Gå til innhold

System.exe prosess, et virus?

Anbefalte innlegg

Sjekket akkurat prosessene mine og fant da en prosess jeg ikke har sett før som bare het system. Dette er ikke den som heter Ledig systemprosess SYSTEM. Har googla litt rundt og funnet ut at mange virus og trojaner skjuler seg bak denne prosessen, foretok deretter en virusscan med AVG, som ikke fant noe.

Tips anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

System er nok et virus ja. :(

Jeg fant det hos min søster sist sommer. Men litt googling gjorde at jeg fant et verktøy, tror det var hos Symantec, som fjernet viruset.

Hvis jeg ikke tar feil ligger det på C: disken din, som en exe-fil.

Jeg tror at det var det viruset som slettet Mp3-filer på harddisken.

Så søk litt videre så finner du nok en måte å få fjernet det på. :D

Lenke til kommentar

Nåda; ingen forhastede slutninger! Prosessen System (Image Name) i SYSTEM (User Name) er en helt legitim prosess i de fleste tilfeller. For å bevare sjelefreden kan du installere og kjøre HijackThis . Dersom den kommer opp med en

04- HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\system.exe = ˝C:\system.exe˝

kan du begynne å tenke virus. Dersom du finner noe skummelt/ukjent med HJT kan du jo legge ut loggen så vi fikk se?

Var jeg deg ville jeg kjøre en Housecall , den kan jo finne noe...

Bernt K

Lenke til kommentar

Har også funnet ut at mange programnavn brukes til å skjule virus.

Men plasseringen av filene avslører om det er lovlige prosesser eller ulovlige.

Det var derfor jeg refererte til C:\system.exe, for der skal det ikke ligge noen exe-filer.

HijackThis er det beste programmet til å finne filer i registeret, som allerede nevnt.

Det er det jeg bruker(jevnlig) for å se om noe har forandret seg i forhold til det som det skal være.

Selv bruker jeg også MS Antispy og Spybot's Tea-timer for å ha kontroll på og tillate endringer i registeret.

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...