834HF42F242 Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) noxeiS: Beklager hvis jeg har tråkket midt oppi matfatet ditt, for sånn kan det virke. Hvorfor er du så hårsår ovenfor kritikk av USA? En del av mitt poeng er at USA og resten av vesten kan takke seg selv for mye av bråket i verden. At muslimene er rasende på oss, har ikke bare med å gjøre at de selv lever under "diktatur og undertrykkelse" som du kaller det. Eier du ikke evne til å kunne se ting fra andre menneskers side enn din egen? Kan du være så snill å ta tak i resten av startinnlegget mitt, og ikke bare den forferdelig provoserende sistebiten om suspekte teorier mot USA? Gotara: Det var USA sammen med de andre alierte som fikk stanset 2. verdenskrig ja. Endret 10. februar 2006 av anth Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 USA styrer alt som har med domener å gjøre ja. Det er ikke så mange som er klar over det. Et liten stiftelse der borte har rettighetene på hele registeret, og USA tviholder på det. Kommer med et sterkere svar senere.Er snart utdannet dataingeniør jeg, så jeg er nok fullstendig klar over det. Da gjelder det bare det .com, .net, .org, osv. Det gjelder ikke landsdomener, slik som de fleste nordmenn besøker, .no. 5582149[/snapback] Snart dataingeniør? Nå blir jeg redd: What is ICANN? The Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) is an internationally organized, non-profit corporation that has responsibility for Internet Protocol (IP) address space allocation, protocol identifier assignment, generic (gTLD) and country code (ccTLD) Top-Level Domain name system management, and root server system management functions. These services were originally performed under U.S. Government contract by the Internet Assigned Numbers Authority (IANA) and other entities. ICANN now performs the IANA function. Det er rimelig logisk å kun ha en organisasjon som styrer IPv4-adressering, selv om domenenavn bestemmes lokalt. Det er foreløpig ikke noe problem at ICANN har denne jobben, jeg syns de gjør det på en særdeles ansvarsfull måte. Det er allikevel ikke noen dårlig idé at ITU overtar ansvaret, de utfører en grei jobb innenfor all annen telekommunikasjon. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg har slettet 3 innlegg som gikk mer på person enn på sak, hold debatten så seriøs som det er mulig folkens . Denne slettingen har ikke ødelagt kontinuiteten i tråden forøvrig - så bare å diskutere videre. Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 noxeiS: Beklager hvis jeg har tråkket midt oppi matfatet ditt, for sånn kan det virke. Hvorfor er du så hårsår ovenfor kritikk av USA?Mer lei av folk som ikke har peiling på hva de snakker om som bare viderefører barnslig propaganda. En del av mitt poeng er at USA og resten av vesten kan takke seg selv for mye av bråket i verden. At muslimene er rasende på oss, har ikke bare med å gjøre at de selv lever under "diktatur og undertrykkelse" som du kaller det.Eier du ikke evne til å kunne se ting fra andre menneskers side enn din egen? Å nei, er det ikke det? De stakkars folka vet jo ikke hva som er opp og ned her i verden fordi de ikke har tilgang på informasjon som alle av oss andre. Og hvis de sier noe "galt", så settes de i fengsel og tortureres og drepes. Dette er hovedproblemet i Midtøsten. Eller? Hva syns du det er, siden du alltid sier jeg ikke evner å se noen ting? Kan du være så snill å ta tak i resten av startinnlegget mitt, og ikke bare den forferdelig provoserende sistebiten om suspekte teorier mot USA?Det var jo ikke noe å diskutere i den andre delen. Du oppsummerte jo bare historien rundt USA, og jeg så ikke noe som det var grunn til å diskutere i den delen. Feynman, jeg mente jo at det er NORID som kontrollerer .no domener, og ikke et amerikansk organ eller selskap. Det er jo NORID som har fått oppgaven fra IANA (ICANN) å gjøre nettopp dette, og hvis man ville bryte ut av ICANN, så kunne man vel egentlig det hvis man virkelig ville. Men da hadde det blitt slåssing om IP-adresser og all slags mulig. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Feynman, jeg mente jo at det er NORID som kontrollerer .no domener, og ikke et amerikansk organ eller selskap. Det er jo NORID som har fått oppgaven fra IANA (ICANN) å gjøre nettopp dette, og hvis man ville bryte ut av ICANN, så kunne man vel egentlig det hvis man virkelig ville. Men da hadde det blitt slåssing om IP-adresser og all slags mulig. 5585409[/snapback] Det er her det kritikkverdige ligger, så ikke prøv å bagatellisere makten til ICANN og arbeidsgiveren U.S. Government. Nå er de etter mitt syn såpass oppgående at de skjønner konsekvensen av å misbruke makten sin. De økonomiske konsekvensene av en krangel på IP-adresser vil ramme USA mer enn myndighetene i noe land ønsker. Men da det er mange land som ikke stoler på USA er en internasjonal løsning det beste på sikt. Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) - USA stod selv bak 9/11? Svada. - USA styrer internett? Svada. - USA kontrollerer livet vårt gjennom mat og filmer? Svada. - USA fikk en liten dansk avis til å trykke noen tegninger? Svada. Med mindre du har dokumentasjon på det motsatte? -Har DU dokumentasjon på at disse påstandene Ikke er korrekte da?. Du påstår jo selv det motsatte, så dokumenter det da...det kan du jo selvfølgelig ikke, men du har vel ikke mer rett av den grunn.. Endret 12. februar 2006 av Yidaki Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 - USA stod selv bak 9/11? Svada. - USA styrer internett? Svada. - USA kontrollerer livet vårt gjennom mat og filmer? Svada. - USA fikk en liten dansk avis til å trykke noen tegninger? Svada. Med mindre du har dokumentasjon på det motsatte? -Har DU dokumentasjon på at disse påstandene Ikke er korrekte da?. Du påstår jo selv det motsatte, så dokumenter det da...det kan du jo selvfølgelig ikke, men du har vel ikke mer rett av den grunn.. 5590942[/snapback] Jeg forholder meg til det velkjente prinsippet; uskyldig inntil det motsatte er bevist. Foreløpig er det ingenting som tyder på at f.eks. USA fikk JP til å trykke de berømte tegningene, eller at USA styrer nettet utover rent administrativt. Eod. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 -Har DU dokumentasjon på at disse påstandene Ikke er korrekte da?. Du påstår jo selv det motsatte, så dokumenter det da...det kan du jo selvfølgelig ikke, men du har vel ikke mer rett av den grunn.. 5590942[/snapback] Nå var det faktisk trådstarter som kom med disse påstandene, og da er bevisbyrden lagt på trådstarteren. Pen og lang signatur forresten Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Men da det er mange land som ikke stoler på USA er en internasjonal løsning det beste på sikt.Jo, er sikkert noen land som ikke stoler på USA, men har de egentlig en grunn til å ikke gjøre det når det kommer til administrasjon av domener og IP-adresser? Nei, tror ikke det. -Har DU dokumentasjon på at disse påstandene Ikke er korrekte da?. Du påstår jo selv det motsatte, så dokumenter det da...det kan du jo selvfølgelig ikke, men du har vel ikke mer rett av den grunn..Heh. Er mange som fremdeles ikke skjønner at bevisbyrden ligger hos den som kommer med påstanden. En av de mest fundamentale problemene med diskusjoner er nettopp dette her. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Bush administration annexes internet In a worrying U-turn, the US Department of Commerce (DoC) has made it clear it intends to retain control of the internet's root servers indefinitely. It was due to relinquish that control in September 2006, when its contract with overseeing body ICANN ended.[...] But what is most disturbing about Gallagher's presentation, is how it endlessly refers to the president. The first slide has a picture of George Bush. The second begins "Thanks to the president's policies, America's economy is strong". The next slide is "The president's broadband vision". The next slide leads with a quote from Bush and two pictures of him. And on and on it goes. There is barely a single slide that doesn't quote from the president. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Mer lei av folk som ikke har peiling på hva de snakker om som bare viderefører barnslig propaganda. 5585409[/snapback] Du hever deg altså over andre, og du er den eneste som har peiling på hva du snakker om? Nei, ærlig talt. Skal man diskutere noe, må man ikke gå inn i en debatt med sånne holdninger. Propaganda, min venn, det er noe du ikke skal se som en umulighet at nettopp USA driver med. Den er så lekkert innpakket og godt skjult at du velger å følge den som om du tror det er din egen vilje som driver deg til det. Vellykket propaganda er når mottaker ikke vet at han blir utsatt for det. Her er det Europa kommer inn i bilde. Helt siden Marshall-hjelpen har vi blitt utsatt for amerikansk propaganda slik at USA har kunnet gjøre gode og lønnsomme handler med Europa. Det er en måte å se det på... Men på den andre siden så tviler jeg på at det kan være motsatt. Det er ikke akkurat Europa som styrer USA. Det er USA, som et av de største land i verden, som nekter å følge en hel masse retningslinjer andre land tar for gitt å følge. Men gjør vi noe med USA? Nei, vi våger ikke gå dem imot på noe som helst vis. Vi lar til og med landet få drive med sine primitive avstraffelser som hører til helt andre typer land i verden. Det være ting som døds-straff og elendige fengselsforhold. De har iallefall ikke min støtte, men skremmende nok så har de din! Å nei, er det ikke det? De stakkars folka vet jo ikke hva som er opp og ned her i verden fordi de ikke har tilgang på informasjon som alle av oss andre. Og hvis de sier noe "galt", så settes de i fengsel og tortureres og drepes. Dette er hovedproblemet i Midtøsten. Eller? Hva syns du det er, siden du alltid sier jeg ikke evner å se noen ting? 5585409[/snapback] Her greier du nesten en halv verdensdel under en kam. Du sitter her i Norge på din høye hest og kaller millioner av andre mennesker for "stakkars folk som ikke kan tenke selv". Det er nettopp denne bedritne holdningen og europaignoransen din som driver muslimer til vanvid. Dette med "settes de i fengsel og tortureres og drepes" er ikke noe som foregår innenfor landegrensene til USA vet du... Det var jo ikke noe å diskutere i den andre delen. Du oppsummerte jo bare historien rundt USA, og jeg så ikke noe som det var grunn til å diskutere i den delen. 5585409[/snapback] Historien underbygger dagens situasjon i verden. Jeg har tatt i bruk historien som grunnmur for påstandene mine... Du selv henviser jo ikke til annet enn "Jeg vet best at sånn som jeg sier det er, ja sånn er det". Feynman, jeg mente jo at det er NORID som kontrollerer .no domener, og ikke et amerikansk organ eller selskap. Det er jo NORID som har fått oppgaven fra IANA (ICANN) å gjøre nettopp dette, og hvis man ville bryte ut av ICANN, så kunne man vel egentlig det hvis man virkelig ville. Men da hadde det blitt slåssing om IP-adresser og all slags mulig. 5585409[/snapback] Ikke lag en stor sak av et lite eksempel. Har du hørt uttrykket "Mange bekker små gjør en stor å"? Dette med Internett er en liten del av det totale bildet, og Internett trenger ikke nødvendigvis være noe USA misbruker. Men det er under landets kontroll samme hva du sier... Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Du hever deg altså over andre, og du er den eneste som har peiling på hva du snakker om? Nei, ærlig talt. Skal man diskutere noe, må man ikke gå inn i en debatt med sånne holdninger. Jeg går bare inn i en debatt med en sånn holdning hvis jeg har relativt mye kunnskap om temaet. Ellers må jeg vente å se hva som skjer i debatten, og hvis det er åpenbart for meg at andre folk bare snakker ut baken sin, så har jeg ingen problemer med å si fra. Propaganda, min venn, det er noe du ikke skal se som en umulighet at nettopp USA driver med. Den er så lekkert innpakket og godt skjult at du velger å følge den som om du tror det er din egen vilje som driver deg til det. Vellykket propaganda er når mottaker ikke vet at han blir utsatt for det. Her er det Europa kommer inn i bilde. Helt siden Marshall-hjelpen har vi blitt utsatt for amerikansk propaganda slik at USA har kunnet gjøre gode og lønnsomme handler med Europa. Det er en måte å se det på... Men på den andre siden så tviler jeg på at det kan være motsatt. Det er ikke akkurat Europa som styrer USA. Det er USA, som et av de største land i verden, som nekter å følge en hel masse retningslinjer andre land tar for gitt å følge. Men gjør vi noe med USA? Nei, vi våger ikke gå dem imot på noe som helst vis. Vi lar til og med landet få drive med sine primitive avstraffelser som hører til helt andre typer land i verden. Det være ting som døds-straff og elendige fengselsforhold. De har iallefall ikke min støtte, men skremmende nok så har de din! Jeg vet at USA driver med propaganda, men mesteparten av det er utenfor USA, og det har faktisk blitt lekket ut av National Security Archives, at Donald Rumsfeld har gitt ut et direktiv at propaganda utføres på utenlandske premisser, og at det ikke har noe å si om denne propagandaen blir tatt inn av amerikanere så lenge de ikke var målet med den. Jessica Lynch, for eksempel, var ganske mye propaganda. Jeg er fullstendig klar over det når Bush eller andre driver med propaganda, eller når jeg leser noe som er det. Hadde du giddet gi et eksempel på at jeg skulle ha gått i fella, hadde vi kanskje hatt noe å diskutere, men ei det har du ikke. Japan har også dødsstraff. Er de også helt på viddene? Sør-Korea? India? Vet du at de 10 mest folkerike landene i verden alle tillater dødsstraff? Og nr. 11 Mexico avskaffet det ifjor? Faktisk så er det bare 4 land i topp 20 som har avskaffet det: Mexico, Tyskland, Tyrkia og Frankrike. Kan det hende at man må ha andre regler i land hvor det eksisterer flere mennesker? Nei, dette var nok for innviklet å tenke på. Alle må være helt like, uansett alle forskjellene dem imellom. Jeg støtter dødsstraff i ekstreme tilfeller. Men du støtter vel Norges lov om at man ikke skal sone mer enn 20 år i fengsel, uansett hvor mange man dreper... Her greier du nesten en halv verdensdel under en kam. Du sitter her i Norge på din høye hest og kaller millioner av andre mennesker for "stakkars folk som ikke kan tenke selv". Det er nettopp denne bedritne holdningen og europaignoransen din som driver muslimer til vanvid. Dette med "settes de i fengsel og tortureres og drepes" er ikke noe som foregår innenfor landegrensene til USA vet du...Eh, wow. Du har herved prøvd å gjøre meg til en slags rasist ved å skifte på det jeg sa. Jeg sa faktisk dette: "De stakkars folka vet jo ikke hva som er opp og ned her i verden fordi de ikke har tilgang på informasjon som alle av oss andre" Du skiftet så det til dette: "stakkars folk som ikke kan tenke selv" Det handler ikke om ignoranse i det hele tatt, det er det heller du som viser her. Tror du folk i Midtøsten har tilgang på like mye informasjon som oss her i Norge? Tror du virkelig det? Hvis man ikke har tilgang på informasjon, hva skjer da? Hva skjer hvis den eneste informasjonen man får er fra et diktatur? Fra prester? Hva skjer da tror du? Hva skjer hvis du, fra du er et barn, blir fortalt at jøder er onde mennesker som prøver å ta over hele jorden, hver eneste dag helt til du er voksen? Hva tror du skjer da? Det er faktisk nifst hvor uviten du er om tilstanden i Midtøsten. Og nei, folk fengsles, tortureres, og drepes ikke pga meningene sine i USA. Historien underbygger dagens situasjon i verden. Jeg har tatt i bruk historien som grunnmur for påstandene mine... Du selv henviser jo ikke til annet enn "Jeg vet best at sånn som jeg sier det er, ja sånn er det".Nei, du brukte historien til å myke opp for de ekle påstandene du skulle komme med senere. Det ble litt sånn "se, jeg er venn av USA, jeg liker USA, USA er OK de, har bare gjort litt galt her og der, ikke noe å bry seg om..... USA ER ONDE, ANGRIP USA, USA ER ROTEN TIL ALT ONDT, USA UTFØRTE 9/11, USA ER BAK MOHAMMED-TEGNINGENE!" Var litt av en helomvendig midt i innlegget ditt, må jeg si. Ikke lag en stor sak av et lite eksempel. Har du hørt uttrykket "Mange bekker små gjør en stor å"? Dette med Internett er en liten del av det totale bildet, og Internett trenger ikke nødvendigvis være noe USA misbruker. Men det er under landets kontroll samme hva du sier...Det er under landets kontroll fordi oss andre har gitt tilliten vår til USA, og USA er faktisk den som var hovedutvikler av internettet, og den som har de fleste av selskapene som fikk internettet til å bli noe, osv, osv. Men hvis Europa ikke ville at de skulle ha kontrollen, kunne Europa starte sitt eget internett. Hadde vært kaos en god stund tenker jeg, men de kunne gjort det om de virkelig hadde lyst. Dermed er "kontrollen" USA har over internettet egentlig bare fordi vi ikke bryr oss om at de har den, og fordi vi ser oss fornøyd med hvordan de har håndtert den. Hvis FN får tak i kontrollen av internett, skal jeg love det blir mye sensurering på gang! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Du er en ekstremist, så jeg tar mye av det du skriver med en klype salt. Hvis en muslim som bor i Egypt hadde lest det innlegget ditt der, ville han ristet på hodet av din ignorering og undervurdering av andre folkeslag enn ditt eget. Hva mener jeg med "å tenke selv"? Du sier jo at folk som ikke har tilgang på informasjon (les: amerikansk propaganda) ikke vet forskjellen på opp og ned. Tror du ikke at folk er istand til å tenke gjennom ting på egenhånd? Hvorfor mener du at det som vi omgir oss av, og det vi tenker og tror skal være det eneste riktige i verden? Tror du forresten at vi har tilgang på all informasjon? Det kan være mye som holdes skjult som verken du eller jeg aner noe som helst om. Alt er relativt, så ikke tro at den relative verdenen du selv lever i er den perfekte... Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Du er en ekstremist, så jeg tar mye av det du skriver med en klype salt. Hvis en muslim som bor i Egypt hadde lest det innlegget ditt der, ville han ristet på hodet av din ignorering og undervurdering av andre folkeslag enn ditt eget. En blogger ble faktisk fengslet i Egypt ikke så lenge siden. :!: Jada, jeg er en ektremist. Jeg prøver å få inn i hodet ditt at folk i Midtøsten ikke har tilgang på like mye informasjon som oss andre her i verden, grunnet deres diktaturer som prøver å styre all informasjonen som borgerene deres får, og fengsler folk som ikke har de riktige meningene. Redaktøren i Jordan som trykket tegningene av Mohammed for at folka der skulle få se hva alt dreiet seg om? Fengslet. La di da. Men det er jeg som er ekstremist ja. Yep. Hva mener jeg med "å tenke selv"? Du sier jo at folk som ikke har tilgang på informasjon (les: amerikansk propaganda) ikke vet forskjellen på opp og ned. Tror du ikke at folk er istand til å tenke gjennom ting på egenhånd? Åja, alt på internett og alt på biblioteket er "amerikansk propaganda". For noe vrøvl. Det hjelper fint lite hvor mye folk tenker selv, hvis de ikke har kunnskaper eller informasjon å arbeide med! Hvordan tror du folk blir leger, atomfysikere, og dataingeniører egentlig? Tror du de "tenker seg til" det? :!: NEI! De må ha informasjon! De må lese ting! Hva skjer hvis de ikke har tilgang til slik informasjon? Tror du de kan bli en dataingeniør da? En atomfysiker? :!: Hvorfor mener du at det som vi omgir oss av, og det vi tenker og tror skal være det eneste riktige i verden? Tror du forresten at vi har tilgang på all informasjon? Det kan være mye som holdes skjult som verken du eller jeg aner noe som helst om. Alt er relativt, så ikke tro at den relative verdenen du selv lever i er den perfekte...Å herre min hatt altså. Jeg sammenligner jo Norge/USA/Europa/whatever med Midtøsten. Jeg sammenligner ikke "oss" med en eller anne utopisk allvitende menneskerase som ikke finnes. Men det er jo akkurat det du gjør. Nei, jeg tror ikke vi har tilgang til all informasjon, men det er ikke poenget her. Poenget her er at folka i Midtøsten har sævrt lite tilgjengelig informasjon i forhold til oss. Til og med i Kina har de mindre, siden staten sensurerer internettet deres, slik som de også gjør i Midtøsten. Si meg, hvis du aldri hadde lært om demokrati, og ingen hadde sagt noe om det til deg noen sinne, og du levde under et diktatur... hvordan i alle dager skulle du komme på ideen om demokrati, og at dette gikk an? Hva hvis du vokser opp i et samfunn hvor Gud er det aller helligste i livet, og at jøder flest er slemme mennesker? Tror du at du kunne plutselig bare si, nei, det er jo helt feil? Hvorfor tror du Stalin skrev om historiebøkene i Sovietunionen? Hvorfor tror du folk i Nord-Korea tror at de vant krigen mot USA, fremfor at det var en krig hvor begge tapte? Er du fullstendig blåøyd når det kommer til hvordan det står til i andre land? Det høres ut som du er så sittende fast i hvordan det er å leve i Norge at du ikke engang skjønner hvordan folk i Midtøsten egentlig har det, og at du ikke klarer å tenke deg at du ikke hadde klart å "tenke deg fram" til masse du gjør idag hvis ikke du hadde muligheten til å lese om det eller høre om det. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Alt det du skriver om Midtøsten, rettferdiggjør det at USA kan drive å voldta dem? Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Alt det du skriver om Midtøsten, rettferdiggjør det at USA kan drive å voldta dem? Du hadde ingen formening om USA sa du? :!: Vel, nå har det seg slik at internettbruk i Irak har blomstret opp, siden Saddam ikke tillot bruk av det, og det har blomstret opp med aviser og bruk av satelitt-TV. Det, i seg selv, betyr at irakere nå har tilgang på informasjon som de aldri hadde tilgang før. Og når du sier at USA voldtar Irak, så tror jeg de har en litt mer nyansert mening. En mening som du kan lese her om du vil: http://news.bbc.co.uk/1/shared/bsp/hi/pdfs...5_iraq_data.pdf Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg har ikke sagt at USA voldtar verken Midtøsten eller nærmere spesifiser Irak. Hvor har du det fra? Angående straffer, så er det å sperre et menneske inne i over 1/3 av et gjennomsnitlig liv, ganske strengt det også. Du snakker som om 20 år er ingenting. Og dødsstraff er jeg veldig imot. Hvilken rett har en domstol til å bestemme over menneskeliv. Det er så inni gamperæva galt. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg har ikke sagt at USA voldtar verken Midtøsten eller nærmere spesifiser Irak. Hvor har du det fra? Er du seriøs nå? Alt det du skriver om Midtøsten, rettferdiggjør det at USA kan drive å voldta dem? Angående straffer, så er det å sperre et menneske inne i over 1/3 av et gjennomsnitlig liv, ganske strengt det også. Du snakker som om 20 år er ingenting. Og dødsstraff er jeg veldig imot. Hvilken rett har en domstol til å bestemme over menneskeliv. Det er så inni gamperæva galt. 5593696[/snapback] Øøøhh?? Så du er imot at vi har et politi som tar forbrytere og at det er galt å straffe de som bryter loven? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Hvilken rett har en domstol til å bestemme over menneskeliv. Det er så inni gamperæva galt. 5593696[/snapback] Hm.. noen gode alternativer til domstol hadde vært interessant å høre. Hva tenker du på? Endret 12. februar 2006 av klilleng Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg har ikke sagt at USA voldtar verken Midtøsten eller nærmere spesifiser Irak. Hvor har du det fra?Kanskje når du sa: Alt det du skriver om Midtøsten, rettferdiggjør det at USA kan drive å voldta dem? Angående straffer, så er det å sperre et menneske inne i over 1/3 av et gjennomsnitlig liv, ganske strengt det også. Du snakker som om 20 år er ingenting. Og dødsstraff er jeg veldig imot. Hvilken rett har en domstol til å bestemme over menneskeliv. Det er så inni gamperæva galt. Ja huff, ta hele livene vekk fra x mennesker å få sone 1/3 av ditt. Huff så strengt. Hvilken rett har en domstol til å bestemme over menneskeliv? Vet ikke, hvor mye rett har politiet til å håndtere loven? Hvor mye rett har politikere til å bestemme lover? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg