Gå til innhold

En bønn til reklameselskapene ang uadressert rekla


Cubicle Dude

Anbefalte innlegg

Dette er en bønn til reklameselskapene derute.

 

Dere sender haugevis med papir reklame i posten.

 

Om dere vil at folk skal lese reklamen (ja det finnes noen som faktisk leser den, men over 50% kaster den rett i søpla). Så kan dere slå 2 fluer i en smekk!

 

Print reklamen på en dorull (resirkulert sådan). Jeg kan nesten garantere at reklamen ikke havner i søpla (papiravfallet). Resultatet er at reklamen havner der den hører hjemme (noen synes dette) og at vi faktisk leser noen reklame artikler! Do-lektyre!

 

Ingen kaster en gratis do-rull!

 

Ciao

 

Synspunkter eller bare enig...skriv et svar på denne eller bare "bump" den opp! :innocent:

 

Og husk dere leste ideen her først!!Om noen låner ideen, så setter jeg pris på tilbakemeldinger! Tar også imot cash hehe

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På byrået jeg sitter å jobber på nå henger det en plakat:

 

"toilet paper printer". Den printer hva du vil rett på dopapiret PÅ DO! Og den er koblet opp mot internett så den laster ned nyheter, reklame og annet stuff.

 

Men for å være helt ærlige, så lager bare byråene flyerne. Det er kunden og distribusjons firmaene du må klage på. Kunden som ber om å få sende til alle, og det er distribusjons firmaene som ignorerer "ingen uadresert reklame" merkene.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det blir mindre trær som må bøte med livet! Reklamen som blir sendt havner i papir mottak (jeg resirkulerer papir). Der må det sorteres osv Med resultat av bruk av energi og noe uønsket utslipp av diverse ulumskheter som ikke er bra for miljøet! Samt utkjøring/frakt.....

 

Dopapir er forbruksvare som alle må (burde) bruke! Kommer det ikke i reklame-versjon så må vi kjøpe uanset!

 

Ciao :cry:

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar
Reklameneselskapene betaler avisene for reklamen. Hvis du ikke ønsker reklame med avisen så får du slutte å kjøpe avisen.

5582118[/snapback]

 

Som en slags protest, mener du? Nei, avisa er jo interessant...

 

Underskriftskampanje? :p

Lenke til kommentar

Poenget med denne tråden var å få slutt på unødvendig papir sløsing...Spare miljøet... tips til reklameselskapene som vil få folk til å lese reklamen... og å gi oss brukere gratis do papir! Det er jo på do vi har "tid" til overs for lesingen hehe :blush:

 

Ciao :innocent:

 

Er jeg heldig så kanskje noen låner ideen min og sender meg en saftig sjekk med mange nuller på. (Tviler egentlig da jeg ikke har tatt patent men det er lov å håpe)

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar
Hvis disse inkompetente reklamebudene faktisk hadde klart å forstå, at når man har to stk. nei til reklame merker, så ønsker man faktisk ikke reklame. Så slutt å putt oppi!  :mad:

5582576[/snapback]

 

Tror arbeidsgiverne må ta en del av skylda her. Jeg kjenner noen som har gått med reklame, og de aner ikke hva det skal bety at det er et sånt "uadressert reklame, nei takk"-klistremerke på postkasse.

Lenke til kommentar

Disse nei til reklame-merkene nytter bare for reklame puttet i kassen av postbudene. Får dere reklame som posten putter i kassen, så må dere ta dere en tur på det lokale postkontoret og si ifra at dere ikke ønsker reklame. Det er ikke lenge siden det ble lagt ved slike klistremerker i et blad, men dette har ikke posten noe med. Saken er den, at postbudene sitter og sorterer ut post og reklame hver morgen. Hvis ikke han/hun da har registrert at du ikke skal ha reklame, så tar han likevel med seg ut reklamebunken til din kasse. Har du bare klistret på lappen selv, så er det ikke sikkert at han/hun registrerer dette i farten. Budavdelingen mister 500kroner i støtte pr. person som registrerer seg mot reklame, så det er jo litt synd også. Personlig liker jeg reklame. Kommer interessante tilbud. Og det som er uinteressant kan jeg bare kaste.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Personlig liker jeg reklame. Kommer interessante tilbud. Og det som er uinteressant kan jeg bare kaste.

5582824[/snapback]

 

Men har du tenkt på at mye av reklamepapiret er syrebehandlet og neppe lar seg resirkulere? Skikkelig waits-of-wood :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...