faaeri Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Olympus tilbyr nå annen generasjon av sitt rimelige speilreflekskamera. Det har fått nytt, mer tradisjonelt design, mens mange av spesifikasjonene er som på forgjengeren. Les hva vi synes om det rimeligste speilreflekskameraet på markedet. Les mer Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Litt irriterende at oppstartstid stadig vender tilbake som ankepunkt mot E-500. Forskjellen i oppstartstid mellom E-300 og E-500, skyldes at E-500 viser en liten reklamesnutt for Anti-støv teknologien sin. Denne er helt unødvendig, og hadde Olympus visst bedre, hadde de droppet det. Uansett, filmsnutten kan skrus av i menyen, og da blir oppstartstiden den samme som hos E-300, rund 1,75s. Javisst er det lengre enn andre kamera, men kameraet er allikevel klart før du tar det opp til øyet og er klar til å skyte. Det som er det reelle ankepunktet mot dette kameraet, som artikkelen også tar opp, er mer enn gjennomsnittelig støy. (På den annen side, det er også en reell prisforskjell opp til Canon's 350D). Lenke til kommentar
vegardta Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Har olympus E-500. Jeg har skrudd av reklamesnutten (gjøres i menyen) og bruker CF type II + lastet ned den siste oppdateringen til kameraet. Oppstartstid er ca 1 sek. -------------------------------- Kanskje dette bør tas med i testen? V. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) I hvertfall nyttig å vite, slik at man ikke avskriver modellen p.gr. av for lang oppstart. Edit: Kikket litt på testen, og må si jeg var ganske imponert over kvaliteten på den lange kitzoomen. Det samlede settet virker som et veldig godt tilbud. Mht støyen, så er den fremdeles merkbar. Likevel mener jeg at man kan få svært skapelige resultater med etterbehandling i raw-konverteringen. Absolutt en god grunn til å bruke raw hvis man satser på dette kameraet. Ingen grunn til å ikke vurdere dette aparatet, hvis man likevel skal ha to zoomer som dekker alle behov. Da er prisen uslåbar, og de kronene man har spart gjør opp for det ekstraarbeidet man får i rawkonverteringen når støy skal fjernes fra bilder med høy iso. Endret 11. februar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Har selv et E-300, og er godt fornøyd med det. Det tar flotte bilder (sammen med meg), og optikken til Olympus er god. Det er også veldig bra at kameraet er ganske konservativt i prosesseringen av bildene - for da tåler de etterbehandlingen bedre. Svake punkter som kjøpere må huske: - autofokus er ikke top-notch - særlig ved dårlig lys - støyete ved høy ISO - liten søker Altså - ikke noe kamera for lavlys-situasjoner. Og iallefall ikke for konserter. Også hjelper http://www.neatimage.com/ på et støyete bilde. Endret 27. februar 2006 av jpsalvesen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg