Sephiroth Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) hei jeg tror jeg har problemer med AMD Cool and Quiet på min pc. Etter win var installert og alle driverene var lagt inn, virket det som en drøm. Så fort jeg kom inn i win etter en restart eller power on, dempet alle viftene i kabinettet mitt seg drastisk ned med en gang til at jeg netsten ikke jeg hørte pcen. Til og med skjermkortett dempet seg UTROLIG, noe som var digg, forde det er den viften som bråker mest. Nå 1 mnd etter uten å ha fjernet noen drivere på maskinen tra det nesten 10 min før jeg hører at viftene senker RPMen. hvorfor slår den ikke inn med en gang sånn som den gjorde ? jeg fokuserer veldig på støydemping og har Dette kabinettet jeg kjører det med 2 120 vifter som går på 16dbA + 1 120 vifte som står på Cpuen som også kjører på 16 dbA. Skal også sies at Harddiskene mine er hengt opp i o-ringer så de hører jeg ikke. PSU viften går også på 16dbA HK mitt er et Asus A8N-SLI Premium Som sagt et stille system. men så mye bråk i startet er ikke akseptabelt. Noen som vet hva som er feilen, skal også nevnes at jeg har installert driverene til Cool and Quiet, men jeg finner ikke noe program som blir lagt inn når jeg gjør det. En annen ting er om jeg skal bytte viften på mitt Club 3D 7800GT 256MB kort. ? og hva skal jeg velge ? eller hva passer ? Sephiroth Endret 10. februar 2006 av Sephiroth Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 noen som vet da Lenke til kommentar
Beetlejuice Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Sorry, kan ikke hjelpe, men er også interessert i temaet siden jeg nettopp har fått ny maskin med Asus A8N-E hovedkortet. Har lurt litt på om Cool'n Quiet har noe for seg, eller om manuell viftestyring er bedre. Cool'n Quiet er jo gratis... Når det gjelder bytte av vifte på grafikkort er min erfaring at det meste er bedre enn det som følger med originalt. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Har lignende problem, hos meg er det kun viften til 7800GT som nekter å skru seg ned med en gang jeg starter pcen, det tar en stund før den roer seg ned.. Har du sjekket at det ikke er saken hos deg også? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Til skjermkortet skal du ha Silencer 5 Rev 2, PCutstyr.no har de på lager enda. 40 kroner billigere enn Rev 3, og like bra. Suveren kjøler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå