Qneb Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Hei Tenke å lage meg en ny side, og har bestemt meg for å prøve css/php. Har brukt dette før, så kan litt. Vil ha en index.php side som henter andre php filer ved hjelp av include. Men hvordan skal jeg posisjonere de forskjellige php filene i forhold til hverandre? Noen som har tips eller en link til en god tutorial? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 kunne du forklare nærmere hva du mener med å 'posisjonere'. mener du hvor i koden eller? Lenke til kommentar
Qneb Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Yep, beklager.... At feks top.php er øverst på siden, bunn.php nederst, venstre.php til venstre og hoved.php mellom top.php og bunn.php. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 er det ikke bare å inkludere filene i koden hvor du vil ha filene da (hvis jeg forstår hva du mener)? feks. Her er min header: <?php include("header.php");?> [...] Her er min footer: <?php include("footer.php");?> også er det bare å bruke html/css å plassere hvor du vil ha saker og ting. Lenke til kommentar
Qneb Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Det jeg tenkte, men hvordan bruke css til plassering? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Plasser include-funksjonane dine i div-element etter logisk rekkefølge, og posisjoner dei som du ellers ville gjort. Om du ikkje har vert borti CSS-posisjonering før bør du utforske dette litt meir før du går rett på å lage ei ferdig "avansert" side med det. Du kan ta ein titt her under Positioning and Display på CSS-eigenskapar som kan vere nyttige Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 i css kan du bruke feks:position:absolute sammen med margin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå