efikkan Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Det er bra at prosessorene er på lager igjen, men det varer vel ikke lenge? Den utgaven av Opteron 165 som er på lager, hvor langt kan den overklokkes uten vannkjøling? Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hvis de bare selger i underkant av 4 i døgnet varer det en stund. Opteron 165 er tross alt en prosessor for spesielt interesserte. Hvis ikke man overklokker er ytelsen lavere enn en x2 3800+. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Joda, AMD har økt prisen med 10% og Komplett med over 30%, god regnestykke (for Komplett) Betalte selv 1550 for en Opty 146. Staljin Endret 11. februar 2006 av staljin Lenke til kommentar
kasol Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Det kommer vel 175 også ? Kunne tenke meg en slik, orker ikke å griseklokke. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Og hva vil griseklokke si? Ville heller gått for en 170, 10x MP er gøy å ha. Selv har eg en 165 og det går helt fint å bruke 9 MP, så lenge du benytter deg av divideren, slik at minne ikkje blir koko.. Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Nå har faktisk flere butikker fått inn Opteronene. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) PCutstyr og Amentio bruker Norek (grossist-delen av Komplett) som kilde til produktlisten. De har derfor omtrent akkurat de samme varene, og samme antall varer på lager, men til litt forskjellige priser. Vanligvis er de litt billigere, men ikke i dette tilfellet. Endret 12. februar 2006 av HeltNils Lenke til kommentar
Fantasy6 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 PCutstyr og Amentio bruker Norek (grossist-delen av Komplett) som kilde til produktlisten. De har derfor omtrent akkurat de samme varene, og samme antall varer på lager, men til litt forskjellige priser. Vanligvis er de litt billigere, men ikke i dette tilfellet. 5593237[/snapback] I tillegg til disse to bruker også Mamoz samme leverandør.. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 PCutstyr og Amentio bruker Norek (grossist-delen av Komplett) som kilde til produktlisten. De har derfor omtrent akkurat de samme varene, og samme antall varer på lager, men til litt forskjellige priser. Vanligvis er de litt billigere, men ikke i dette tilfellet. 5593237[/snapback] I tillegg til disse to bruker også Mamoz samme leverandør.. 5593328[/snapback] Tror nok de fleste bruker Norek, men etter det jeg kan se av vareutvalt til Mamoz så er Norek en bitteliten del, tror nok de har andre leverandører/kilder. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Har nå en x2 3800+ som går på 2.6Ghz stabilt. Hvor mye kan en forvente å få skviset ut av en Opteron 165? Er det verd "oppgraderingen" ? Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Neppe, hvis du er veldig heldig går det kanskje 10% fortere, men du kan også ende opp med samme eller litt lavere ytelse. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Du kan nok få 200-300mhz mer på en 165 om du er litt heldig. Lenke til kommentar
PekkaTH Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Er det noen som vet hva slags stepping Opteron 170 fra Komplett har? Eller har fått testet en? Teller knapper og vurdere på om Lånekassen må vente noen uker Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Er dette et siste parti med Opteroner for 939, eller vil butikkene fortsette med å bestille inn prosessorene? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Eg tror tilgangen på Opteron vil bedre seg når ting går seg til litt. 5534311[/snapback] I disse dager er det pittelittegrann tilfredststillende å si til hylekoret her på forumet: TOLD YOU SO! Opteron kommer til å komme i butikkene med mer eller mindre jevne mellomrom. For den som ønsker seg det beste til overklokking så er det bare å være litt tålmodig så får man det man ønsker. Ikkje tro på alle ryktene, det er bare det det er. AMD har sagt at de kommer til å produsere s939 Opteron i minst ett år fremover. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Eg tror tilgangen på Opteron vil bedre seg når ting går seg til litt. 5534311[/snapback] I disse dager er det pittelittegrann tilfredststillende å si til hylekoret her på forumet: TOLD YOU SO! Opteron kommer til å komme i butikkene med mer eller mindre jevne mellomrom. For den som ønsker seg det beste til overklokking så er det bare å være litt tålmodig så får man det man ønsker. Ikkje tro på alle ryktene, det er bare det det er. AMD har sagt at de kommer til å produsere s939 Opteron i minst ett år fremover. 5600396[/snapback] OK, takk. Men noen påstod at AMD kun ville selge til produsenter av servere. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Komplett og andre butikker har alltid hatt s940 Opteron. Korfor skulle det være noe annerledes for s939 Opteron? De er bare så populære at AMD ikkje klarer å dekke etterspørselen hele tiden. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Vel. Er jo det markedet opteronene er tiltenkt. Er vel derfor de har økt prisen, få ned desktopetterspørslen og få de over på desktopcpuene. De har blitt for dyre til at jeg vil kjøpe en nå iallefall. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Komplett og andre butikker har alltid hatt s940 Opteron. Korfor skulle det være noe annerledes for s939 Opteron? De er bare så populære at AMD ikkje klarer å dekke etterspørselen hele tiden. 5600675[/snapback] Tror du at AMD vil øke produksjonen av prosessorene? (slik det blir flere på markedet?) Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) DET er det helt umulig for meg å svare på Men i og med at etterspørselen er så høy så hadde det vore rart om AMD IKKJE gjorde alt de kunne for å øke produksjonen. Men det er mange myter om Opteron på nettet. En av de tingene eg er helt sikker på er at Opteron blir produsert av spesielt utvalgte wafers med høyere kvalitet enn wafers til vanlige prosessorer. Eg tror kanskje tilgangen til slike wafers er begrenset slik at det er det som bestemmer kor mange Opterons AMD klarer å produsere. De har blitt for dyre til at jeg vil kjøpe en nå iallefall. 5600680[/snapback] Det er jo akkurat det AMD ville oppnå. Eg skal fremdels kjøpe en 170 så snart eg har kvittet meg med regningsbunken Endret 14. februar 2006 av Dragavon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå