Gå til innhold

få tak i text fra html

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal få ut noe info fra noen tables på en webside, flere websider faktisk, og putte den samme infoen i mine egne tables og database hvor jeg skal regne prosenter utfra hvor mye disse tallene stiger/synker hver dag, månedlig, årlig osv blablabla..

Dette er for sider som dette:..

http://finance.yahoo.com/q/ks?s=BBL

og

http://finance.yahoo.com/q/ks?s=apc

Jeg skal bare ha de tallene der i de hvite kolonnene, og kurser og slikt, ikke masse annen unødvendig tekst.

Til nå har jeg brukt noe slik som dette:

eksempel:

<?php

$innhold = file('http://finance.yahoo.com/q?s=apc');

$price_ttm = strip_tags($innhold[192]);

?>

$innhold putter hele greie i en array, og gjør om det med striptags og tar del 192 som inneholder det tallet jeg skal ha.

Problemet er.. med skriptet jeg skal sette sammen må jeg kunne endre 'tickernumber' på slutten til det selskapet jeg skal ha..

for eksempel finance.yahoo.com/q/ks?s=BBL er 'tickernumber' 'BBL',

ks?s=apc her er den 'apc', osv.. osv..

Det betyr at det nummeret jeg skal ha ikke er på samme linjenummer for hver av dem... og når jeg skal ha hundrevis av slike sider og flere tall fra hver side kan det ja, ta litt tid...

et table kan se ut som dette:

<td class="yfnc_tablehead1" width="75%">Profit Margin (ttm):</td>

<td class="yfnc_tabledata1">30.91%</td>

rett under kan dette være:

<td class="yfnc_tablehead1" width="75%">Operating Margin (ttm):</td>

<td class="yfnc_tabledata1">52.72%</td>

så det heter også hele tiden yfnc_tablehead2/tabledata1 ... som gjør det enda vanskeligere :|

yahoo endrer også adsene sine av og til, noe som ville fhke opp scriptet etter som det nåværende leser de linjene jeg har satt

Så..

noen som vet om noen enkel måte jeg kan få ut disse tallene på uten å måtte endre koden min hele tiden?

for eksempel.. printe ut neste linje etter 'Profit Margin' ? noen som vet en enkel måte jeg kan gjøre dette på?

På forhånd takk for alle svar..=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... dessuten er det heller ikke spesielt lovlig. I bestefall er det i gråsonen mellom ulovlig og lovllig. Blir iallfall ikke sjokkert hvis Yahoo har en avtale med levrandør av dataene som tilsier at de ikke har lov til å gi eller selge det videre noe som i klartekst betyr at sidene 99,9% sikkert er beskyttet av copyright.

Lenke til kommentar
Jadajada, gjør ikkenoe, trenger bare de tallene fra de forskjellige sidene.. =)

5585548[/snapback]

Må jeg virkelig gjenta? Sidene er så og si garantert opphavsrett på, dvs. du har ikke lov til å benytte noen del av dataene. Vil du ha de så synes jeg virkelig du bør skaffe deg de lovlig, og det koster meget sannsynligvis penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...