834HF42F242 Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 klilleng: Meget vittig av deg Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg har ikke sagt at USA voldtar verken Midtøsten eller nærmere spesifiser Irak. Hvor har du det fra?Kanskje når du sa: Alt det du skriver om Midtøsten, rettferdiggjør det at USA kan drive å voldta dem? 5593729[/snapback] Les mitt utsagn litt mer nøye. Sier jeg der at USA voldtar Irak? Da hadde jeg nok ordlagt meg litt annerledes du... Angående straffer, så er det å sperre et menneske inne i over 1/3 av et Ja huff, ta hele livene vekk fra x mennesker å få sone 1/3 av ditt. Huff så strengt. 5593729[/snapback] Er du klar over hvor lang tid 1/3 av ditt liv er? Dessuten kan folk sperres inn på livstid i Norge også, det kalles forvaring. Hvilken rett har en domstol til å bestemme over menneskeliv? Vet ikke, hvor mye rett har politiet til å håndtere loven? Hvor mye rett har politikere til å bestemme lover? 5593729[/snapback] Du forstår hva jeg mente. En domstol bør ikke ha rett til å bestemme om et menneske skal få leve eller dø. Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Les mitt utsagn litt mer nøye. Sier jeg der at USA voldtar Irak? Da hadde jeg nok ordlagt meg litt annerledes du...Bortforklaring, bortforklaring. USA angrep Irak og Afghanistan. Du sa at USA voldtar Midtøsten. Hmm, hva mente du med det tro... Er du klar over hvor lang tid 1/3 av ditt liv er? Dessuten kan folk sperres inn på livstid i Norge også, det kalles forvaring.Gjør de det du? Det tror ikke jeg akkurat. 20 år er jo maks du kan få for whatever du måtte finne på. Du forstår hva jeg mente. En domstol bør ikke ha rett til å bestemme om et menneske skal få leve eller dø.Men en morder skal? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Det er ingen vits i å ta opp debatten vedrørende døds-straff her. Jeg synes USA er primitive med tanke på at de praktiserer slike - ifølge min oppfatning - syke avstraffelsesmetoder. Ja, en person kan sperres inne for livet i Norge. Les her Jeg sa at det ikke kan forsvare en voldtekt av Midtøsten. Jeg har ikke sagt at de faktisk voldtar Midtøsten. Du leser hva du selv vil lese du... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 klilleng: Meget vittig av deg 5593736[/snapback] Hehe. Ser nå at du tenkte på dødsstraff, og ikke domstolene generelt. Er enig i at dødsstraff er et betenkelig virkemiddel. Det er ingenting som berettiger å drepe noen. Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Det er ingen vits i å ta opp debatten vedrørende døds-straff her. Jeg synes USA er primitive med tanke på at de praktiserer slike - ifølge min oppfatning - syke avstraffelsesmetoder.Nei, det ble nok temmelig stille når jeg viste at du gir mer makt til kriminelle enn til en domstol. :!: Ja, en person kan sperres inne for livet i Norge. Les her Forvaring er ikke det samme som fengsel, og det må forlenges 5 år av gangen, med ny rettsak. Jeg sa at det ikke kan forsvare en voldtekt av Midtøsten. Jeg har ikke sagt at de faktisk voldtar Midtøsten. Du leser hva du selv vil lese du...Å du fortsetter å grave... Hvis ikke de voldtar Midtøsten, hva er det å forsvare da? Hvorfor spør du meg om det er forsvarlig av USA å voldta Midtøsten hvis du ikke mener de gjør det? Tror det er klinkende klart hva du mente, og det er ikke bare meg som leser hva jeg vil lese. Det er hva du skrev, i den sammenhengen. Men hvis du ikke mener at USA voldtar Midtøsten, Irak, eller Afghanistan, kan du bare si det rett ut så setter vi strek over ditt noe forvirrende utsagn fra tidligere... Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hehe. Ser nå at du tenkte på dødsstraff, og ikke domstolene generelt. Er enig i at dødsstraff er et betenkelig virkemiddel. Det er ingenting som berettiger å drepe noen.Ikke engang kaldblodig mord av en eller flere mennesker? Hvorfor skal en person ha retten til å leve videre når de tar en eller flere liv? Er det rettferdighet? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Ikke engang kaldblodig mord av en eller flere mennesker? Hvorfor skal en person ha retten til å leve videre når de tar en eller flere liv? Er det rettferdighet? 5594046[/snapback] Nei, det er ikke rettferdig. Verden er ikke rettferdig. Men synker man ikke ned på morderens nivå hvis man tar livet av ham? Edit: Men la oss ikke ta dødsstraffdebatten i denne tråden. Endret 12. februar 2006 av klilleng Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Nei, det er ikke rettferdig. Verden er ikke rettferdig. Men synker man ikke ned på morderens nivå hvis man tar livet av ham? Edit: Men la oss ikke ta dødsstraffdebatten i denne tråden. Vil ikke si at å drepe en morder er det samme som å drepe en helt uskyldig person, men men. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Du er sykt irriterende. Muligheten for å forlenge straffen betyr at person i prinsippet kan holdes i forvaring på livstid dersom samfunnets beskyttelsesbehov tilsier det. Forvaring skrev jeg fra første stund. Det er du som planter stråmenn med å si ting som Hvis ikke de voldtar Midtøsten, hva er det å forsvare da? Hvorfor spør du meg om det er forsvarlig av USA å voldta Midtøsten hvis du ikke mener de gjør det? Tror det er klinkende klart hva du mente, og det er ikke bare meg som leser hva jeg vil lese. Det er hva du skrev, i den sammenhengen. Hele poenget er at om USA eventuelt voldtar Midtøsten, så kan ikke dine argumenter om at de er mindre opplyste enn oss forsvare det. Makan til å være vrang da... Nei, det ble nok temmelig stille når jeg viste at du gir mer makt til kriminelle enn til en domstol. Hva er det du driver med? Jeg begynner å bli ganske sint på deg nå. Edit: Og jeg synes videre at mennesker som forsvarer dødsstraff, er syke i hodet sitt. Syke! Heldivis så lever ikke vi i et land hvor syke mennesker bestemmer . Endret 12. februar 2006 av anth Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Forvaring skrev jeg fra første stund.Ja, og? Jeg sa at maks straff var 20 år, noe som jeg ser er 21 år. Forvaring er ikke det samme som fengsel, og det må fornyes hvert 5. år etter de første 21. årene, og da med ny rettsak. De fleste mordere i Norge slipper ut på soning før de har vært inne 21 år. De får lov å slakte hele livene til folk, men sitter bare inne i 20 år, og kanskje i forvaring litt til om de taper i enda flere rettsaker som noen må gidde å føre mot de. Sykt. Hele poenget er at om USA eventuelt voldtar Midtøsten, så kan ikke dine argumenter om at de er mindre opplyste enn oss forsvare det. Makan til å være vrang da... Da burde du lære deg å skrive, for det er ikke det du skrev når du sa: Alt det du skriver om Midtøsten, rettferdiggjør det at USA kan drive å voldta dem? "kan drive å" er, ifølge min forståelse av norsk, snakk om noe som skjer i nåtid. Nei, er ganske klart hva du egentlig mente, men du feiger ut nå. Om det du sier nå at du egentlig mente skulle være slik, måtte du ha sagt "kunne" isteden for "kan" i det setningen. Og nei, det ville ikke rettferdiggjøre at USA voldtok noen som helst, men hvorfor er det slik at USA skal volda Midtøsten? Hvis ikke det er en stråmann, vet ikke jeg. Edit: Og jeg synes videre at mennesker som forsvarer dødsstraff, er syke i hodet sitt. Syke! Heldivis så lever ikke vi i et land hvor syke mennesker bestemmer .Ja, jeg syns faktisk at en person som dreper en hel familie har gitt opp sin egen rett til å leve. Det skal ikke gå an å ta livene til andre mennesker å slippe unna med å sitte i et fengsel i 20 år og få alt gratis og bedre enn noen fattige har det. Men du har visst mye mer forståelse for kriminelle enn ofre av kriminelle. Lenke til kommentar
agony Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Ja, jeg syns faktisk at en person som dreper en hel familie har gitt opp sin egen rett til å leve. Det skal ikke gå an å ta livene til andre mennesker å slippe unna med å sitte i et fengsel i 20 år og få alt gratis og bedre enn noen fattige har det. Men du har visst mye mer forståelse for kriminelle enn ofre av kriminelle. 5594365[/snapback] Yes, drep alle som dreper, kutt av henda på de som nasker, stein de som horer, la oss renske verden for ondskap. Evt ikke. Sett folka som er i fengsel i arbeid, om de ikke jobber, får de ikke annet enn litt mat og en "glattcelle", mener også at de som gjør mindre forbrytelser burde få hakke go spade og starte å utvide og forbedre veiene i norge. Gode gamle arbeidsleirer hadde vært bedre enn å låse de inne i fengsel uten noe fornuftig å gjøre. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Da burde du lære deg å skrive, for det er ikke det du skrev når du sa:Alt det du skriver om Midtøsten, rettferdiggjør det at USA kan drive å voldta dem? 5594365[/snapback] Du diskuterer norsk grammatikk med feil person. Det er tydelig at du selv verken sitter med gode skrive- eller lese-egenskaper. "Kan drive" kan peke på både nåtid og fremtid. Lukt på denne setningen: "I fremtiden kan USA drive å voldta Midtøsten" Dessuten heter det ikke "for det er ikke det du skrev når du sa" men "for det er ikke det du skrev da du sa" Aner jeg en som kaster stein i glasshus her eller? Endret 12. februar 2006 av anth Lenke til kommentar
Polar Pål Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Herre jesus, må denne tråden handle om eventuelle skrivefeil? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Når folk skiter i eget reir, ser jeg det nødvendig å nevne. Må da være måte på hvor idiotisk argumentering jeg vil finne meg i. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Ordvrenging, kverulering, diskusjon rundt skrivefeil osv osv osv. Denne tråden stenges, da dette ikke er en særlig god og givende debatt lenger. Forøvrig: Om noen bryter retningslinjene i en tråd - ikke følg opp og diskuter videre, rapporter tråden med en gang. Da slipper dere at vi stenger trådene slik som nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg