Gå til innhold

Hva er bedre med pci-e enn agp?

Fedje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette ser kjent ut... det er ikke så mange år siden folk lurte på hva som var poenget med AGP istedenfor PCI, PCI istedenfor VESA LOCAL BUS (VLB) osv. osv.

Som oftest er det ikke særlig behov for nye formater og båndbredder umiddelbart etter lansering, men sann mine ord, behovet kommer snart.

Lenke til kommentar

* Du må bytte hovedkort for å få pci-e chipsett. Nvidia og ATI leverer brikkesett og slipper bare halvgode kort på AGP, slik at du skal oppgradere. Dette ennå AGP har mer en nok båndbredde å få utnyttet. Et press selvsagt ikke bevisste forbrukere gir etter for.

Lenke til kommentar
* Du må bytte hovedkort for å få pci-e chipsett.  Nvidia og ATI leverer brikkesett og slipper bare halvgode kort på AGP, slik at du skal oppgradere.  Dette ennå AGP har mer en nok båndbredde å få utnyttet.  Et press selvsagt ikke bevisste forbrukere gir etter for.

5582088[/snapback]

Vil nå si at det nye 7800 GS kortet er eg meget bra kort....beste kortet

ATI har levert er 1600...som kan beskrives som et halvgodt kort.

Lenke til kommentar

Det beste ATI har levert er X850 PE. 7800GS er en smule bedre, men ikke så det forsvarer oppgradering i det hele tatt. Er litt skuffet over 7800GS, og føler det var planlagt spill slik at bare de som ikke bruker peng på high-end får et kort, og de som er det vurderer pcie-plattform likevel.

Skulle hatt 7800GT ytelse minst. Egentlig ser jeg ingenting i veien for å lansere GTX og. Som sagt, båndbredden er ikke et problem.

Og det er en grunn til at de har ventet så lenge, igjen planlagt spill tror jeg. Først gir de inntrykk av at PCIE er eneste veien fremover. Når de har melket disse ferdig slipper de en lunken 7800 AGP for å kapre dette segmentet og, men fortsatt stimulere til pcie overgang.

Synes egentlig de har et moralsk ansvar å levere gode AGP kort når de selv solgte brikkesett med agp for under et år siden, som er high-end den dag idag (en FX-60 prosessor kan settes i de faktisk). Kjøpere av disse forventet helt klart oppgraderingsmuligheter i fremtiden, men pcie-overgangen har vært uventet rask.

Lenke til kommentar
Har ikke alle pci-exp. strømkabel som må festes på kortet?

Kort som ikke trenger mye strøm har ikke det, f.eks. x300se, som jeg lånte nylig

Masse mere båndbredde.

Sorry for at jeg er pirkete (og off topic), men når begynte en å måle båndbredde i antall? :!:

5584589[/snapback]

Moroklumpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...