donrosa Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Har veldig lyst på en kjempedigg spillpc som holder lenge, så da har jeg sett meg ut to kandidater: AMD PC INTEL PC hvilke av disse to er best, og er det noe jeg bør bytte\vite om? (Ja, jeg vet at skjermkortet og harddisken er bedre på Intel-PCen, men ikke legg dette til grunn for vurderingen) På forhånd takk! Endret 9. februar 2006 av donrosa Lenke til kommentar
arokh Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Du har jo samme skjermkort på begge. AMD64 maskinen vil knuse Intel maskinen i spill. Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 hva skjer med at alle velger amd?intel er jo like bra.dere nerder ass... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Har veldig lyst på en kjempedigg spillpc hva skjer med at alle velger amd?intel er jo like bra.dere nerder ass... 5581195[/snapback] Nei, til spilling er AMD bedre. Rett og slett. donrosa: Hovedkortet du har valgt deg ut til AMD-PCen er vel blant de bedre på markedet, og helt klart kjempebra til overklokking. Trenger du dette? Det er ikke noe ytelsesforskjell du kommer til å merke med et hovedkort til 800,- dersom du ikke skal overklokke eller trenger masse ekstra finesser. Endret 9. februar 2006 av Playmofetish Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Ville nok gått for AMD systemet ja. Mere ytelse for pengene for å si det sånn. Nå skal det sies at AMD systemet var dyrere enn Intel sitt. Det var da rart. Men jeg ville seff gått for en 300 GB uannsett hvilket system jeg hadde valgt. Så det var en 300 GB Seagate på Intel Systemet ditt. flytt over den til AMD Systemet du, så blir det bra. Også kanskje du kjøper en Raptor disk eller en liten disk til OS`et ditt. Da har du 300 GB til fri lagring Lykke til. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Ser ut som bra systemer begge to. Er vel hip som happ hva du velger. Faktisk så er ikke Intel med sin 9xx-serie så langt bak X2 på spilling nå. Bedre skjermkort på Intel-PCn veier da litt opp. Selv om AMD kanskje alltid vil ha de ekstra FPSene ekstra. http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=pd900&page=11 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 AMD alternativet, men med følgende modifikasjon: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 istedet for det settet du har der... koster deg 3-4 hundrelapper ekstra, men er vell verd det, spesiellt med ett "klokkekort" som du har der Lenke til kommentar
donrosa Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 ja, men jeg synes det trekker ned at det ikke er ddr2 på amd, ennå... Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Minneytelsen på amd systemet er høyere enn det den er på intel systemet, selv med ddr1.. Lenke til kommentar
donrosa Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 trur nesten jeg går for AMD-systemet... skjønner ikke helt hvordan deres 2.2 Ghz slår Intels 3.2 men det er jo ikke opp til meg å bestemme Lenke til kommentar
donrosa Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Du har jo samme skjermkort på begge. AMD64 maskinen vil knuse Intel maskinen i spill. 5581145[/snapback] Nei, det er faktisk ikke samme skjermkort, det jeg hadde på AMD-PCen var XFX extreme med 450 mhz, det på Intel var XFX XXX med 490 mhz Jeg velger det beste skjermkortet uansett om det blir intel eller amd, samme gjelder harddisken! Endret 10. februar 2006 av donrosa Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 trur nesten jeg går for AMD-systemet... skjønner ikke helt hvordan deres 2.2 Ghz slår Intels 3.2 men det er jo ikke opp til meg å bestemme 5583325[/snapback] En ok måte å skjønne det på er å sammenligne det med bilmoterer... Amd har en 2,2 liters bensin turbo motor, mens Intel har en 3,2 liters diesel motor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå