Gå til innhold

Acer - Verst i Norge på support?

eidehli

Anbefalte innlegg

Vurderer du å kjøpe ny laptop fra Acer? Tenk deg om minst to ganger!

Acer Support Norge har i ord og (mangel på) handling uttrykt at du må være forberedt på å la maskinen stå til pynt noen uker hvis noe så banalt som batteriladeren skulle ryke.

Ferrari-maskin fra Acer er lekker å se på. Den koster da også kr 18 000. Min sønn lot seg besnære til å kjøpe en slik lille julaften. Etter 11 dager takket strømadapteret for seg. Verken Netshop Oslo hvor maskinen ble kjøpt eller Acer Support Norge viste særlig vilje til å løse problemet og skyldte på hverandre.

Adapteret ble umiddelbart levert inn til Netshop Oslo. Der sa de at Acer krevde at det defekte strømadapteret skulle sendes inn for diagnose og reparasjon, noe som ville ta 5 arbeidsdager. Etter 30 minutter i telefonkø fikk jeg bekreftet fra Acer's supportperson at slik skulle det være. Det var ikke mulig med noen midlertidig låneløsning, og han kunne ikke si oss noe annet sted vi kunne få tak i et fungerende adapter i mellomtiden.

Dagene går...

Netshop lover etter et par uker å ordne opp og sender et nytt adapter i posten. Da det kommer fram er det feil type. Jeg snakket på ny med en annen Acer Support-person på telefon. Han sier at slik skal det ikke være og lover å ordne opp.

Tiden går...

Ved ny henvendelse til Netshop får min sønn beskjed at han kan komme til lageret i Oslo og bytte. Nok en gang er adapterert de trodde passet feil, men nå hadde de fått inn en ny Ferrari-pakning, og plukket ut strømadapteret fra esken. Så etter 23 dagers nedetid fikk min sønn endelig glede av maskinen igjen.

Så lenge det varer. For Acer's Supportavdeling har vi fortsatt ikke hørt noe fra. Og reservestrømadapteret vi har krevd å få som del av kompensasjonen for alle problemene vi har hatt og for å tørre å bruke maskinen fremover til viktige ting ser det ut til at vi må investere i selv.

Jeg er sjokkert over å oppleve slik kundebehandling. Gjør deg selv en tjeneste og styr langt unna Acer.

Einar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss.

Har selv acer. Har ikke opplevd noe lignende som dette, dog har jeg vært i kontakt med supportavdelingen ved et par anledninger.

Jeg fikk da raskt svar. Kanskje flaks? Ikke vet jeg. Selv om det ikke helt var noe lignende sak, fikk jeg god hjelp til det jeg lurte på.

Så jeg er hverfall førnøyd (til nå da)!

Acer <3

Lenke til kommentar

Tja, kanskje er det dårlig service - men du fikk ny strømadapter innenfor det som er "rimelig tid" etter forbrukerkjøpsloven. Så det er absolutt ikke det man kan kalle tragisk service iallefall, bare litt under pari :).

Søk på whitebox her på forumet - da ser du hva dårlig service er ;).

Lenke til kommentar
Tja, kanskje er det dårlig service - men du fikk ny strømadapter innenfor det som er "rimelig tid" etter forbrukerkjøpsloven. Så det er absolutt ikke det man kan kalle tragisk service iallefall, bare litt under pari :).

Søk på whitebox her på forumet - da ser du hva dårlig service er ;).

5581285[/snapback]

<3 butikk der man kan gå, og ikke fjernlager over nett :D

Lenke til kommentar

Eneste tingen jeg misliker med acer, er ventemusikken når jeg ringer til dem.....

En 5 sekunders hjemmelagd billig snutt som man blir GAL av etter 3 ganger. (går i loop ja... tenk deg da 10 minutter venting...)

Sånn som vi gjør det der jeg jobber: Fyller ut sjema, sender med mail til acer, får svar kanskje et par timer etterpå, (varierer veldig) sender inn med første postbil, venter.. ... ... ... kanskje ei uke, men det er max ... ... ... ... og får den tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Acer får ikke strykkarakter av meg, men en lav karrakter..

ventetiden på telefon er for lang 10-20 min de tre-fire gangene jeg har hatt kontakt med dem, og ventemusikken som er nevnt over gjør denne tiden svært lang.

den ene gangen min laptop har vært til service tok det tre tre uker fra jeg leverte maskinen hos Acer i asker til de klarte å bytte tastaturet.

da jeg leverte min to- tre uker gamle maskin fikk jeg vite at tastaturet mitt hadde en kjent produksjonsfeil. hvorfor selger de maskiner som de vet har feil? og hvorfor har de tilsynelatende ingen tilbakekallingsrutinger på feilproduserte varer?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er med Acer i Norge, men Acer i dette landet har det med å sende PC-er til feil avdelinger. De har nå sendt PC-en min mellom to byer i flere uker. Den har havnet i "Unknown" kurven flere ganger da de har rotet bort referansenummeret. Flere ganger har de prøvd å påstå at jeg ikke eier en PC, andre ganger tror de jeg sendte inn en skjerm.

De er litt håpløse til å holde orden i sakene sine ja :nei:

Lenke til kommentar

Må si at acer er de beste eg har vært borti når det gjelder defekte saker.

Når en dvd-rom eller en strøm adapter feiler

så sender vi inn ett rma ark og får ny del i posten.

Sender så den gamle inn i samme esken som den nye kom i.

Sjekk at det er en Acer partner du kjøper maskinen din hos.

Det er ingen andre som gir den servicen.

Alle andre skal ha delen inn før de sender ut ny.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Må si at acer er de beste eg har vært borti når det gjelder defekte saker.

Enig. Er selv forhandler av Acer.

På onsdag sendte vi inn 2 PC'er til Acer. På den ene virket ikke 1-tallet, og på den andre var det feil med det trådløse Intel 8200 BG-kortet. Lar seg forøvrig fikse med nyeste betadriver (9.0.4.8).

Allerede på fredagen fikk vi PC'ene tilbake, begge to reparert... 2 dager er VELDIG bra, i hvert fall når det går 2 dager med posten ;). Vi sendte dem til Oslo, mens vi holder til i Farsund (sørlandet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...