på en av deres butikker for å fikse noen pcer på serverrommet. :)

Høyest feilprosenten jeg så var 19%, mesteparten lå vel rundt 6-8% :)

Husker desverre ikke hva det var :(

5592191[/snapback]

Hehe, det er ikke vanskelig? Du må være ansatt og ha eget brukernavn og passord. Og du kan umulig ha sett feilprosenten på produktene slik du beskriver det. Man må gå inn på hvert produkt, og se feilprosenten der. 6% er høyt, og 19% er så ille at varen blir trukket tilbake ganske umiddelbart. De fleste produkter ligger på 0.5-3% feilrate.

Hilsen CO ansatt.

Lenke til kommentar

Hei

Varen ble trukket vekk fikk jeg beskjed om :)

Ja, han var Clas ansatt og hadde login, så det var ikke problem :)

Han viste meg ikke alle varene, jeg spurte bare om de hadde noen dårlige varer :).

Jeg har også personlig jobbet på clasen for endel år siden så jeg vet hvordan det fungerer :)

Alt i alt synes jeg de har mye godt, så ansatt rabatten ble hyppig brukt under den tiden :D

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Som sikkert mange andre her inne - handler jeg endel hos Clas Ohlson i Oslo.

Men i den senere tid har jeg begynt å spørre meg selv;

"Hvorfor gidder du egentlig å handle der? Når du vet at du må levere produktet tilbake fordi et enten er ubrukelig, eller rett og slett ikke fungerer .."

Ca 30-35% av det som selges på Clas Ohlson viser seg jo å være feil på. Eller i beste tilfelle av dårlig kvalitet.

Riktignok er Clas'en helt grei på småting og billigvarer som ledninger og brytere etc. Men hvis du skal finne deg noe som er litt større og mere omfattende - er ikke dette rette stedet å handle på har jeg fått inntrykk av..

Mine 10 siste kjøp på Clas Ohlson har bare forsterket dette inntrykket ytterligere.

Hva synes dere andre?

<setmode>

/objektivitet = on

/offtopic = off

</setmode>

5582016[/snapback]

Er klar over at dette er en gammel tråd, men jeg må spørre, vet du med sikkerhet at disse tallene stemmer? Jeg jobber der selv, og kan lett finne ut av det. :)

Edit: Je, så at allfather hadde undersøkt dette nå.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Har bare kjøpt ting uten veldig mye betydning på kvalitet hos Clas, som brytere, ledninger, slanger, osv... Men i det siste har jeg gått over til Biltema, kanskje ikke like billig, men du vet på en måte hva du har der... Har du vært hos Biltema en gang, så vet du absolutt alt du kan få tak i hos dem, hos Clas, kan det være: "Hmm, kan jeg bruke pastellmaling på maskinen?"

Det jeg vil frem til, er at Clas har så mye dilldall, at de kan umulig kvalitetssikre alt.

Men ikke misforstå meg da... Ville fortsatt aldri i livet kjøpt Biltema-"kjempebra"-CD-spiller til bilen.

Lenke til kommentar
Jeg har lest at de har noe av det beste du kan få når det gjelder batterier av typen AA\AAA.

6316115[/snapback]

Det stemmer faktisk... Clas Ohlson sine oppladbare batterier vant TV2 hjelper deg testen... Har faktisk disse batteriene, og har holdt 2 år nå.

Lenke til kommentar

Av egne erfaringer kan jeg nevne:

Varmepistol kjøpt for lenge siden som har vart utrolig lenge(sammenlignet med en som ble kjøpt på coop obs!)

En ferskvannspumpe som har gjort stoor nytte når vi har lagd brønn.

En vinkelsliper som jeg har fått til jul(brukt altfor lite, men fungerer fortsatt).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Clas har som noen her sa ganske ulike varer. Noen er merkevarer (Bosch, Black&Decker, Dremel osv), annet er "billigdritt" (CO-tech sikkert osv). Synes det er greit at man har valget :) Trenger man et sært verktøy til å fikse én ting, er det ikke vits å kjøpe merkevare som varer i evig mange år.

Jobber der selv, og kan nevne at det vi brukte mest tid under opplæringen til var å lære hvor kundevennlige vi skulle være, spesielt på returer. Kjøper du noe dritt på Clas, får du helt sikkert byttet det :)

Lenke til kommentar

Jeg har sett både og av varer fra Clas Ohlson, men for eksempel tre like headsett feilet på én uke. Det viste seg at ledningene inni ikke var loddet, men taipet (sånn plasterteip). Jeg har også vært borti flere andre produkter derfra som har skapt trøbbel, for eksempel en SCART-kabel med feil.

Men nå kjøper jeg hovedsaklig småting der. For eksempel lysdioder, metallplater, plastslanger og andre ting jeg bruker til alt det rare jeg driver med.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Claes Ohlsons kundeservice suger på brynseteret.

Kjøpte et multiverktøy(feinsag) merke cotech.

Etter å ha klagd på at skuen som fester verktøyet ikke lar seg løsne, dro jeg til clasern.

De prøvde også. Skuen ble litt voltatt av det, hvem tror du fikk skylda.

De sa det ikke var reklamasjon Pga. feilbruk(de refererte til den voldtatte skruen og sa jeg hadde strammet til for hardt).

Til info: oscilleringen til denne maskinen kan gjøre at skruen strammer seg eller løsner.

Begge deler har skjedd flere ganger.

Blir multiverktøy(feinsag) av orginalmerke fein, med hurtiglåsing neste gang.

Var ingen returmulighet på clas ohlson!!!!

Listelimet jeg kjøpte holdt helle ikke mål.

Skulle ha press i ti minutter, trengte timer.

Listelimet fra maxbo var noe helt annet!!!

Lenke til kommentar

jeg kjøpte en cotech drill (16.8V) og en "fake" dremmel til 298,- og disse har blitt godt brukt og virker enda..... spørsmålet er om en ekte dremmel hadde virket bedre? tror ikke det... med dremmel så betaler du for merket

Det jeg har opplevd med fake dremelen er at den er unøyaktig og rister mer enn orginal dremelen.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...